Oktoobri alguses toimunud Fafe Montelongo EM-ralli järel sattus uurimise alla kolmanda koha saanud hispaanlane Ivan Ares, kes sõitis Hyundai i20 R5 masinaga. Hyundai Ares Racing Team meeskonna all sõitnud Aresi masin äratas FIA ametnike kahtluse, kui uurimise käigus leiti, et auto neljast uksel olevast turvalisuse jaoks mõeldud varuosast kolmel oli kaal kergem, kui homologeerimise dokumentidel näidatud miinimumkaal, vahendas portaal Rallye-Magazin.

Portaal lisab, et Aresile R5 masina müünud Hyundai Motorsport oli sarnase probleemi tõttu sattunud tähelepanu alla ka Rootsi rallil ning FIA leidis, et probleemi põhjustas Saksamaal Alzenaus Hyundai Motorspordi peakorteris toimunud eksimus kvaliteedikontrolli ajal.

Kuna kõnealune auto varuosa oli seotud turvalisusega, otsustas FIA esmaspäeval määrata meeskonnale 60 000 euro suuruse trahvi, millest tuleb kohe tasuda 30 000. Ülejäänud osa tuleb tasuda siis, kui Hyundai laseb sarnase eksimuse ERC-sarjas uuesti läbi tänavuse või järgmise aasta jooksul.

Teatavasti määras FIA Hyundai Motorspordile trahvi alles Sardiinia ralli järel, kui avastati, et MM-etapil võidutsenud Dani Sordo masina tagumine alusraam oli lubatust kergem. Selle eest sai tiim 30 000 euro suuruse trahvi, millest pidi koheselt ära tasuma kolmandiku.