MotoGP blogi | Austini ringrada paneb sõitjate füüsilise vormi proovile
Mis teeb Circuit Of The Americas raskeks?
Eelkõige suured tõusud ja langused, ning raja üldine konfiguratsioon. Hermann Tilke on võtnud maailma parimatelt radadelt huvitavaid ja raskeid elemente ning need Austinis kokku miksinud. Julgen öelda, et esimene kurv on ehk kõige raskem üldse, sest stardisirgelt tulles tõustakse selle lõpus jõuliselt üles, pidur vabastatakse kui ollakse tõusu harjal ning kohe tuleb pööre, mis läheb omakorda langusse. Peale kurvi tuleb suur langus ja gaasi-piduri kasutus teises kurvis on kõrgem pilotaaž, kus tuleb head trajektoori ja kiirust hoida.
Seejärel tuleb raja füüsiliselt raskeim osa, kus sõitjad 45 sekundit järjest gaas peal-maha-vasak-parem šikaane läbivad. Pärast neid terav 11. kurv, tagasipööre pikale sirgele ja jõuline pidurdus 12. kurvi. Sellega ei ole raskused piirdunud. Pärast seda hakkab rajaosa, mis on parim möödumisteks ja seda kuni viimase kurvini välja. Just viimasesse kurvi pidurdus on raskemaid kohti raja halva seisukorra tõttu. Nimelt asub rada pinnasel, mis kipub vajuma. Kui arvestada, et rajal on aasta ringi suur koormus ja autod löövad pidurdusmaal asfalti "lainesse", siis see kõik teebki Austini ringrajast kõige keerulisemate tingimustega raja.
Vaatamata keerukusele tunneb Marc Marquez ennast sellel rajal kui kala vees. Ta on võitnud kõik etapid ja eks sellel ole omad põhjused. Esiteks on rada vastupäeva ja vasakud kurvid on tema trump. Teiseks sobivad tugevate pidurdustega rajad olemuselt Hondale. Kolmandaks võiks välja tuua
möödumiskohad, kus Marquezi sõidustiil ja Honda omadused annavad parima kombinatsiooni. Samas võib Marquezi segada füüsiline seisund, sest pole teada, kui palju mõjutab sõitu operatsioonist taaastunud õlg. Sama mure on Jorge Lorenzol. Temale Austinis suuri panuseid panna ei saa.
Suur võimalus on Cal Crutchlowil ning Argentina õnnetu valestart ja kehv tulemus annavad talle lisamotivatsiooni. Samuti sobib rada Yamahale ja seda eelkõige Valentino Rossile. Tema on kindlasti kõrges mängus. Alex Rins ja Suzuki võiks saada siit poodiumikoha. Rada selleks sobib ja Rins on praeguseks kogenum, et vältida rumalaid vigu, mis on varasematel aastatel talle saatuslikuks saanud. Ducatidele väga suuri ootusi ei paneks, sest rada on ratta jaoks keeruline. Andrea Dovizioso teeb kindlasti kõik endast oleneva, kuid poodiumikoht Austinis oleks pigem väike ime.