Ajakiri Autosport pöördus kommentaari saamiseks maailma antidopingu agentuuri (WADA) poole. Vene lipp auto peal tekitab küsimusi, sest erinevate dopinguskandaalidega on kõikidele Vene sportlastele pandud peale oma maa värvide esindamise keeld. Seetõttu näeme näiteks neutraalse lipu all võistlemas murdmaasuusatajaid põhja suusaalade MM-il ning isegi viimasel Arktika rallil oli Nikolai Grjazini auto aknal Vene lipu asemel Venemaa autospordiliidu lühend RAF neutraalsel valgel taustal.
Rahvusvaheline spordiarbitraaž (CAS) sätestas detsembris, et kõik Venemaa sportlased on maailmameistrivõistlustelt järgmiseks kaheks aastaks eemaldatud. Venemaa autoliit kinnitas veebruaris, et otsus laieneb ka FIA maailmameistrivõistlustele, mis tähendab, et Haasi piloot Nikita Mazepin, kelle isa firma Uralkali meeskonda sponsoreerib, peab samuti võistlema neutraalsel lipu all.
Mazepin ei tohi ühtlasi kasutada rahvusembleemi, lippu ega sümboolikat või oma vormil ja varustusel sõnu "Russia" või "Russian".
Haas väitis, et ei püüa oma kujundusega CAS-i korraldustest mööda hiilida, kuid WADA on juhtumi sellegipoolest uurimise alla võtnud.
"WADA on sellest teemast teadlik ning uurib seda koos vastavate ametivõimudega," ütles WADA pressiesindaja Autosportile.
Rahvusvaheline Autoliit FIA ütles Autosportile, et Haasi kujundus peaks nende teada reeglitega vastavuses olema. "Meeskond on auto kujunduse FIA-ga kooskõlastanud - CAS-i otsus ei keela Venemaa lipu värvide kasutamist," ütles FIA esindaja.
"Ilmselgelt me ei saa Venemaa lippu kasutada Venemaa lipuna, aga sa võid kasutada värve oma autol," lisas Haasi tiimipealik Günther Steiner. "Lõppude lõpuks on sportlane see, kes ei tohi Venemaa lippu näidata, mitte tiim. Me oleme Ameerika meeskond."