Probleem sai alguse eelmisel nädalal, kui selgus, et meeskonna ära ostnud ärimees Lawrence Stroll ei saa kahe kahe nädala jooksul kõiki dokumente korda aetud. Juriidilised probleemid tekkisid Force India aktsionäride Vijay Mallia ja Sahara Groupiga, vahendab Autosport.

Selleks, et Strolli ostutehing lõplikult läbi läheks, oleks vaja 13 India panga nõusolekut.

Force Indiat soovis ära osta ka Venemaa ettevõtte Uralkali, kuid seda ebaõnnestunult. Uralkali vihjas teisipäeval, et Strolli tehing viidi läbi seadust rikkudes.

Eelmisel nädalal muutis Stroll oma strateegiat ja ostis ära Force India varad ehk vormelid, Silverstone'i tehase, varustuse ja kogu muu vajaliku, et vormel-1 meeskonda juhtida. Osalemisõigus kuulub teoorias veel Force Indiale, kuid neil pole enam füüsilisi varasid.

Osalemisõigust peetakse alati meeskonna müügi puhul oluliseks aspektiks, kuid Renault, Williams ja McLareni võistkonnad püüavad juba blokeerida uutele Force India omanikele võimalust saada auhinnarahasid, mis meeskond on eelnevate hooaegade jooksul välja teeninud.

FIA regulatsioonide kohaselt peavad võistkonnad olema ametlikult kinnitatud eelneva aasta 30. novembriks, et sõita järgmisel hooajal F1-sarjas, kuid teatud juhtudel on lubatud muudatusi hooaja keskel. Force India puhul asenduks lihtsalt üks tiim teisega.

Üks juriidiline probleem uue osalemisõiguse saamisel on veel see, et taotluse peab esitama riiklik alaliit, mis Force India puhul tähendas Indiat. Lawrence Strollil enam seost Indiaga pole.

Pole veel selge, mis nime all ja millal uus võistkond sõitma hakkab, aga teisipäeval eemaldati juba Belgias, Spa-Franchorchampsi ringraja ääres seisvatelt Force India veoaotodelt varasemate sponsorite kleepse.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena