Viimastel aastatel on Rahvusvaheline Autoliit mitmel puhul rõhutanud WRC-sarjas ohutusele viidates seda, et katsetel ei tohiks sõitjate keskmised kiirused liiga suureks tõusta. 2017. aastal jäeti näiteks Rootsi rallil Knoni katse teine läbimine sootuks ära, sest esimesel puhul oli Ott Tänak saanud keskmiseks kiiruseks 137,8 km/h, mida oli FIA hinnangul liiga palju.

Rallide korraldajad (eriti just Rootsis ja Soomes) on seetõttu pidanud kiiretel katsetel tekitama kunstlikke viise, kuidas keskmiseid kiiruseid alla tõmmata. Soomes katsetati ühel aastal näiteks kunstlike šikaanidega, kuid sõitjate negatiivse tagasiside tõttu - väideti, et need muutsid raja hoolimata väiksemast keskmisest kiirusest tunduvalt ohtlikumaks! - asendati need mullu metsasiseste kitsamate ja aeglasemate lõikudega.

Eesti rallil oli kõige kiiremaks katseks üheksakilomeetrine Saverna, mille Ott Tänak võitis ajaga 3.50,4 - see tegi tema keskmiseks kiiruseks lausa 141,4 km/h! Väga nobedaid trasse oli veelgi: Puugi katse esimesel läbimisel oli Tänaku keskmiseks kiiruseks 135,2, teisel läbimisel juba 138,8 km/h. Üle 130 km/h küündisid veel Aiaste katse mõlemad läbimised, napilt selle alla jäid Prangli katse kaks läbimist.

Võrdluseks: tänavusel MM-hooajal on ühe katse kiirusrekord Elfyn Evansi käes, kes läbis Rootsis Hof-Finnskogi katse keskmiselt 127-kilomeetrise tunnikiirusega. Mullune rekord pärines Soomest Äänikoskist, kus Ott Tänaku keskmine kiirus oli 132,7 km/h.

Kogu Rally Estonia keskmiseks kiiruseks tuli Tänakul siiski soliidne 120,6 km/h, mis jääb näiteks mullusele Soome etapile (122,6 km/h) pisut alla. Sellest hoolimata on fännid sotsiaalmeedias juba kahtlema hakanud, kas Eesti rallil on nii kiirete teedega üldse MM-sarja asja, sest FIA ei ole sellistest arvudest kahtlemata vaimustunud.

Muide, WRC-sarja ajaloo kiireim ühe katse keskmine kiirus pärineb 1983. aastast ning on lausa uskumatu: Argentina rallil suutis Stig Blomqvist ühe 81-kilomeetrise kiiruskatse läbida vaid pisut üle 25 minutiga, keskmiseks kiiruseks arvutati... 189,53 km/h! Praeguste WRC-autode puhul on selline tempo tippkiiruse lähedal, toonased masinad võisid täisgaasi korral jõuda ka 210 kilomeetrini tunnis.