Uustulnukad on kardispordi Eesti meistrivõistlustel tipptasemel sõitnud Carmen Kraav ja rohkem e-autosporti harrastanud, kuid ka mõnel tavavõistlusel startinud Pavel Beskrovnoi. Mõlemad sõidavad BMW 325 Cupi, mis kuulub nii Balti sarja BaTCC kui tänavu taaselustatud Eesti meistrivõistluste kavva. Maaten võistleb Volkswagen Golfiga Balti sarjas TCR-klassis.

„Olen mõlema uue sõitja osas väga positiivselt meelestatud,“ sõnab meeskonna juht Maaten. „Algne plaan oli minna kogemusi hankima, kuid esimesed proovid on näidanud, et võib seada ka kõrgemaid sihte. Enne hooaja algust püüame testida nii palju kui võimalik, sest sõidukilomeetrid on üliolulised. Teooriat tuleb samuti teada, kuid kiirus tuleb sõiduga.“

15-aastane Carmen Kraav lõpetas eelmise aasta kardispordi Eesti meistrivõistlused klassis OK-Junior viienda kohaga, 2018. oli klassis Mini neljas. „Autoga kohanemine ei ole üldiselt keeruline, kõige rohkem vajab harjutamist käiguvahetus,“ sõnab Kraav, viidates, et nimetatud klassides kasutatakse otseveoga karte. „Sõidustiil erineb kardist samuti mõnevõrra, autoga tuleb sõita n-ö pehmemalt. Esimese hooaja eesmärk on võimalikult palju õppida ja kogemusi hankida, et järgnevatel hooaegadel poodiumikohti püüda.“

Pavel Beskrovnoi on kogenud e-autosportlane, kuid saavutas mullu ühe Leedu meeskonna koosseisus ka ringrajal kuue tunni sõidus klassivõidu ning veebruarikuisel superkrossil Audruringil kolmanda koha. „BMW sarja idee mulle meeldib, autod on ühesugused ja sõitjast sõltub palju. Peamine eesmärk on enda areng, paremad ringiajad. Kogenud sõitjate vastu on kindlasti raske saada, aga annan endast parima,“ ütleb ta.

Maaten ise seab Balti TCR-is eesmärgiks võidu. „Eks ma olen ju aastaid sõitnud, alla võidu mind ei rahulda.“

Krauman Motorsi tiimi taustajõudude tuumikusse kuuluvad lisaks tiimijuht-võidusõitja Maatenile veel Raul Karu ja Gert Elmik. „Autod on Krauman Motorsi ettevalmistatud ning meie ülesanne on ka hoolitseda, et kõik oleks nendega alati kõige paremas korras,“ sõnab Maaten. „BMW-de plussiks on madal püsikulu, sest tegemist on standardautodega. Ka nende ümberehitus võidusõiduks ei olnud samal põhjusel ülearu keerukas. Kuna miinimumkaal on üsna suur, puudub vajadus kallite komponentide kasutamiseks. Peamine, et auto on heas korras. Tean ka seda, et kui tootja tippinseneride meeskond on auto välja töötamiseks kulutanud palju aega ja raha, siis ilmselgelt ei ole meie oma töökojas targemad. BMW on hea juba tehasest tulles ja mingitel radikaalsetel muutustel poleks niikuinii mõtet.“

Maaten lisab, et Audruring on väga hea paik auto seadistamiseks. „Selle nõudlikud kohad annavad palju infot. Kui siin saame seadistuse paika, siis Riias ei tule võib-olla üldse midagi muuta või kui, siis üsna vähe.“

Krauman Motorsil on plaanis luua juunioride meeskond, kaasates sinna Viljandi Kutseõppekeskuse autonduse õpilased. „Õpilased valmistavad ise õppetöö osana auto ette ja ka sõidavad sellega,“ ütleb Maaten, kes töötab nimetatud koolis õpetajana. „Meeskond juhendab ja toetab. Kavatsesime projekti käivitamist juba varem, aga viiruspiirangud lükkasid seda edasi. Üldiselt öeldes oleme valmis kõigile, kel võidusõiduplaan, nõu ja jõuga abiks olema.“

Baltimaade ringrajahooaeg algab praeguse plaani järgi 14. mail Riias.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena