Keskpäeval startima pidanud ligi 10-tunnine avameresõit sai oma lähte alles pärast kella nelja pärastlõunal ja kasina tuuleprognoosi tõttu tuli esialgu plaanis olnud 43-miilist rada lühendada 15 miilile. Oma kogemust ja oskusi maksma pannes võtsid kindla etapivõidu A klassis Forte (X-41) meeskond, Jaak Jõgi juhtimisel ja B klassis Katariina II (Arcona 340) kapten Aivar Tuulbergi meeskonnaga.

36 jahti Eestist ja Soomest olid reede keskpäeval Tallinna lahel valmis purjetama avamereetappi, mis pidi viima ümber Keri saare, kuid mida ei olnud, oli tuul. Peavõistlusjuht Madis Ausman oli sunnitud heiskama edasilükkamise lipu ning viis laevastiku tuult oodates ja otsides Aegna saarest mööda, kus ca 5-sõlmese tuulega saadi lõpuks avameresõitu alustada. Kui A klass sai esimesel katsel starditud, siis B klass oli stardis palju agressiivsem ja purjetama saadi teisel stardikatsel. Jahtidel tuli rada läbides võtta Nygrundi põhjapoi, Uusmadala lõuna-, lääne- ja põhjapoid ning sõita ümber keri saare, et siis ca pärast 10-tunnist sõitu finisheerida. Et aga Riigi Ilmateenistus kinnitas tuule kadumist hilistel õhtutundidel, otsustas peavõistlusjuht võistlusrada lühendada, et võtta finiš Uusmadala lõunapoi märgis.

Purjetajate sõnul oli eilsel etapil kaks olulist tuulepööramist, mida oskuslikult lugedes ja ära kasutades saadi ka edu konkurentide ees. Merel olnud tuuleviirud olid just need, kuhu sattudes said jahid tuule kätte ja parema mineku. Kaht olulist tuulepööramist õigesti lugedes kindlustasid parema tulemuse saanud jahid endale ka edu.

A klassis soosisid tuuleolud X-41 tüüpi jahte ja nii olid tulemuste protokollis esimesed neli kohta just nende jahtide päralt. Forte meeskond Jaak Jõgi juhtimisel sai pärast kolme ja poolt tundi sõitu korrigeeritud ajas siin parima tulemuse, jättes teise koha Tiit Vihuli juhitud Olympicu päralt, kaotust liidrile ca viis minutit. Kolmanda koha saanud soomlaste Nicole 4, millel kapteniks Riku Nissilä, kaotas omakorda Olympicule üle minuti ja neljanda tulemuse välja sõitnud Premium Tanel Tamme juhtimisel jäi kolmandast kohast puudu üle nelja minuti.

Jaak Jõgi sõnul võitsid jahid, kes valisid rada läbida mere, mitte maa poolt, sest seal oli tuul püsivam. „Ootasime tuult küll pikalt, kuid kui Aegna taga purjetama saime hakata, jagus tuult enam-vähem püsivalt viie kuni seitsme sõlme ümber. Kui algul vaatasime, et Olympic sai allatuule otsal maa poolt parema kiiruse, siis meie hoidsime mere poole, kust andiski värskemat tuult, mis hakkas paremini vedama. Finishi poole suundudes oli ka vastutuule otsal sama seis, sest mere pool oli tuul püsiv. Ilm ja olud soosisid meie jahitüüpi, kuid tegime ise ka õiged valikud ja otsused, mis andis ka loodetud tulemuse," sõnas ta.

B klassis võttis kindla etapivõidu Aivar Tuulbergi meeskond jahiga Katariina II (Arcona 340). Pea kuue minutiga korrigeeritud ajas edestati teise tulemuse välja sõitnud Sugarit (Italia 9.98), millel kapteniks Marjaliisa Umb. „Sõitsime lihtsalt oma sõitu nö „vana rasva pealt“ ja seda koos oma põhimeeskonnaga. Suurema osa etapist sõitsime konkurentidega enam-vähem koos, kuid vastutuule otsal finishi poole krüssates libisesime kõigil eest.“ Kolmanda tulemuse välja sõitnud My-Car’i meeskond (X-35 mod), millel kapteniks Harles Liiv, kaotas teisele kohale kahe ja poole minutiga. Korrigeeritud ajas alla nelja tunni tulemuse sõitsid veel välja Matilda 4 (J-112 E), kapten Mati Sepp ja Credit24 Sailing (Salona 38 ibc), kapten Eero Pank.

Eilse avameresõidu tulemus korrutatakse koefitsiendiga 1,2 ja ei ole koondtulemustes mahaarvatav, andes kõige suuremat kaalu regati tulemustes.

Laupäeval on plaanis purjetada neli lühirajasõitu vastutuule-allatuule rajal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena