Otepää MK suusaetapil üle Tehvandi staadioni kõrguvad Norra ja Rootsi suusabussid, mida meile, Eesti ajakirjanikele igal aastal nii väga külastada meeldib, on köömes võrreldes sellega, millega uhkeldavad "kõikide mootorispordialade kuninga" ehk F1 sarja meeskonnad.

Hooaja viiendal Grand Prix'l, mis on ühtlasi esimene etapp Euroopas, pandi need iludused esimest korda paddock'isse ritta.

Alljärgnevalt mõned faktid juba nimetatud "Puumaja" kohta:

  • Red Bulli "puumaja" on varem püsti pandud vaid eelmise aasta MotoGP etapil Austrias, kuid F1 etapiks tehti seda suuremaks. Paberile joonistati see 2018. aasta juulis ning esimest korda ehitati täielikult valmis tänavu 2. aprillil Salzburgringil.
  • Austria metsade puidust ehitatud hoonel on põrandapinda 1221 ruutmeetrit ehk 27% rohkem kui 14 aastat kasutusel olnud "Puumaja" eelkäijal. Mõõtmed: 32 m pikk, 14 m lai ja 11 m kõrge.
  • "Puumaja" seinte vahele on paigutatud 59 teleekraani, 32 km kaableid, 417 ruutmeetrit Austria puitu ja 211 ruutmeetrit kunstmuruvaipa. Köögis valmistatakse ühe nädalavahetusega 100 kg pastat, 120 kg kala ja 180 kg liha.
  • 25-liikmeline meeskond paneb selle kokku 32 tunniga, maha võetakse umbes ööpäevaga.
  • Pärast Hispaania GP-d disainitakse "Puumaja" ümber ning transporditakse see Monacosse, kus rajatakse see ujuva praami peale.


Tiimide mootorikodudes on nii avalikke (meediaga kohtumisteks ja lõunasöökideks) kui ka nn "kinniseid" ruume, kuhu ajakirjanikke ligi ei lasta. Siinkirjutaja einestas lõunal näiteks Mercedese baasis, kus rikkalikust bufeelauast said korraga osa nii sulesepad, VIP-külalised kui ka viimased viis aastat F1 sarja valitsenud tiimi taustajõud.

Igal meeskonnal on mootorikodude taha püsti pandud sponsorlogodega meediasein teleintervjuudeks, et ükski toetaja end võistlusnädalavahetusel kõrvalejäetuna ei tunneks. Sest põneva vaatemängu kõrval on vormel 1 ennekõike ikkagi üks suur äri!

Vaata artikli ülaosas asuvast galeriist Red Bulli "Puumaja" ja teisi F1 tiimide mootorikodusid!