Jalgrattur Mihkel Räim selgitas, mida ta Vueltal tegelikult teeb
Esimest korda Vuelta suurtuuril sõitev Eesti jalgrattur Mihkel Räim seletas oma Facebooki lehel üksipulgi lahti, mis tema ülesanne Israel Start-Up Nationi tiimis Vueltal on.
Paljudel etappidel ei tähenda Räime lõppkoht võistkonna jaoks midagi. Pole mingit vahet, kas ta lõpetab 36. või 155. kohaga. Tähtis on aidata tiimiliidrit Dan Martinit.
"Meeskonna peaeesmärgiks on Dan Martinit kõrges mängus hoida ja siiamaani oleme sellega hästi hakkama saanud. Dan ise on muidugi super tugev olnud!
Enamjaolt on minu ülesandeks mõnikord Dan grupis ettepoole vedada, näiteks kui spordidirektor ütleb raadiosse, et 5 km pärast on väike linn, kus palju kurve ja ohtlike kohti või siis 10 km pärast võib olla küljetuule oht. Tema ette tassimine on enamjaolt vajalik sellepärast, et vähendada riske. Eelkõige kukkumisi ja muid ohtlikke olukordi, kui mõni tiim otsustab gaasi põhja panna jne.
Samuti üritame alati 2-3 meest meeskonna liidri läheduses hoida, sest kui midagi juhtub, siis koos suudame olukorra ilmselt päästa. Tavaliselt on minu panus rohkem siledal maastikul, sest tõusu peal minust väga kasu pole ja proovin anda enda panuse seal, kus tunnen end mugavamalt.
Samuti on oluline, et Dan ei peaks tegema ühtegi üleliigset liigutust. Kui tuur oleks nädal aega, siis poleks väga hull, aga 7 päeva asemel on 18 päeva ja kui selle aja jooksul iga päev raiskad end rohkem kui vaja, siis võib see lõpus saatuslikuks saada. Seepärast ei lase me teda kunagi ise auto juurde jooki ja sööki tooma, kui mees midagi soovib, siis ütleb raadiosse ja keegi meist toob autost, mida vaja. Olgu selleks siis söök, jook või näiteks mõni riideese. Joogialas on alati käsk võtta nii palju pudeleid kui saab, alati saab üleliigse ära visata. Seda just seepärast, et esimene pudel, mille võtame, peaks kindlasti minema Danile ja alles teise võtame endale.
Tema on meie prioriteet number üks! Veel üks näide, kuidas saame kasulikud olla või aitame tal veidi jõudu säästa on see, et kui tal vaja keha kergendada ja loodus kutsub, siis jääb keegi meie omadest temaga koos maha ja aitab pärast peagruppi tagasi sõita. Jällegi saab liider tsipa jõudu kokku hoida. Muidugi kõige selgem abistamine on see, kui keegi meist teeb grupi ees tööd, et esimesed kinni püüda või saadame kellegi kõva tempot tegema, et Dan saaks peale seda rünnata. Sellised detailid teevad kokkuvõttes suure asja kokku ja tiimitöö on väga oluline. Paljud ei mõista, et rattasport on vägagi meeskonnaala.