Paikuse enduro peakorraldaja ja kohaliku motoklubi hing Toivo Nikopensius tunnistas, et võistluse ajaloo jooksul üle on elatud päris keerulisi aegu. „Oleme seda võistlust teinud ka 18-20 sõitjaga,” rääkis Nikopensius.

Nõukogude võimu ülemineku- ja Eesti taasiseseisvumise aegadel oli tsikleid keeruline saada ning ka välisvõistlejad ei käinud siin veel nii arvukalt sõitmas. Hiljem leidsid tee Pärnu külje alustele rabadele ja liivaradadele aga lätlased ja ka soomlased, samuti kogus ala Eestis populaarsust.

Kui rattaid on praegu sõitjatel lihtne saada, siis kõiki kooskõlastusi pole korraldajal sugugi lihtne hankida. Tavapäraselt on Paikuse enduro toimunud kevadel, kui rabad ei ole veel kuivanud ning seal ei ole tuleohtu nagu praegusel kuival suvel.

„Õnneks tuli reedel siin korralik paduvihm, paarkümmend minutit sadas ja kastis korralikult,” tänas Nikopensius enne võistluse algust taevaseid pilveväravaid. Võistlejate olekut kergendas ka tuul, mis palavusele veidigi hõlpu andis. Kuna pandeemia tõttu tuli võistlus teist aastat suvele edasi lükata, ei saanud sõitjad aga “nautida” turbaauke ja muda, millega Paikuse endurot on harjutud seostama, ka kraavid on praegu kuivanud.

Mõlemal päeval oli üldarvestuses kiireim E 2 klassi võitja Priit Biene (Yamaha, Kaubaalus RM Enduro Team). Esimesel päeval edestas ta Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK) kõigest 5,2 sekundiga, teisel päeval oli vahe vaid veidi suurem — 7,6 sekundit. Talu edestas üldarvestuses klassikaaslast E 3-s Ivo Šteinbergsi (Husqvarna, Läti) omakorda esimesel päeval 25,3 ja teisel päeval 38,1 sekundiga.

“Ei usu, et keegi selle raja vigadeta läbi tegi,” kommenteeris Biene esimese päeva lõpus. “Teisel päeval tegin veel viimasel endurokatsel, kus Elary ei eksinud, vea, suretasin tsikli korraks välja. Aga õnneks olin kokkuvõttes siiski kiirem. Ja Paikuse on võistlus, mida tahaks alati võita, eriti juubeliaastal.” Biene sõitis Talust mõne sekundi võtta aeglasemalt põllule märgitud krossitesti, kus mahaniidetud kõrtel oli kuivast hoolimata väga libe. Ainult teise päeva viimase krossitesti sõitsid kaks kiiremat täpselt võrdse ajaga 4:10 minutit - selleks ajaks olid kõrred täiesti maha sõidetud, kuid kõvale pinnasele ei tekkinud ühtegi soont. Liivasel ja juurikaid täis endurokatsel oli Biene aga piisavalt palju kiirem, et kokkuvõttes Talu edestada.

Klassi E 1 võitis mõlemal päeval Riho Keerme (KTM, Jõhvi Motoklubi), E 40+ sõitjatest oli kiireim Lauris Ermanis (Husqvarna, Läti). E Junior 16+ klassis Niko Ahokas (Beta, Soome). Klassi Hobi 4 T võitis esimesel päeval Jarmo Lehiste (Yamaha, Paikuse Motoklubi), kuid teisel päeval tuli nii temal kui Priit Raidil tunnistada lätlase Karlis Reinfeldsi (KTM) paremust.

Klassi Hobi 2 T võitja oli Rauno Voldek (KTM, Jõhvi Motoklubi). V 50+ klassis domineeris suure eduga “peoperemees” Toivo Nikopensius (Yamaha, Paikuse Motoklubi). V 60+ esimene Pekka Sointula (KTM, Soome). E Naised võitis Esmeralda Vesterinen (KTM, Soome). Algajad 4 T liider oli kohalik sõitja Hendrik Allsalu (Yamaha), Algajad 2 T Rando Välimets (Husqvarna, RedMoto Racing), Uustulnuk Siim Needrit (Husqvarna, RedMoto Racing), Kärnataja 4 T Erki Martinson (Husqvarna, Pärnu Motoclub), Kärnataja 2 T Villem Martin Roos (Husqvarna, Tartu Enduro Klubi).

Klubide arvestuses kogus enim punkte Kaubaalus RM Enduro Team (Priit Biene, Ragnar Valdstein, Priit Raid ja Andres Kukk).

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena