Ralli direktor Gabriel Müürsepa sõnul saab 18. RedGrey Team Lõuna-Eesti Ralli stardinimekiri olema ajaloo kõige uhkem: „Mul on ääretult hea meel, et saame lõpuks siia viirusega seotud uudiste ja piirangute teemade vahele avaldada ka midagi positiivset. Tänase seisuga võime kinnitada, et lausa kuus maailma tipptasemel võidusõitjat koos kaardilugejatega on tulemas meie rallile, et siin valmistuda eesootavaks WRC etapiks Eestis nende seas ka valitsevad autoralli maailmameistrid Ott Tänak ja Martin Järveoja. Lisaks tippsõitjatele on tänaseks registreerunud ka 12 R5 autol võistlejat, mis on samuti ülimalt positiivne.“

Kodupubliku rõõmuks on Tänak ja Järveoja stardis oma Hyundai i20 Coupe WRC-ga. Hyundai Motorsporti on samal autol esindamas ka Thierry Neuville ja Nicholas Gilsoul.

Lisaks neile toob meeskond rajale veel 3 WRC2 masinaklassi kuuluvat Hyundai i20 NG R5 autot, millega võistlevad Norra-Rootsi võistluspaar Ole Christian Veiby/Jonas Andersson, venelased Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov ja soomlased Jari Huttunen/Mikko Lukka.

Hyundai Motorsport’i direktori Andrea Adamo sõnul on RedGrey Lõuna-Eesti Rallil osalemine meeskonnale ideaalseks ettevalmistuseks eesootavaks WRC etapiks. „Olen seda ka varem öelnud, aga me tõsiselt armastame Eesti fänne ja siinseid teid. Mul on head mälestused eelmisel aastal toimunud Rally Estonialt, kui Ott ei olnud veel meie tiimis, isegi siis elati meile kõvasti kaasa, kuid paar kuud tagasi toimunud Viru rallil oli see toetus veelgi suurem ja seda on muidugi väga hea näha, et omadele ollakse toeks.“

„See võistlus on kogu tiimile oluline, kuna teed on sarnased Rally Estonia omadele ja see loob head tingimused meie sõitjatele, et neis oludes autoga kohaneda ja sobivad seadistused leida. Eriti vajalik on see üritus meie R5 meeskondadele, kuna paus on olnud pikk ja seetõttu on iga lisakilomeeter tähtis.“

Autoralli valitsev maailmameister Tänak kinnitab omalt poolt tiimijuhi sõnu ja lisab: „Oleme kogu meeskonnaga pausi ajal omajagu vaeva näinud ja RedGrey Team Lõuna-Eesti Ralli pakub meile ideaalseid tingimusi, et ennast koduseks WRC etapiks valmis seada. Nii hoiame tiimisiseselt meele teravana ning tagame pideva arengu ka arendusprotsessides.“

Lisaks Hyundai Motorspordile on starti oodata ka kolme Toyota GAZOO Racingu võistluspaari. Kuuekordsed maailmameistrid Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, Suurbritannia ekipaaž Elfyn Evans/Scott Martin ja soomlased Kalle Rovanperä/Janne Halttunen, kelle kõigi võistlusmasinaks on Toyota Yaris WRC.

Toyota GAZOO Racing WRT spordidirektor Kaj Lindström ütleb, et sellised võistlused on heaks treeninguks nii rallisõitjatele kui ka ülejäänud tiimile. „See on hea viis valmistuda peatselt jälle algavaks WRC hooajaks. Äsja lõpetasime Eestis intensiivse ja eduka testimise, kuid kindlasti annab võistlusoludes sõitmine tiimile veelgi paremat informatsiooni siinsete teede ja auto seadistuse kohta.“

RedGrey Team Lõuna-Eesti Rallil on esindatud ka WRC sarja kolmas tehasemeeskond, Suurbritannias paiknev M-Sport, kelle sõitjad Esapekka Lappi/Janne Ferm ja Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen tulevad Eestisse sarnaselt teiste ekipaažidega eesmärgiga valmistuda eesootavaks WRC etapiks. Lappi istumise all on JanPro Racingu poolt ettevalmistatud Ford Fiesta WRC ja Suninen kihutab Lõuna-Eesti teedel Soome eratiimi Ford Fiesta R5 masinal.

Esapekka Lappi sõnul on ta sõitmisest kõvasti puudust tundnud ja tal on hea meel, et saab jälle ralliauto rooli. „Ma usun, et see saab olema väga hea tunne olla tagasi WRC autos, olen sellest kõvasti puudust tundnud. See, et saame osaleda kohalikul rallil, mis on meie järgmisest WRC etapist vaid kiviviske kaugusel, loob meile head treeningtingimused eesootavaks. Umbes nädal tagasi pidime Soomes ühel kohalikul rallil WRC autoga osalema, kuid tehniliste probleemide tõttu jäi sõit lühikeseks. Tean, et Eesti teed on Soomele üpris sarnased ja kiired ning seetõttu ootan rallit juba põnevusega. Eesti teed nõuavad palju pühendumist ja see on miski, mida ma naudin. Mõned lõigud on suhteliselt kitsad, aga samas väga kiired ja see muudab asja huvitavaks. Selleks, et olla konkurentsis, tuleb pidevalt sõita piiri peal.“

RedGrey Team Lõuna-Eesti Rallil tulevad starti ka valitsevad Eesti meistrid Georg Gross/Raigo Mõlder. Grossi sõnul on nende peamine fookus uuendatud autoga kohanemisel: „Peale Viru rallit saatsime auto kere M-Sporti, et see viia vastavusse kehtivate FIA 2020. aasta homologatsiooninõuetega, kuna kodusel WRC etapil startimise eelduseks on see, et auto vastaks WRC sarja nõuetele. Lühidalt öeldes saab 2017. aasta masinast 2020. aasta masin. Seetõttu ei hakka me selleks ralliks suuri eesmärke seadma, vaid püüame autol tehtavate muudatustega kohaneda, kuid samas hoiame kindlasti silma peal ka Eesti Meistritiitli arvestusel.“

23. augustil peetava võistluste kohta leiab täpsemat infot ralli ametlikult veebilehelt.

Selleks, et üritus kulgeks kõikidele osapooltele ohutult ja keegi ei seaks ohtu võistluse toimumist on rangelt soovituslik järgida allolevaid põhimõtteid:

  • Ära tule, kui tunned end halvasti!
  • Ära tule, kui Sul ei ole piletit
  • Desinfitseeri!
  • Kanna maski!
  • Ära sotsialiseeru!
  • Arvesta võistlejate privaatsusega ja ära küsi autogramme või selfie’sid!“
  • Palun austa korraldajaid, teisi pealtvaatajaid ja võistlejaid

RedGrey Team Lõuna-Eesti Ralli start on planeeritud 23. augustil kell 08:30 Võru linnas asuvas hoolduspargis. Ühel päeval sõidetaval rallil on kavas kokku 8 kiiruskatset, millest 4 on korduvkatsed. Ralli hooldusala ja võistluskeskus on sel aastal koroonaviiruse leviku tõkestamisega seotud piirangutest tulenevalt pealtvaatajatele suletud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena