Kuninglikus sarjas debüteeris tänavu kolm meest: 20-aastane britt Lando Norris (McLaren), 21-aastane inglane George Russell (Williams) ja 23-aastane Tai motosportlane Alexander Albon (Toro Rosso/Red Bull). Mullu võistlesid nad kõik veel F2-sarjas ning jagasid omavahel ära esikolmiku kohad. Maailmameistriks tuli Russell, kes edestas Norrist ja Albonit. Esimese täispika hooaja sai tänavu F1-s kirja ka Alfa Romeos sõitnud 25-aastane itaallane Antonio Giovionazzi, kes aga debüüdi tegi 2017. aastal.

Poole hooajaga Red Bulli

Kõige säravamaks esile kerkijaks võib pidada ilmselt Albonit, kes alustas hooaega Toro Rossos, aga lõpetas aasta Red Bulli ridades. Teatavasti vahetas Tai sõitja pärast Ungari GP-d välja prantslase Pierre Gasly. Tänavuseks aastaks Red Bulli edutatud Gasly ei suutnud piisavalt kiiresti soovitud tulemusi näidata ning Red Bulli nõuandja Helmut Marko otsustas Gasly tagasi Toro Rossosse saata.

Ungari GP järel oli Gaslyl kirjas 63 silma, meeskonnakaaslasel Max Verstappenil aga juba 181. Lisaks oli hollandlase arvel kaks etapivõitu, prantslane polnud veel poodiumile pääsenud. "Vikatimeheks" tituleeritud Marko sõitjatele liiga palju võimalusi just ei anna ning seega vahetasid omavahel kohad Gasly ja Albon.

Albon oli teinud juba Toro Rossos hooajale korraliku alguse, kui jõudis oma karjääri teisel ja kolmandal F1 GP-l punktikohale. Red Bulli edutatud Albon debüteeris uues võistkonnas Belgias, kus tuli kohe hooaja parim viies koht. Tailane jätkas head seeriat ning lõpetas järgmisel kuuel etapil esikuuikus. Jaapani etapil saavutas ta senise karjääri parima neljanda koha.

Kusjuures Albon edestas selle perioodi jooksul ka Verstappenit ennast, kogudes 58 silma hollandlase 39 vastu. "Alex on saanud pärast suvepausi rohkem punkte kui Max - seda poleks keegi osanud oodata," kiitis noort sõitjat meeskonna pealik Christian Horner.

Alboni head tulemused ei jäänud ülemuste jaoks märkamata ning kaks etappi enne hooaja lõppu kuulutati, et tailane jätkab järgmisel aastal Red Bullis. "Alex on ennast tõestanud võistlushimulise ja pühendunud sõitjana. Tal on veel palju avamata potentsiaali," märkis Horner.

23-aastane piloot oli eelviimasel võidusõidul Brasiilias ülimalt lähedal karjääri esimesele poodiumile. Albon oli loetud ringi enne lõppu hoidmas kinni teisest kohast, kuid temast mööduda üritanud Hamilton sõitis mehele otsa, mille tõttu ta langes 14. kohale. Kõige tulemusena sai lõpuks teise koha Toro Rossos sõitnud Gasly.

Hamilton, kes lõpetas kolmandana, aga kukutati karistuse tõttu neljandaks, vabandas pärast sõitu Alboni ees. "Võtan täielikult vastutuse enda peale. Tulin tagant ja saan aru, et mina puutusin teda, mitte tema mind. Tahan Alboni ees tohutult vabandada. Tahtsin mööda sõita, aga vaba ruum sai otsa. Selgelt minu viga."

"Ju saatus tahtis, et seekord poodimit ei tuleks. Küll järgmisel sõidul tuleb," jäi 23-aastane vormelisõitja ise rahulikuks.

Kõik märgid näitavad, et Albon ei pea uuel hooajal esimest poodiumit kaua ootama.

Lewis Hamilton röövis Alexander Albonilt esimese poodiumikoha.
Noorim mees sarjas

Noorima võidusõitjana läks tänavusele MM-sarja hooajale vastu alles novembris 20-aastaseks saanud Lando Norris. 2017. aastal McLareni noorteprogrammiga liitunud Norris sai mullu olla meeskonna testisõitja ning 2019. aastaks teenis ta juba koha kuninglikus vormelisarjas.

Noor inglane tõestas oma usaldusväärsust kiirelt, kui lõpetas hooaja teise etapi Bahreinis kõrgel kuuendal kohal. Sama tulemust suutis ta korrata veel Austrias. Suurepärast kiirust näidanud Norrisest oli vaimustuses ka McLareni boss Zak Brown, kes juba juulis sõlmis talendika noormehega uue kolme aasta pikkuse lepingu. "Lando on hetkel suurepärases kohas ja mida edukamalt ta sõidab, seda edukamaks ka meie muutume."

Norrise hooaeg ei olnud aga kerge, kui mitmel etapil tabasid teda mootoriprobleemid. Eriti valusaks kujunes Belgia etapp, kus noorukit tabas viimasel ringi mootoriprobleem, mis kukutas ta viiendalt positsioonilt lõpuks punktikohalt välja. Vaatamata tehnilistele muredele suutis Lando siiski kogu aasta vältel stabiilselt meeskonnale punkte tuua ja lõpetada debüüthooaja kõrgel 11. kohal.

Norrise taset näitab ka asjaolu, et kui üldarvestuses kaotas ta kuuenda koha saavutanud meeskonnakaasele Carlos Sainz juuniorile lõpuks 47 silmaga, siis kvalifikatsioonide arvestuses jäi napilt 11:10 peale inglane. Kusjuures veel Abu Dhabi eel oli seis tasa.

"Kahtlesin endas aasta alguses. Arvasin, et hakkan probleemides rabelema. Kõik on läinud aga paremini. Loomulikult midagi kerget pole, aga kokkuvõttes olen seni saavutatuga rahul," vaatas Norris septembris senisele hooajale tagasi.
Lando Norris ja Carlos Sainz juunior

Ainsana punktideta, kuid silmapaistev

Kõige keerulisemalt kulges debüüthooaeg Williamsis sõitnud George Russelli jaoks. 21-aastane inglane oli küll ainus sõitja, kes tänavu punkte ei teeninud, kuid selles oli suurem roll ikkagi Williamsil, kelle masinad teistest konkurentidest F1 mõistes valgusaastate kaugusele jäid.

Mullu F2-sarjas maailmameistriks kroonitud Russell suutis Williamsist tihti välja pigistada maksimumi ning näidata häid esitusi. Tema parimaks tulemuseks tänavu jäi Saksamaa GP 11. koht. Mercedese juuniorite programmi kuuluva inglase meeskonnakaaslane, poolakast vanameister Robert Kubica lõpetas Saksamaal Russelli ees kümnendana, tuues Williamsile meeskonna hooaja ainsa punkti.

"Russell võib panna kokku suurepärase ringi, aga teab, et 19. koht on maksimum, mida võimalik saavutada," sõnas Alexander Albon. "Ma tean, mis tunne see on. Russell teeb suurepärast tööd ja kui tal on võimalus ennast tõestada, siis ta seda ka teeb. Tean, et ta on hea sõitja, seega ma tema tuleviku pärast ei muretse."

Ehkki erinevalt Russellist avas Kubica punktiarve, siis omavahelises heitluses oli selgelt parem inglane. 21-etapist koguni 17-l lõpetas Russell eespool, vaid kolmel oli parem Kubica. Ühel etapil katkestasid mõlemad sõitjad.

Eriti muljetavaldav oli Russell kvalifikatsioonis, kus tema saldo poolaka vastu jäi 21:0. Esmakordselt vormel-1 sarja ajaloos suutis keegi 21-etapilise hooaja jooksul kõikides kvalifikatsioonides meeskonnakaaslasest parem olla. "Loomulikult polnud see minu jaoks eraldi eesmärk, aga saime Kubicaga üsna kiirelt aru, et konkureerime vaid üksteise vastu, sest oleme teistest lihtsalt liiga palju kiirusest maas. Siiski on see statistika, mis mulle rõõmu pakub ja mille üle uhke olen."

"Raske on seda võitluseks pidada, sest me konkureerime eelviimase koha nimel. Siiski, kui seda lahinguks pidada saab, siis kaotasin talle ikka suurelt," tõdes Kubica Abu Dhabis . "See pole ei minu ega George'i jaoks lihtne aasta olnud, aga ta on teinud väga head tööd."

Russell, kes jätkab uuel hooajal Williamsi ridades, saab sel nädalal Bahreinis testida Mercedese F1-masinat. "On põhjus, miks Russell võidutses nii F3- kui F2-sarjas oma esimesel aastal. Ei ole palju sõitjaid, kes seda suudaks. Ta on sõitnud hästi ka vormel-1-s. Tahame näha, missuguseid kogemusi ta F1-autoga sõites saanud on," märkis Mercedese pealik Toto Wolff.
George Russell
Uuel aastal saab vormel-1 sarjas näha ühte uut debütanti. Kubica asemel võtab Williamsis koha sisse 24-aastane kanadalane Nicholas Latifi. F2-sarjas tuli ta lõppenud hooajal teiseks.