BMW partneriteks e-autospordis on neli võistkonda, üks neist on BS+Competition. Muide, Talvar ei ole kaugeltki ainus, kes selles meeskonna liikmetest võistleb ka klassikalises autospordis. Näiteks Philipp Eng ning Bruno Sprengler on BMW tehasesõitjad ka klassikalises autospordis, viimane Saksamaa turismiautode meistrivõistluste (DTM) võitja. Ühtekokku on BS+Competitionis 20 sõitjat.

Millest sai alguse teekond tehasemeeskonda?

2017. aastal hakkasin niisama lõbu pärast võidusõidumänge mängima. Kasutasin odavat Thrustmasteri rooli ja mingeid üsna suvalisi pedaale. 2019. sain endale iRacingu, kus tundsin, et sõit tuleb paremini välja ja seal on ka lõbusam. Hakkasin e-võidusõiduga rohkem tegelema ja ühtlasi sain aru, et mul on selles reaalsed võiduvõimalused. 2020. aastal tekkis võimalus hakata tegelema e-spordiga professionaalselt BS+Competition meeskonnas. Tänaseks sõidan iRacingu platvormil tipptasemel.

Mida tähendab professionaalseks e-sportlaseks olemine?

Ühtpidi tähendab, et teenin võistlustelt heade tulemuste ja tiimi esindamise eest tasu, teisalt muidugi, et teen palju tööd. Rajal sekundikümnendike ja -sajandike võitmiseks tuleb vaeva näha. Tase on alal kõrge ja konkurents tipus äärmiselt tihe.

Kui suurt rolli mängib virtuaalauto seadistus?

Seadistusvõimalusi on palju ning õige seadistus on ülimalt oluline. Pikal kestvussõidul peab auto olema mugav sõita, aga samas ka kiire. Kui ebaõnnestunud seade tõttu kaotad ringil paar sekundikümnendikku, võid oma sõidu täiesti ära rikkuda.

Milliseid tulemusi pead enda parimateks?

iRacingus sõidan peamiselt GT-autode võidusõite, nii sprinte kui kestvussõite. Enamasti sõidame tiimina, ööpäevasõitudel osaleme kolme-neljakesi, 12 tunni sõitudel kahe-kolmekesi. Mõned kahe tunni sõidud olen sõitnud üksi. Talve lõpus võitsime ära Digitale Nürburgring Langstrecken-Serie, mis koosnes viiest kolme tunni sõidust Nordschleifel. Enne seda tulin IMSA Triple Crown sarja meistriks ning aprillis saime Nürburgringi 24tunni sõidus teise koha.

Nürburgring on maailma üks keerulisemaid radasid, kui raske on selle selgeks õppimine virtuaalautol?

Algus oli ikka väga raske. Läks kümneid ja kümneid tunde, enne kui pihta hakkasin saama. Lõpuks on aga Nordschleife nagu iga teine rada, kus tuleb püüda iga kurvi läbida maksimaalse võimaliku kiirusega.

Milline on sõitude iseloom, pigem sõidetakse puhtalt või juhtub palju avariisid?

Kõik sõitjad ja meeskonnad on suurteks võistlusteks valmistumiseks palju vaeva näinud ja alguses on sõit väga puhas, keegi ei taha välja langeda. Kui lõpuks läheb kohtade peale madistamiseks, siis võib avariisid juhtuda. Kui üldiselt öelda, siis on väga viisakad sõidud.

Kui keeruline on e-spordilt ümber lülitumine klassikalisele autospordile, sinu puhul kardispordile?

Alad on väga erinevad. E-spordis on võimalik tunnetada autot vaid läbi rooli, kardis tunnetad autot kogu kehaga. Kuid mulle ei ole vahetamine keeruline. E-autospordist on päris võidusõidu harrastamisel kindlasti kasu. See hoiab vaimu virgena. Ei ole nii, et tuled pärast talvist pausi rajale ja ei saa alguses tempot üles. Oled terve talve võidu sõitnud, mis siis, et simulaatoris, ja kardiga kohanemine läheb hõlpsamalt.

Kas enda tulevikku näed klassikalises autospordis või pigem e-spordis?

Praegusel hetkel pigem e-spordis. Võimalusi on e-spordis rohkem, kardispordis tippu tõusmiseks peab olema väga häid sidemeid ja/või väga palju raha.

Milline on e-spordis järgmine samm?

Olen jõudnud tipptiimi, nüüd tuleb ennast arendada nii palju, et igal võistlusel võidelda võidu nimel. Hetkel ei pruugi alati ma seda viimast kümnendikku leida. Tuleb veel tööd teha.