Sarjas annavad tooni eelkõige Jaapani tehaste mootorrattad, kuid mitte ainult Honda, kelle kodu Motegi on, vaid ka Suzuki ja Yamaha jaoks on Jaapani etapp eriline sündmus. Kõik olulised sponsorid, toetajad, fännid ja publik on selleks hetkes kohale tulnud. Jaapanis on ainult üks motovõistlus veel tähtsam ja see on loomulikult Suzuki 8 tunni sõit.

Motegi rada on segu eilsest ja tänapäevast. Pikim sirge on 762 meetrit, aga samas on rada lai ja kõiki elemente pakkuv. Rasked ja tugevad pidurduskohad, mistõttu pannakse ratastele suuremad pidurikettad. Tugevad kiirendused ja lauged kurvid. Mitte ükski mootorrattatootja ei saa öelda, et talle see rada ei sobi.

Viimastel aastatel on võidud läinud Hondale ja Ducatile. Yamaha viimane võit pärineb aastast 2014, kui Jorge Lorenzo võidu võttis. Sellel aastal on Marquez`il juba tiitel käes ja seega pinged maas. See aga ei tähenda, et tal kohustust ei ole. Nimelt tähistab Honda maailmameistrivõistluste 60. aastapäeva ja kuna Motegi on Honda kodu, siis Marquezil on lausa kohustus seekord võit võtta.

Tema kõige suuremaks ohustajaks pean Ducati sõitjaid ning tahan üle pika aja näha, et Andrea Dovizioso suudab pakkuda tugevat konkurentsi ja võidelda võidu nimel. Üllatuse võib pakkuda ka Jack Miller, kes on hooaja teises pooles sisukat sõidu näidanud ja selgelt kiirem kui Danilo Petrucci. Miller võib olla poodiumil ja see poleks üllatus.

Nagu mainitud, siis viimane Yamaha triumf pärineb aastast 2014, aga siis oli Yamaha oluliselt parem ja Lorenzo tippvormis. Seekord kahtlen, et Yamaha tehasesõitjad Vinales ja Rossi medaliheitlusse sekkuvad.

Parim Yamaha sõitja võib olla Fabio Quartararo, kellel on alates eelmisest etapist kasutada sisuliselt sama mootorratas kui Rossil ja Vinalesel. Quartararo on ise nimetanud Motegi rada oma lemmikuks ja eelmisel aastal olles veel Moto2 klassis ta selle sõidu ka võitis. Paraku hiljem tulemus tühistati, kuna rehvirõhud olid lubatust teised. Lisaks sarnaneb Motegi prantsusmaal asuva Le Mansi rajaga ja juba see fakt annab prantslasest noorele võidusõitjale hea emotsionaalse laengu. Kas see ka piisavat kiirust annab, et poodiumile astuda, selles julgen kahelda.

Alex Rins on jätkuvalt selline sõitja, kes heal päeval võidab etapi ja halval päeval on kaugel maas. Ebastabiilsuse tõttu kipub teisi päevi rohkem tulema ja tema peale panuste tegemine on alati suur loterii. Seekord jätan tema ja Fabio poodiumilt välja ja usun, et Ducati ja Honda sõitjad jagavad seekord poodiumi.

Jaapani GP Moto3, Moto2 ja Moto GP klassi võistlussõite näed otseülekandes pühapäeva varahommikul vastavalt 6.00, 7.10 ja 8.50 TVPlay Sports+ kanalilt või veebist tvplaypremium.ee/live.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena