Kui algselt pidid võistlusele numbri all 1 startima tänavused EMV2 (4WD - N4,R5) klassi Eesti meistrid Oliver Solberg – Aaron Johnston, siis möödunud nädalavahetusel Walesis MM-debüüdi teinud mehed siiski sel korral Saaremaa ralli starti ei tule.

Tänavuse Saaremaa ralli stardirivi avavad selle võistluse kahekordsed võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder, kelle Ford Fiesta WRC kannab võistlusnumbrit 2. Mehed hoiavad enne hooaja viimast etappi EMV1 ehk absoluutarvestuse kolmandat koht ning soovivad kindlasti lisaks ralli võidule lõpetada hooaja ka eelnimetatud klassi meistritena.

Numbri all 3 saab rajale 2015. aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur, kelle Ford Fiesta Proto auto kõrvalistmel võtab koha sisse Silver Simm. Lisaks Kaur – Simmile on veel Ford Fiesta Protol rallile startimas Roland Murakas – Kalle Adler.

Eesti meistrivõistluste lõppvaatusele on Eesti võistluspaaridest starti tulemas R5 autodega neli võistluspaari. Esimesed neist on tänavu ERC Junior meistrivõistlustel kolm etappi võitud saare oma mehed Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R5). Kohe nende järel saavad stardi Priit Koik – Alari-Uku Heldna (Ford Fiesta R5) ja numbri all 7 uue Škoda Fabia R5 autoga Raul Jeets – Andrus Toom.

Ford Fiesta R5 autoga, mis kandmas numbrit 15 on 4WD debüüti tegemas tänavused Junior WRC sarja kuuendad mehed Roland Poom – Ken Järveoja. Üldse on Saaremaal kokku startimas 12 R5 autot. Esimesed väliskülalised leiab stardirivist numbri alt 8, kelleks on Martynas Samsonas – Ervinas Snitkas (Ford Fiesta).

Sarnaselt EMV2 klassiga on enne Saaremaa rallit meistrid selgunud ka EMV3 (2WD - R2,R1,A6) klassis ja Estonian Junior Challenge arvestuses. Nii EMV3 meistritiitli, kui Estonian Junior Callenge 90 000 eurose peaauhinna võitsid Ken Torn – Kauri Pannas. Hoolimata sellest, et nii Torn, kui Poom võistlevad Saaremaal R5 autodega, siis sellegipoolest on nendes arvestusetes oodata põnevat lahingut. Soosikutena lähevad 10 võistluspaari hulgast starti Lõuna-Eesti rallil klassivõidu võtnud ja mõlemas arvestuses teist kohta hoidvad Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T).

EMV4 (4WD-E12) ehk neljaveoliste autode rahvuslikus klassis on Saaremaal starti tulemas 19 võistluspaari, kelle hulgas ka tänavused meistrid Edijs Bergmanis - Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX). Sarnaselt EMV4 klassiga on hooaja viimasel kodusel rallil 19 autot starti tulemas ka EMV5 (2WD - E9). Klassi meistrina saavad numbri all 90 stardi 2019. aasta meistrid Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Ka esiveoliste EMV6 (2WD - R3,A7,N3,E10) arvestuses on enne Saaremaad tänavused meistrid selgunud ja nendeks on Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Võimalus meistritiitlile oli veel ka võistluspaaril Karel Tölp – Martin Vihmann, kuid nemad Saaremaal ei stardi. Kokku on EMV6 klassis Subidele konkurentsi pakkumas 34 võistluspaari.

Kui eelpool mainitud Eesti meistrivõistluste klassidest oli meister veel selgumata vaid EMV1 klassis, siis kõige põnevam heitlus meistritiitlile saab Saaremaal olema klassis EMV7 (EMV7 2WD - E11 RWD), kus meistritiitli võimalus veel kolmel võistluspaaril. Liidrina tulevad hooaja viimase etapi starti Raiko Aru - Veiko Kullamäe (BMW M3), kelle edu Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3) ees on 7 ja Ott Mesikäpp - Raiko Lille (BMW M3) ees 20 punkti. Kokku on selles arvestuses Saaremaal starti tulemas 26 võistluspaari.

Kuigi veoautode klassis EMV8 (2WD - E13) on tänavused meistrid selgunud, kelleks on Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A), siis veokate arvestuses on starti tulemas viimaste hooaegade rekordarv võistluspaare, milleks on 22.

52. Saaremaa ralli start antakse reedel algusega kell 17 Auriga keskuse parklas.

Võistluse avapäeval sõidetakse kolm kiiruskatset, millest esimene on traditsioonile Kõljala-Kaali katse, mis tänavu kannab nime Salavere. Päeva pikima kruusakatsena läbitakse Peederga (12,99 km), mis möödunud aastaga võrreldes läbitakse teises suunas. Saaremaa ralli avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse.

Laupäeval, 12. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil kümme kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, mis tänavu kannab nime Salme, ja Undva, mille nimeks Kurevere. 2019.aasta Saaremaa ralli kavas on üle aastate tagasi Oriküla paarisraja katse, mida pole selle võistluse ralli raames sõidetud alates aastast 2008. Kui möödunud aastal oli uue katsena kavas Metsküla, siis tänavusel rallil sõidetakse uue katsena Kehila. Selle 5,17 km pikkuse katse teine läbimine lõpetab tänavuse Saaremaa ralli ning on ühtlasi ka hooaja viimaseks punktikatseks.

Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 13 kiiruskatset ja 117,23 katsekilomeetrit.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas.

Rallipass ja ralli meened on müügil rallipoes, mis asub Auriga keskuses. Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele. Rallipass noorukile vanuses 12-18, maksab 10 eurot. Pileteid konkreetsele katsele saab soetada katsetel: lisakatse hinnaks on 5 eurot, õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.

Saaremaa ralliajakiri, kust leiab võistluskava, katsetekaardid ja huvitavaid artikleid, on võimalik soetada (hinnaga 5 eurot) Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Marek Lindmaa ja Erki Berends.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena