Juba eilsel avakatsel pidid katkestama Georg Gross ja Egon Kaur, kusjuures mõlema autole sai saatuslikuks üks ja sama kurv. Kaur sai küll täna jätkata, ent kuuendal katsel kadus tema auto veojõud.

Teist võistluspäeva alustasid liidrina Roland Murakas – Kalle Adler (Ford Fiesta), kelle edu Priit Koik – Uku Heldna (Ford Fiesta) ees oli 0,7 ja Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII) ees 2,1 sekundit.
Kõige paremini olid laupäeva hommikul ärganud reedel katkestanud, kuid taas rajal tagasi olnud Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta), kellele avakatse kindel võit. Sama hästi ei läinud Bundsen – Loštšenikovil, kelle auto hommikune hooldus kestis oodatus kauem ning selle eest teeniti 20 sekundiline ajakaristus ning kukuti üldarvestuse kuuendale positsioonile.

Kohe järgnevana sõidetud Ruusmäe katsel hakkasid aga Bundsen – Loštšenikov aega tagasi võitma ning võtsid rallil juba kolmanda katsevõidu ning tõusid tagasi absoluutarvestuse kolmandale positsioonile. Kuna Murakas kaotas katsel Bundsenile 5 sekundiga, vahetus ka ralli liider ning uueks liidriks tõusis Koik. Pärast hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete korduvläbimistega, mille võidud võtsid Murakas ja Bundsen. Enne võistluse viimast hoolduspausi juhtisid rallit Koik – Heldna, kelle edu Murakas – Adler ees oli 1,4 ja Bundsen – Loštšenikov ees 18 sekundit.
Kui laupäeva eelnevatel katsetel oli mõnel katsel õrnalt vihma sadanud, siis ralli viimaseks kolmeks katseks avanesid taevaluugid täielikult, mis muutis võistlustrassi väga libedaks. Esimesed libeda tee ohvrid olid Murakas – Adler, kes Kündja katse lõpuosas teelt välja libisesid. Mehed jõudsid lõpuks küll katse finišisse, kuid katkestasid seejärel. Tõelise rünnaku võtsid katsel ette Bundsen - Loštšenikov, kes edestas katsel teise aja välja sõitnud Allan Popov – Aleksei Krylovi 13,7 sekundiga. Kuna Koik – Helda kaotasid katsevõitjatele 33,9 sekundiga, tõusid Bundsen – Loštšenikov uuteks ralli liidriteks.

Lõuna-Eesti ralli punktikatsena sõideti Luhamaa katse, mille võitjaid, kiireimaid Läti meistrivõistlustel osalejaid, parimaid esiveoliste arvestuse võistlejaid ja nobedamat veokaga sõitvat võistluspaari ootas ees Eesti esimese käekellatootja AEGAON poolt, kes oli välja pannud mudelid „Tabula Rasa“ seeriast, mis on just autorallist inspireeritud.
Katsevõidu ja parima Läti meistrivõistluste osaleja auhinna said enda nimele Bunden – Loštšenikov, kelle edu oli nüüd enne viimast katset teiseks tõusnud Popov – Krylov ees 36,5 sekundit. Lisaks ralli liidritele teenisid AEGAON eriauhinnad Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) ja Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A).
Lõuna-Eesti ralli 2018 viimase kiiruskatsena sõideti Kündja teine läbimine ning selle võidu võtsid Allan Popov – Aleksei Krylov, kellele see oli karjääri esimeseks absoluutarvestuse katsevõiduks.

Järjekorras 16. Lõuna-Eesti ralli võitjatena finišeerisid Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov, kellele see oli karjääri esimeseks absoluutarvestuse ralli võiduks.

„Sõitsime reede esimesel katsel ratta viltu alla ja see kõik tingis selle, et jäime täna hommikul ajakontrollpunkti hiljaks. Ega pärast saadud ajatrahvi, mille saime poleks enam sellist tulemust oodanud, aga ka teistel ekipaažidel oli ebaõnne. Viimaseks kolmeks katseks oli info, et hakkab vihma sadama ja me tegime nendele katsetele väga hea rehvivaliku ja läks nii nagu me lootsime. Oleme selle võidu üle väga õnnelikud,“ võttis õnnelik Ranno Bundsen karjääri esimese võidu toonud Lõuna-Eesti ralli kokku.

Bundsen – Loštšenikov järel said absoluutarvestuse teise koha Allan Popov – Aleksei Krylov, kes jäid meeskonnakaaslastest maha 36,1 sekundiga. Kui kahele eelpool mainitud ekipaažile oli Lõuna-Eesti ralli lõpptulemus nende karjääri parim, siis ka poodiumi kolmanda koha saanud Priit Koik – Uku Heldna jaoks oli see nende karjääri parim absoluutarvestuse koht. Vahepeal ka rallit juhtinud mehed jäid lõpuks ralli võitjatest maha 48,3 sekundiga. Samadele võistluspaaridele kuulus ka esikolmik absoluutarvestuse 4WD autode EMV1 klassi arvestuses. EMV1 klassi meistritiitel kuulub tänavu Lõuna-Eesti rallil mitte startinud Ukraina – Eesti ühisekipaažile Valerii Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC).

EMV3 ehk N4, R5 ja S2000 arvestuse hooaja kuuenda etapi parimad olid Popov – Krylov, kes selle tulemusega kindlustasid enne hooaja viimast rallit endale ka 2018. aasta meistritiitli. Võitjatest minuti ja 36,1 sekundi kaugusele jäid Hendrik Kers – Mihkel Kapp (Mitsubishi Lancer Evo X). Klassi kolmandad olid Ford Fiesta R5 autol sõitnud Radik Shaymiev – Maxim Tsvetkov. Popov – Krylovist jäid idanaabrid maha minuti ja 53,1 sekundiga.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV4 (E12) autode arvestuse Lõuna-Eesti ralli parimad olid Bundsen – Loštšenikov. Klassi teise koha said Emils Blums - Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäid eestlastest minuti ja 18,5 sekundi kaugusele. Neljaveoliste rahvusliku arvestuse kolmandad olid Edijs Bergmanis – Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX), kellel kogunes 11 sõidetud katsega kaotust klassivõitjatele 3:45,7.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 võitsid Lõuna-Eesti ralli Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R). Klassi teine koht Kristo Subi – Raido Subile(Honda Civic Type-R), kes jäid võitjatest 34 sekundi kaugusele. Rohkem võistlejaid EMV5 arvestuses finišisse ei jõudnud.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuses oli Võrumaa teede parim võistluspaar Roland Poom – Ken Järveoja.

„Ma arvan, et meie poolt oli väga ok nädalavahetus. Sõitsime algusest peale oma sõitu ja oli väga kontrollitud sõit terve nädalavahetuse jooksul. Tunnen ennast vihmas ja libedal teel sõites hästi ja me plaan oli, et lähme just nendel katsetel esikohta püüdma ning see meil ka õnnestus,“ sõnas EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge võitja Roland Poom ralli kokkuvõtteks.

Nende järel said teise koha Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2), kes kaotasid ralli lõpuks Poom – Järveojale 7,7 sekundiga. Mõlema eelpool mainitud arvestuse kolmandad olid Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2T). Klassivõitjatest jäid mehed maha 40,5 sekundiga.
EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge arvestuse esikoht kuulub tänavu reedel Lõuna-Eesti ralli katkestanud Ken Torn –Aleks Leskile.

Rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega ja kaheveoliste absoluutarvestuse EMV2 parimad olid lätlased Janis Vorobjovs – Ivo Pukis (BMW M3).
Mõlema arvestuse teine koht Marko Ringenberg – Allar Heinale (BMW M3), kes jäid lõunanaabritest 32,4 sekundi kaugusele. EMV2 ja EMV6 arvestuse kolmandad olid Mario Jürimäe – Martin Valter (BMW M3), kes kaotasid 11 katse kokkuvõttes Vorobjovs – Pukisele minuti ja 12,4 sekundiga.

Kaheveoliste klassi EMV8 (E10) hooaja kuuenda etapi parimad olid Robert Virves – Sander Pruul (Opel Astra). Klassi teisena lõpetasid Agris Upitis – Andris Spilva (Renault Clio RS), kes jäid võitjatest 4 minuti ja 35,8 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht Kristen Volkov – Erki Eksinile (BMW 318), kes jäid ralli lõpuks klassivõitjatest maha 7 minuti ja 22,3 sekundiga.
EMV8 klassi meistritiitel kuulub tänavu võistluspaarile Martin Saar - Karol Pert (VW Golf 2), kes Lõuna-Eesti ralli finišisse ei jõudnud.

Rahvusliku E-rühma klassis EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega võtsid klassivõidu Pasi Tiainen – Matti Ikävalko (Toyota Starlet). 25,5 sekundi kaugusele jäid klassivõitjatest Ivo Kilpis – Artis Cerins (VAZ 2105). Klassi kolmas koht kuulus Lauri Peegel – Anti Eelmetsale (Honda Civic), kes kaotasid 11 sõidetud katse kokkuvõttes klassivõitjatele 8 minuti ja 35,7 sekundiga. Klassi tänavuse meistritiitli viivad Venemaale Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105), kes Lõuna-Eesti ralli pidid tehnilistel põhjustel pooleli jätma.

Veoautode EMV10 arvestuse hooaja neljanda võidu võtsid Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A), kes kindlustasid selle tulemusega endale ka 2018.aasta Eesti meistritiitli. Teise koha punktid teenisid Rainer Tuberik – Raido Vetesinale (GAZ 51), kes jäid võitjatest minuti ja 49,6 sekundi kaugusele. Klassi kolmas koht Tarmo Bortnik – Rain Kaljurale (GAZ 51A), kes kaotasid võistluse lõpuks Niinemets – Allikale 2 minuti ja 8,5 sekundiga.

Eesti autoralli meistrivõistlused 2018 saavad lõppakordi Saaremaal, kui 12.-13.oktoobrini sõidetakse järjekorras 51. Saaremaa ralli.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena