Mehhiko ralli laupäevase lõunapausi ajal kujunes totter olukord. Tiimide juhid koos rahvusvahelise autoliidu (FIA) delegaatidega istusid nõupidamisel, et otsustada, millal võidukihutamisele punkt panna, sõitjad aga liikusid juba katsetele.

„Ralli katkestatakse kindlasti, aga seda veel ei tea, kas kohe või pärast õhtuseid kiiruskatseid,” selgitas Hyundai pressiesindaja Thomas Villette.

Seks hetkeks Oli Sébastien Ogier’ esikoht kindel ja Mehhiko kruusal käis vaid üks lahing: Tänak oli võtnud teisel kohal liikuvale Teemu Suninenile tuulde – vahet oli vaid 6,6 sekundit – ja valmistus mööduma. Seda ta 10,1-sekundilise edumaaga lõpuks tegigi.

Tagantjärele ollakse ikka targad. Muidugi pidanuks Mehhiko ralli ära jätma. Otsus tulnuks teha paar nädalat tagasi, enne kui autod ja meeskondade esimesed liikmed, kes hooldusala püsti panid, Leóni lendama hakkasid. Ent siis püsis kõik tüüne – Mehhiko ei teadnud koroonaviirusest suurt midagi ning FIA ja MM-sarja promootor polnud valmis taluma veel üht läbikukkumist. Eelmise hooaja viimane, Austraalia ralli jäi ära, Rootsi lühendatud lumetu lumeralli oli naljanumber, Tšiili loobus võidukihutamist korraldamast... Mõeldi, et teeme siiski ära. Kes oskaski arvata, et just rallinädala jooksul hakkavad maailma riigid end lukku keerama.

Mis koroona?


Tuleb tunnistada, et Mehhiko ei teadnud tõesti koroonast midagi, neil on vaid kolm haigestunut 120 miljoni elaniku peale. Kolmapäeval-neljapäeval elati rallikeskuses Leónis rahulikku elu. Ei mingeid märke haigusest, mis maailma vallutab – suruti kätt, kallistati... Rallirahvale, tõsi, oli FIA seadnud piirangud ehk kätlemine ja musitamine oli keelatud. Kohalik terviseamet hõiskas, et ses piirkonnas viirust pole, nii et laske käia!

Ainus, kes häält tegi, oli kuuekordne maailmameister Ogier, kes tahtis teada, kas ikka tasub autodega ringi põristada, kui maailma tervis on ohus. Paraku jäi ta hüüdjaks hääleks Mehhiko mägede hõredas õhus. Teades, et neist niikuinii midagi ei olene, keskendusid ülejäänud sõitjad võidukihutamisele.
Sébastien Ogier (paremal) ja Julien Ingrassia

León sai aru, et maailmas levib mingi tõbi, alles reedel, kui USA ja suur osa Euroopa riike eriolukorra välja kuulutasid. Alles siis hakati mõtlema: pagan küll, sealtsamast vanast maailmast on meile tulnud rallipargitäis rahvast viirust levitama. Ühtäkki ilmusid kõikjale plakatid soovitustega, kuidas koroonaviirusest hoiduda. Iga sissepääsu juures seisid kümned vabatahtlikud ja purtsatasid kõigi peopessa desinfitseerivat geeli, mistap piirituse lõhn käis bensiini omast kõvasti üle.

Laupäeva hommikul, kui Lufthansa kuulutas, et lõpetab peagi kõik lennud, ja Prantsusmaa andis teada piiride sulgemisest, puhkes paanika. Ühtäkki hakati mõtlema, kuidas Mehhikost koju saada. Euroopasse tuleb ju transportida sadu inimesi. Lõunapausil kogunesid tiimide juhid ja FIA delegaadid otsustasid üksmeelselt rallipeo lõpetada.

Tegelikult valitsesid Mehhikos stardist alates tumedad toonid ja mitte pelgalt koroonaviiruse tõttu. Rõõmu sai tunda ainult Toyota – kogu nende kolmik sõitis lõpuni võidu, poodiumile jõudsid ka Ott Tänak ja Teemu Suninen. Ülejäänud WRC mehed leidsid ilmselt, et tõesti poleks pidanud Mehhikosse tulema.

Hyundai masendavad päevad


Hyundaile tõi ralli üksnes masendust. Vaid reedesel teisel kiiruskatsel liidrikohalt kurvi pikaks sõitnud, auto tagaosa lõhkunud ja ligi 45 sekundit kaotanud Ott Tänak on pisike päikesekiir tumedas taevas. Ent temagi kohta ütles meeskonna boss Andrea Adamo, et Tänakul tulnuks ikka teel püsida.

Esimesena jäi tee äärde Dani Sordo, kes tänu heale stardikohale lootis palju ja kellelt loodeti palju. Kõigepealt tuli küljest jahutussüsteemi voolik ja pärast lõunapausi jättis auto Sordo lõplikult tee äärde. Sama juhtus Thierry Neuville’iga. „S**t päev,” tunnistas Adamo. Superralli süsteemis jätkanud Neuville torises laupäeva hommikul, et tal oli kavas esikoha pärast heidelda, aga nüüd, näe, puhastab teistele teed.
Ott Tänak ja Martin Järveoja pidasid vihast võitlust, mis päädis teise kohaga.

„Peame sügavalt oma vigu analüüsima, et neid tulevikus vältida. Hooaeg on veel pikk. Olen kindel, et reedel juhtunud avariita oleks Ott olnud võidule palju lähemal,” sõnas Adamo.

Tänak nõustus: „Oli võimalik võita. Minu viga, võtan kogu süü enda peale. Aga pärast reedet oleme tasapisi ree peale saanud. Väga nõudlik nädalavahetus, vaimselt väga keeruline,” tunnistas ta. Ja lisas: „Enesekindlust mul veel pole, seega tuli tulemus ettevaatliku sõiduga. Üks on selge – Hyundai on kiire, aga meil on veel palju õppida.”

Kuuendat korda Mehhiko ralli võitnud – seejuures nelja auto, Volkswageni, Fordi, Citroëni ja nüüd Toyotaga – Ogier jäi finišis endale kindlaks. „Ralli poleks pidanud toimuma,” raius ta ja loobus poodiumil šampanjat pritsimast. „Loodetavasti lõpeb kriis varsti. Alles siis, kui viirusest on jagu saadud, saame keskenduda võidusõitmisele ja pidutsemisele.”

Rallirahvas lahkus Mehhikost teadmisega, et peale Argentina ralli jäävad suure tõenäosusega ära ka mais ja juunis toimuma pidanud Portugali ja Sardiinia võidukihutamised. Kas järgmiseks starditakse juulis Keenias või augustis Soomes, teab vaid Igor Mang.