Red Bulli tütarmeeskonna taoline käik võib panna küsima, miks eelistatakse üle 30-aastast jaapanlast, kes pole kunagi väljaspool oma kodumaad vormeliautoga sõitnud, oma noorteprogrammi sõitjatele, näiteks Jüri Vipsile, kellel erinevalt Yamamotost on F1 vabatreeningul osalemiseks vajalikud kriteeriumid (superlitsentsi punktid) täidetud.

Põhjust tasub otsida ilmselt tiimi koostöölepingust neile mootorit tarniva Hondaga, kellega Naoki juba pikemat aega väga tihedalt seotud on olnud. Samal ajal pole aga kuskil öeldud, et Red Bull oma noortele sel aastal F1 vabatreeningutel võimalusi anda ei kavatse.

Selleks, et saada oma superlitsentsile F1 vabatreeningutel osalemiseks vajalikke punkte, peab piloot aga sõitma enne vormel 1 autoga vähemalt 300 km võistluskiirusel, mis eeldab talle enne Grand Prix' nädalavahetusse kaasamist ühe testisessiooni korraldamist 2017. aasta või mõne varasema F1 mudeliga.

Honda suur huvi on saada kuninglikku vormilisarja üle viie aasta taas mõni Jaapani piloot. Viimati kihutas F1-s 2014. aastal Kamui Kobayashi, kuid Honda toetusega tiimis pole nende kodumaa sõitja vormel ühes figureerinud alates 2008. aastast, kui seda tegi Takuma Sato Super Aguri meeskonnas.

F1-ks vajalike litsentsipunktide täitmisega on kimpus ka teised Jaapani vormelisõitjad. Nobuharu Matushita sai eelmisel aastal Super Formula sarjas 10. koha ning naases tänavu neljandaks hooajaks F2 sarja, kus hoiab praegu alles kaheksandat kohta.

Valitsev Jaapani vormel 4 tšempion Yuki Tsunoda hoiab vormel 3 sarjas Honda toetusega meestest kõrgeimana 13. kohta. Ta on küll võistluskiiruse poolest muljet avaldanud, kuid tema Jenzeri tiim pole autot paika saanud kvalifikatsioonideks. Tsunoda on ühtlasi ainus Hondaga seotud noorpiloot, kes kuulub ka Red Bulli noorteprogrammi.

Yuki Tsunoda

Teine F3 sarjas kihutav jaapanlane Teppei Natori (Carlin) pole veel punktiarvet avanud. Tema parimaks kohaks sel hooajal on jäänud 15.

Eelmisel aastal Honda toetusel F2 sarjas kihutanud Nirei Fukuzumi ja Tadasuke Makino liitusid tänavu Super Formulaga, kuid on seal pingereas alles 10. ja 12. positsioonil.

"F1 trende vaadates on Naoki Yamamoto pisut vana, aga vanadel aegadel oli see okei! Praegune olukord ei oleks tema jaoks parim, aga me tahame kedagi sel aastal 1. vabatreeninguks rooli taha panna. Oleme Red Bulli ja Toro Rossoga sel teemal läbirääkimistes," selgitas ajakirjale Autosport Honda F1 tegevdirektor Masashi Yamamoto.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena