Laupäevase rallipäeva alguses Tänaku autot tabanud pidurisüsteemi rike polnud nii ränk, et selle mõjude tasandamiseks läinuks vaja eelmisel päeval kätte võidetud sekundite tagavara. Kolme kiiruskatse järel olid kõige olulisemad konkurendid, Sebastien Ogier ja Thierry Neuville, ikka paarikümne sekundi kaugusel.

Vahemärkusena olgu üteldud, et Tänak lõikas kasu oma suurepärasest autoremondi oskusest. Rikkis pidurisüsteemi parandamiseks olid autos kõik vajalikud vahendid olemas. Ole ainult ise mees ja kasuta need ära. Tänak ja Järveoja said kahe kiiruskatse vahel tööga hakkama. Järgmistele kiiruskatsetele sai startida juba korras masinaga.

Kriitilised hetked jõudsid kätte hoopis laupäevase viimase kiiruskatse ajal. Juba eelmise katse järel oli amortisaatori purunemise tõttu katkestanud seni teisel kohal olnud Jari-Matti Latvala. See sundis mõtlema Toyota auto ja üha rohkem teele tekkinud kivide kokkupõrke võimalike tagajärgede peale. Kive oli teel palju, neist kõikidest kõrvale põikamine polnud võimalik.

Tänaku õnn

Tänakul oli ilmselgelt õnne. Tema auto amortisaator purunes, kuid erinevalt Latvala masinast, pidas pika kiiruskatse lõpuni vastu. Puhas õnn, aga õnn soosibki ju tugevamaid. Sildeal asfaltteel ralliparki jõudmine polnud seejärel enam probleem.

Tänak oli ralliparki jõudes õigustatult õnnelik. Esiteks seepärast, et ta üldse kohale jõudis, teiseks aga ka seetõttu, et vaatamata probleemidele, läheb ta viimasele päevale vastu ikkagi liidrina. Avapäeva sekunditest oli nii palju kasu, et kolmandal kohal asuv Neuville jääb temast maha 9,2 sekundit.

Ott Tänak

Tõsi, nende vahel on ka Kris Meeke, kuid on selge, et niisama ei anta talle Toyota tiimist luba Tänaku liidrikohta rünnata. Meeke'i peamine ülesanne on Neuville'i enda taga hoidmine.

Portugalis sai üks küsimus kiire vastuse. Kuidas mõjus Tšiili ränk avarii Neuville'i sõidule? Vastus on: ei kuidagi. Belglane on jätkuvalt kiire ning kasutas laupäeval ära ka Hyundai meeskonna taktikalise käigu.

Sebastien Loeb ja Dani Sordo pole esimese päeva tehniliste probleemide tõttu enam suures mängus. Seega võtsid nad rahumeeli karistussekundeid, jäädes starti hiljaks ning paigutades end sellega Sebastien Ogier' ja tiimikaaslase Neuville'i vahele.

Ogier'le tähendas see tema ees sõitvate teepuhastajate arvu vähenemist, Nauville sai aga prantslasega võrreldes nautida veel kahe sõitja poolt puhastatud sõidujälge. Avapäeva järel 1,6 sekundiline vahe kärises laupäeva lõpuks 11,8 sekundini.

Pühapäeval sõidetakse viis suhteliselt lühikest kiiruskatset. Kui midagi hullu ei juhtu, peaks Tänak suutma Neuville'i vastu 9,2 sekundilist edu hoida. Sõidetavad kiiruskatsed pole autole väga kurnavad. Pigem on need Tänaku sõnul nauditavad. Päris niisama rahulikult kulgeda ja punktikatseks rehvi säästa mõistagi ei saa. Erinevalt Tšiilist on oodata põnevat viimast päeva.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena