„Praegusel juhatusel on tõesti plaan struktuuri muuta. See juhtub ilmselt 1. septembril. Minu ametikoht kaob ära," tunnistas veidi üle kahe aasta autospordiliidu peasekretärina töötanud Alar Arukuusk. „Midagi sai ära tehtud, midagi jäi tegemata. Mis siin ikka... võib-olla kandideerin tööle uude juhatusse. Selle otsustamiseks on veel aega."

Seni juhtis autospordiliitu üheksaliikmeline juhatus ning igapäevaste küsimustega tegeles peasekretär. Uues struktuuris peaks juhatuses olema kolm inimest ning nad oleksid vastutavad alaliidu juhtimise ja rahalise seisu eest. Suure tõenäosusega võib juhatuse esimeheks tõusta Janis Kaal, kes seni tegutses 2017. aastani ka Autolehte välja andva OÜ Presshouse juhina.

„Janis Kaalu nimi tuli meile Markko Märtini kaudu," rääkis praegu juhatuse liikmete hulka kuuluv Aivo Pärn. „Tegelikult on Janis alaliidus tööl juba 1. augustist, kuid esialgu projektijuhina. Juhatuse etteotsa vajame head müügimeest, kes oskaks hästi suhelda ja tooks alaliitu raha. Alar Arukuusk on ütelnud, et tema pigem ei taha sellist vastutust võtta."

Pärn lisas, et Arukuusel võiks uues struktuuris siiski olla ka oma roll. Samuti polevat kindel, et juhatuse esimeheks saab just Kaal. Võimalik on ka mõni teine juhatusse tööle asuv inimene. Delfile teadaolevalt on aga just Kaal sellele kohale suursoosik.

Pärna sõnul on alaliidu juhtimisstruktuur põhimõtteliselt vale ning selle muutmist on kaalutud juba mitu aastat. „Praegu vastutavad alaliidu eelarve ja rahade eest ühiskondlikus korras tegutsevad juhatuse liikmed. Peasekretär, ehk teisisõnu tegevjuht, aga ei vastuta," selgitas ta muutuste tagamaid. „Kutsume augusti lõpus kokku alaliidu üldkogu ning esitame neile ettepaneku uue struktuuri loomiseks." Seni ühiskondlikus korras tegutsenud juhatusest võiks tulevikus saada n-ö nõuandev kogu. Praegune süsteem on Pärna arvates igatahes ajast ja arust.

Struktuurimuutustega soovitakse ühele poole saada võimalikult kiiresti. Seepärast ei oodata ära hooaja lõppu, vaid püütakse teha nii, et uue hooaja eelarve ning muu planeerimisega hakkab tegelema juba uus tegevjuht.

Lisaks igapäevasele juhtimisele on autospordiliidus õhus ka presidendi küsimus. 2013. aastast on sellel kohal olnud soomlasest endine rallikuulsus Ari Vatanen. Ametiaega on tal veel järel kaks aastat, kuid Pärna sõnul ta uueks ametiajaks ilmselt ei kandideeri.

„Uus president võiks tulla Eestist," sõnas Pärn. „See koht sobiks väga hästi Markko Märtinile. Paraku on ta seni ütelnud, et pole sellest rollist veel huvitatud."