Juba esimeses, Superstock 600 klassi võidusõidus pani kõik kaasmaalased põnevusest värisema Jaanus Saarmaa (Suzuki, Suzuki Team Estonia), kes teiselt positsioonilt startides ei saanud head lähet ja pidi hakkama liidriks tõusnud leedulast Jonas Stankunast (Suzuki) jälitama. Visalt hoidis Saarmaa Stankunase (Yamaha) tuules, kuid möödasõiduvõimaluseni jõudis alles 11. ringil. Vahepeal toimus ka kordusstart, kuna Saarmaa meeskonnakaaslane Mairon Meius ja Alar Laidoner (Yamaha, Seltec Racing) põrkasid stardijärgses kurvis kokku ja kukkusid.

Ka see start ei õnnestunud Saarmaal, kuid lõpuks sai ta Stankunasest mööda, kes ei olnud samuti nõus alla andma ja nii vahetati kohti veel kaks korda, kuni Saarmaa päris viimasel ringil oma paremuse lõpuks maksma pani. Kolmandaks tuli lätlane Gints Apinis (Kawasaki).

Järgmisena tulid stardijoonele B1200 klassi 16 sõitjat. Eestlastest üllatas parima, kokkuvõttes teise kvalifikatsiooniajaga Jarmo Kivi (BMW), neljandalt stardipositsioonilt startis peale eelmise aasta vigastuspausi taas võistlustules olev Taavi Nahko (Ducati, Vihur Motosport).

Kivi saigi hea stardi ja jäi teisele positsioonile Vitalijus Parakininkase (Suzuki) järele, kelle kaasmaalane Tadas Paulikas (Yamaha) kuuendaks ringiks liidriks tõusis, Kivi tema kannul. Kuid kehva stardi teinud Rannus Ervinil (Suzuki, Biker 24 Motospordiklubi) olid omad plaanid ja tema suutis peagi Kivi kannule tõusta. Kümnendal ringil leidis Ervin tagumises kurvis pidurdusmaal koha, kus ennast Kivi vastu maksma panna ning teine koht endale napsata. “Mõned ringid enne lõppu tundsin, et hakkan väsima, aga tahtmine oli nii suur ja surusin lõpuni,” ütles õnnelik Ervin, kes suutis Paulikase järel teist positsiooni finišini hoida. Kivi hõivas poodiumi kolmanda koha.

Ka Superbike klassis oli stardirivi vaatamata koroonapiirangute takistustele pikk, 15 sõitjat. Kahjuks ei olnud stardis Eesti meistrivõistluste arvestuses teist positsiooni hoidvat Hanno Velti (Aprilia, Vihur Motosport), kuid ühele oma lemmikrajale tuli võistlema soomlane Ville Valtonen (BMW). “Ma olen selle alaga nii palju aastaid tegelenud ja otsisime selleks aastaks uut väljakutset,” rääkis Valtonen, kes tagasihoidlikust stardist hoolimata siiski teisel ringil ohjad enda kätte haaras ja sõidu võiduga ka lõpetas.

Oma harjumuspärase Yamaha uue margi vastu vahetanud sõitja osaleb tänavu Hispaania Superbike sarjas ja tuli Pärnusse ratast testima. Ta näitas kiiret aega 1.14,539 juba kvalifikatsioonis, võidusõidus oli kiirem ring sellest ühe kümnendiku võrra aeglasem. Eestlaste lootusi hoidsid kõrgel vennad Madis ja Mait Vestel (mõlemad Suzuki, Suzuki Team Estonia) 一 Madis võitis stardi ja Mait püsis pikalt neljandal positsioonil. Madis pidi aga sõiduvea tõttu katkestama, Maidu tagarehv ei töötanud enam sõidu lõpus ja ta oli sunnitud tempo alla laskma, lõpetades seitsmendana. Valtoneni järel hõivasid kaks ülejäänud poodiumikohta leedulased Šarunas Pladas ja Justas Bucnys (mõlemad BMW).

Tänavuse ringrajahooaja kõige ehedam võiduemotsioon vallandus klasside C1200 ja C600 sõidu finišis. Koguni 29 rajale sööstnud võistleja seas suutis külma pead hoida kvalifikatsioonis kolmanda tulemuse sõitnud Erkki Krünberk (Yamaha). “Pärast kvalifikatsioonitulemusi mõtlesin, et viies koht oleks realistlik, aga pärast stardivõitu tahtsin enamat,” ütles Krünberk, kes suutis vaatamata väsimisele viimastel ringidel kogu kümneringilise võistlussõidu liidripositsiooni hoida ja finišisse jõudes oma rõõmu valla päästis.

Kvalifikatsioonivõitja Evgeny Lavrinenko suutis viimasel ringil haarata teise koha leedulase Viktor Bulo (mõlemad BMW) ees. C600 arvestuses mahtus leedulaste Gintaras Dereskeviciuse ja Mantas Rajackase vahele lätlane Ansis Cers (kõik Yamaha).

Päeva kõige põnevam jõukatsumine oli aga kõige viimane ja kõige nooremate, Supersport 300 osavõtjate sõit. Eelmise aasta Eesti meister Hugo-Brent Freimann startis küll esimeselt kohalt, kuid võistkonnakaaslane Vihur Motospordist Selyn Kazakova (mõlemad Yamaha) läks sõitu kohe juhtima. Mõlemad sõitjad tunnevad koduraja iga viimast kui nüanssi ja terve sõidu seirasidki nad üksteist ratas-rattas perfektseid ringe läbides.

“Mõtlesin, et väsitan Selyni ära,” selgitas oma taktikat Freimann, kes võttis möödumise ette kaks ringi enne lõppu ühes raja kõige ohtlikumas osas. Kazakova ei lasknud konkurendil siiski oma teed minna ja proovis veel mitu korda leida võimalust vasturünnakuks, kuid Freimann pareeris need osavalt ja ületas finišijoone esimesena. Nende selja taga pidasid sama tulise duelli maha klubikaaslased Silver Sarapik (Yamaha) ja Andre Köster (KTM), kes kogu võistluse mitmel korral kohti vahetasid ja pea kõrvuti ka lõpujoone ületasid 一 Sarapik vaid juuksekarva võrra eespool.

Eesti motoringraja meistrivõistlused jätkuvad juba sel nädalavahetusel Soomes Alastaro ringrajal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena