Ralliekspert: kas Toyota moodustab supertiimi ja toob Tänaku kõrvale ka Neuville'i?
Ralliekspert Colin Clark rääkis enda viimases podcast'is taas rallimaailma kõige kuumematest teemadest. Seega vaadati lisaks käimasolevale hooajale üle ka järgmine aasta. Tänavuse MM-tiitli eest heitlevad Clark'i sõnul jätkuvalt ikkagi kolm meest.
Viimati toimunud Saksamaa ralli kohta tõdes Clark, et Toyota on tõesti eriti kiire ja eelkõige just Ott Tänaku käes. Siiski on meeskonnal probleeme ja seda auto vastupidavuse osas. Sai ju viimati Saksamaal Jari-Matti Latvalale taaskord saatuslikuks tehniline probleem.
Hooaja viimasele neljale rallile otsa vaadates tõdes Clark, et tõenäoliselt on Tänak kõikide järgnevate võidukihutamise eel suurimaks soosikuks. “Toyota kiiruses ei ole üldse küsimus. Küsimus on ainult selles, kas auto peab alati vastu,“ tõdes Clark. “Olen kindel, et Tommi Mäkinen suudab lõpuks probleemid lahendada. Küsimus on, kas seda suudetakse teha juba enne käimasoleva hooaja lõppu. Tänak on praegu kõige kiirem sõitja. Selles ei ole mingit küsimust.“
Tänak ja Ogier kõige kiiremad
Clark usub, et sarnaselt Tänakule on ka viiekordne maailmameister Sebastien Ogier võimaline võitma järgneval neljal rallil. Saksamaal prantslase poolt näidatud kiirus ja võitlusvaim olid lihtsalt niivõrd head. Samas leidis ta, et MM-sarja üldliider Thierry Neuville ei võida kindlasti kõiki nelja rallit.
Kokkuvõttes kolmandat kohta hoidva Tänaku seis selles mõttes hea, et stardipositsioon mängib rolli ka Suurbritannias ja ka sealt edasi Kataloonias. Kataloonias sõidetakse esimene päev kruusal ja alles seejärel siirdutakse asfaldile. “Kui Tänak on selle ralli eel jätkuvalt kokkuvõttes kolmas, siis on tal võimalik reedesel päeval vahe sisse sõita ja järgmistel päevadel asfaldil edu hoida,“ arvas Clark. “Loodetavasti minnakse hooaja viimasele rallile (Austraalia rallile) seisus, kus MM-tiitli võitmise võimalus on jätkuvalt kolmel mehel.“
Kaks sõitjat kindlad
Järgmisest hooajast rääkides kordas Clark juba teada olevat informatsiooni, mille kohaselt on leping olemas ainult Tänakul ja Andreas Mikkelsenil. Esimesel on kontraht Toyotaga ja teisel Hyundaiga.
Kui Citroen aga Ogier'd ei saa, siis võivad nad pöörduda Neuville'i poole, kellele ollakse samuti valmis pakkuma suurt töötasu.
Kogu olukorda võib aga sekkuda Toyota. Arvestades, et Toyotal on praegu MM-sarja kõige kiirem auto, siis võivad nad mõne tippmehe saada endale ka turuhinnast odavamalt.
Toyotal on järgmiseks hooajaks leping olemas Tänakuga ning Soome meedia teatel on käed löödud ka Jari-Matti Latvalaga. Latvala agent on tõdenud, et tema kliendil on kontraht tulevaks aastaks olemas, kuid tiimi nime ei ole avaldatud. Esapekka Lappi saatus on aga lahtine ning teda on seostatud Citroeniga. Seetõttu on Toyotas kolmas koht justkui vaba.
Mis saab M-Spordist?
“Neuville saab tõenäoliselt aru, et Toyota läheb aina tugevamaks ja tulevikus on Hyundail aina raskem neid võita. Tõenäoliselt peab Hyundai maksma belglasele jäämise korral väga suurt palka,“ arvas Clark.
Edasise suhtes sõltubki palju just Citroenist. Kui neil õnnestub hankida enda esimesed eelistused ehk Ogier ja Lappi, siis oleks neil koos väga kõva tandem. Meeskonna kolmandaks liikmeks oleks sellisel juhul Craig Breen, kes peaks paariks ralliks tõenäoliselt taaskord koha loovutama Sebastien Loebile.
Kui Toyota Neuville'i endale ei meelita, siis jääb belglane kõige tõenäolisemalt ikkagi Hyundaisse. Seni on ta avaldanud, et ta jääb paigale, kui ta võidab individuaalse MM-tiitli.
Siinkohal võib Clark'i sõnul mängu tulla praegu töötu Kris Meeke. “M-Spordil võib Meeke'i vaja minna juba käimasoleva hooaja lõpus,“ teatas Clark. “Järgmistel rallidel on M-Spordil vaja, et Ogier'i ja Neuville'i vahel oleks võimalikult palju mehi. Meeke suudaks seda tööd teha.“