Eesti driftiässad tõid Põhja-Euroopa meistrivõistlustel taas kolmikvõidu
Kokku enam kui 30 Soome, Rootsi, Norra ning Baltikumi driftija seas võitis pro klassi etapi Kevin Pesur, teise koha sai Mihkel Norman Tults ja kolmandaks jäi Oliver Randalu. Pro-am klassis jõudsid poodiumile Marco Prems, Kevin Luige ja Erik Gregor.
Kurikuulus Kehala II rada pakkus ka vaatamata halvale ilmale vaatemänge. Lisaks treeningpäeval vastu seina sõitnud Urmo Tähestele, sõitis tiitlit kaitsnud Mihkel Norman Tults võistluspäeva hommikul üliohtlikul rajal tehnilise rikke tõttu rajalt välja. Samuti õnnestus Michael Reiljanil auto üle katuse keerata, mida driftis suhteliselt harva juhtub.
“Vahetult enne kvalifikatsioone purunes sõidu ajal sarniir, liigend, mille abil kinnitub auto ratas koos kõige sinna juurde kuuluvaga auto külge. Kuna rool tänu sellele ei toiminud, läks sõit otse kruusahunnikusse. Kahjustada sai kogu parempoolne konstruktsioon, sealhulgas amortisaator, rooliotsad, õõts, roolilatt ja keredetailid,” rääkis Tults.
Mehaanikutel õnnestus siiski auto töökorda saada, kuid tänu õigete varuosade puudumisele, ei olnud võimalik autot tagas tippvormi saada. “Lühidalt sai võistlusauto juhitavust võrrelda 1988. a Žiguliga,” kirjeldas Tults auto seisukorda vahetult enne võistlust. “Ees sõites lasin auto poole vahetusel otseks ja see sai saatuslikuks,” kommenteerib Tults otsustavat tandemsõitu.
“Laupäevast võistluspäeva iseloomustasid eriti halvad ilmastikutingimused, mistõttu oli suur väljakutse niigi keerulisel rajal hästi sõita. Skandinaavlased kukkusid seekord kõik varakult poodiumiheitlusest välja,” kommenteerib võistluse korraldaja Marko Opmann Eesti Drifti Liidust. Kõige lähemale jõudis lätlane Edmunds Berzins, kes sai pro klassis neljanda koha. “Igal juhul olid kõik välismaalt kohale tulnud sõitjad Kehalast vaimustuses ja tahavad ainuüksi raja pärast tagasi tulla,” räägib Opmann.
Järgmine Balti meistrivõistluste etapp, mille raames toimuvad ka Eesti, Läti ja Leedu meistrivõistluste etapid, toimub 7-8. juunil Pärnus Auto24 ringil.