Hyundai on teinud oma hübriidautoga massiivse testi, katsetades masinat muu hulgas mitu päeva kestnud võidusõidusimulatsioonil, kirjutab Autosport.

Ajakirja andmetel viidi võistlussimulatsioon läbi eraviisiliselt Itaalia asfaltteedel oktoobri lõpus. Sellega valmistuti ühtlasi 2022. aasta esimeseks MM-ralliks Monte Carlos, kuid testi suureks eesmärgiks oli ka uue ajastu hübriidauto katsetamine konkurentsitaolistes tingimustes.

Väidetavalt kestis võidusõidusimulatsioon kolm päeva ning sellel osalesid Hyundai sõitjad Ott Tänak, Thierry Neuville ja Daniel Sordo.

Üritus oli tohutu ja ilmselt ka päris kallis. Autospordi andmetel hankis Hyundai politseilt loa teede sulgemiseks, värbas liiklusohutuse eest hoolitsema 58 ametnikku ja kasutas ajavõtusüsteemi.

Ainuüksi Neuville olevat hübriidautoga läbinud kokku ligi 700 kilomeetrit. Neist 144 km olid erikatsed ja üle 550 kilomeetri üleminekulõigud. Üldse kogus Hyundai Rally1 masina kohta erinevaid andmeid umbes 1500 km pikkuse distantsi vältel.

Neuville'i sõnul edenes testimine üsna sujuvalt. "Meil ​​oli hommikul väike probleem rooliga. Ükskord sai meil kütus otsa. Viimasel viiel kiiruskatsel tuli korra hübriidseadet lähtestada. See käis kiirelt ja saime kohe edasi sõita," ütles Belgia rallisõitja Autospordile.

Hyundai rallitiimi boss Andrea Adamo on varem korduvalt kinnitanud, et uue võistlusauto arendamine ei ole kulgenud päris soovitult ja nad on Toyotast ja M-Spordist maha jäänud. Ühtlasi kinnitas ta, et kuna hübriidauto on väga kallis, ta neid rentimiseks tootma ei hakka.

„Võrreldes praeguste WRC-autodega on uued Rally1 autod palju kallimad. Seega ma ei näe võimalust, et keegi neid rentima hakkab. Tahan 100-protsendiliselt keskenduda uue auto arendamisele. Minu sihiks on võita tiitleid, mitte leida autodele võimalikult palju rentijaid," sõnas Adamo.

Selle hooaja viimane ralli, kus näeb viimast korda MM-punktidele sõitmas seniseid WRC-autosid, peetakse Itaalias Monzas 19.-21. novembrini.