Eesti sportlasi oli stardis neli. Kohal olid Itaalia HydroGP võitjad klassis F-125 Sanna Aaslav-Kaasik ja klassis F-500 Erko Aabrams. F-125 klassis olid stardis veel Marek Peeba ja oma MM-sarja debüüti tegev Joonas Lember.

Laupäeval toimunud ajasõitudes näitas klassis F-125 parimat aega Aaslav-Kaasik. Teise koha saavutas suure üllatusena esmakordselt MM-sarjas osalev Joonas Lember. Peebal oli ajasõidus tehnikaga probleeme ja põhisõitu pidi startima viimaselt kohalt.

Klassis F-500 sai esmakordselt MM-sarjas ajasõidu võidu Aabrams. Teise aja sõitis välja Marian Jung Slovakkiast ja kolmas aeg kuulus Giuseppe Rossile Itaaliast.

Klassi F-125 esimeses stardis sai parima lähte poolakas Henryk Synoracki aga kahjuks jooksid nende trajektoorid esimese pöördepois kokku esikohal startinud Aaslav-Kaasikuga ja toimus avarii. Sportlased pääsesid küll ainult kriimustustega aga paadid olid katki ja katkestamise põhjustanud piloodid kordusstardis enam osaleda ei saa.

Kordusstardist sai parima lähte Lember ja asus sõitu juhtima. Lemberil kohe kannul tiitli eest võistlevad bulgaarlane Viktor Lyubenov ja poolakas Sebastian Kecinski. Kuni eelviimase ringini käis kõva duell Lyubenovi ja Lemberi vahel, aga siis tegi bulgaarlane sõiduvea ja temast sõitis omakorda mööda Kecinski. Sõiduvõit läks Lemberile.

Peeba paadi mootorit vaevasid endiselt tehnilised probleemid ja ta oli sunnitud katkestama. Teiseks sõiduks oli Aaslav-Kaasiku paat remonditud ja ta ise stardis tagasi. Peeba oli leidnud üles mootori vea ja ootas pingsalt starti. Punaste tulede kustudes oli parim start Lyubenovil, kes sööstis sõitu juhtima. Teisel kohal tema kannul Kecinski ja itaallane Mattia Ghiraldi. Lemberil oli juba stardisirgel pooleks murdunud summuti ja mootor kõrgetel pööretel ei töötanud. Peeba sai hoo sisse ja hakkas välisringist mööduma konkurentidest ning eelviimasel ringil oli juba sõitu juhtimas, võttes teisest sõidust võidu. Teine ja kolmas olid Lyubenov ja Kecinski. Aaslav-Kaasik tuli neljandaks ja Lember lõpetas kuuendana.

Kolmandas sõidus sai taas parima stardi Lyubenov, kes asus järjekordselt sõitu juhtima. Peeba väljus stardipöördest neljandana ning hakkas jälitama eesolevat Kecinskit ja Ghiraldit. Peeba suutis tõusta teiseks kui masinal kiilus summuti kinni ja täit kiirust enam kätte ei saanud. Sõiduvõit Lyubenovile, Peeba teine ja Kecinski kolmas.

Etapivõidu viis Bulgaariasse Viktor Lyubenov, teiseks tuli Sebastian Kecinski ja kolmas oli Marek Peeba. Joonas Lemberile etapilt neljas koht ja Sanna Aaslav-Kaasikule kuues koht.

„Reedesel vabatreeningul saime tehnika seadistatud aga laupäevases ajasõidus tehnika tõrkus ja tulemust kirja ei saanud. Esimesse sõitu tuli minna tundega, et tõenäoliselt mootor ei ole korras," kommenteeris Peeba. "Nii ka oli ja sõit tuli katkestada. Pühapäevasteks sõitude ajaks oli viga leitud ja võis võistelda kõrgemate kohtade eest. Teine start õnnestus võita startides võistlejate rivi lõpust. Kolmas sõit ei olnud küll ideaalne aga teise koha punktid aitasid tõusta etapi arvestuses kolmandale kohale."

Klassi F-500 esimeses sõidus ei olnud Aabramsil õnne. Väga hea stardi saanud ja sõitu juhtima läinud Aabramsil purunes eelviimasel ringil veovõll ja sõit tuli katkestada esikohalt. Esimese sõidu võitis Jung, teine oli Milen Marinov Bulgaariast ja kolmas oli Rossi. Teises sõidus oli stardisirgel korralik segadus ja kahjuks jäi Aabrams sinna taha kinni ning pidi esimest ringi alustama viimaste seast. Kiirust jagus ja sõidu lõpuks oli ta tõusnud kolmandale kohale. Sõiduvõit läks Rossile ja teine oli Jung.

Kolmandas sõidus oli juba Aabramsi stardikoht parem ja mehaanikute perfektne töö stardis andis nii hea lähte, et Aabrams asus peale esimest pööret sõitu juhtima ja võttis sõidust kindla võidu. Teine oli Jung ja kolmas Marinov.

Etapi võitis Marian Jung, teiseks tuli Milen Marinov ja kolmas oli Erko Aabrams. „Saime trennis paadile hea seadistuse ja ajasõidus sain suhteliselt täiusliku ringi millega olin järgmisest paadist 1,5 sekundit kiirem ja saavutasin oma elu esimese F-500 klassi ajasõidu võidu," rääkis Aabrams. "Esimene start õnnestus ja juhtisin võistlust, aga siis purunes veovõll. Teise sõitu startisin rivi lõpust, kahjuks konkurent ei hoidnud stardi joont ja rikkus ka minu stardi. Viimasena liikuma saades sain teha palju möödasõite ja lõpetasin kolmandal kohal. Kolmanda sõidu start oli mehaanikute poolt perfektne ja võitsin sõidu kindlalt.“

Enne järgmisel nädalavahetusel toimuvat Tsehhi MM-sarja etappi on Aabrams ja Jung juhtimas MM-sarja võrdsete punktidega.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena