Hiina vanasõna ütleb: kui piisavalt kaua mitte midagi tehes jõe kaldal oodata, näed vaenlase laipa lõpuks mööda ujumas. Toyota rallimeeskond ja seitsmekordne maailmameister Sebastien Ogier on hiinlastelt õppust võtnud, sõidavad liigselt riskimata, kuni piltlikult öeldes järjekordne katkine Hyundai puksiirauto kastis mööda veereb.

Toyota meeskonna pealik Jari-Matti Latvala kirjeldas, milline oli olukord nädalavahetusel toimunud Safari rallil tema pilgu läbi. „Reedel näis ühel hetkel, et me ei saa ainsatki ekipaaži poodiumile, laupäeval terendas teine ja kolmas koht, pühapäeval saime kaksikvõidu,” oli Latvala rahul.

No ei saa tiimibossil olla suuremat rõõmu, kui su ainsa rivaali autod kas võpsikusse maanduvad või katki lähevad – Dani Sordo tegi avarii, Ott Tänak kaotas poolteist minutit esiklaasi õhupuhuri rikke ja Thierry Neuville katkestas lagunenud tagavedrustuse tõttu. Kusjuures tagavedrustuse purunemine võttis Tänakult võidu nii Portugalis kui Itaalias.

Latvala tunnistas, et viimased võidud saadi paljuski tänu õnnele, kuid üks oluline tegur on siiski mängus. „Toyotad peavad vastu. Jah, juhtub meilgi, aga autod jõuavad ometi hooldusalasse, kus saame need korda teha,” vihjas ta Ogier tagavedrustuse probleemidele Keenias reedesel päevas. Prantslane kaotas küll kaks minutit, kuid ei langenud heitlusest välja ning pritsis lõpuks võidušampanjat. „Kui autod tee veerde jäävad, siis tulemust ei tule.”

Hyundai boss Andrea Adamo oli mõistagi torssis ja tõdes, et asi pole enam halvas õnnes vaid olukord on vastuvõetamatu: „Autode võimekus on paranenud, aga vastupidavusest jääb vajaka. Peame põhjuse teada saama.”

Huvitav, mitmel rallil peab Hyundai tagavedrustus katki minema, et boss lõpuks asjast aru saaks? Kas häirekellad poleks pidanud helisema juba Sardiinias või vähemalt Portugalis? Paraku jõudis Adamo alles nüüd järeldusele, et vastupidavusest jääb vajaka ja hakatakse selle põhjust otsima.

Kahjuks pole küsimus vaid tagavedrustuses. Kelle ülesanne on kontrollida, et ralliauto üks kõige odavam detail – esiklaasi puhur – töötaks? Kusjuures ka teisel kiiruskatsel oli Tänakul klaasipuhastajatega probleeme. Ehk siis saatan ei peitu alati tagavedrustuses vaid väikestes ja odavates detailides.

Nüüd, kus Adamol on lõpuks arusaam, et nende autod ei pea ralliteedel vastu, kihutas Toyota rong juba jaamast minema ja jättis Hyundai nukralt perroonile. Või on keegi sedavõrd optimistlik ja arvab, et nüüd, kui vaid pool hooaega ootab ees, suudab Hyundai väärata Ogier’ ja Toyota järjekordset tiitlit?

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena