Kui kolmandal päeval tõusti korraks merepinnast pea 5000 meetri kõrgusele, siis neljas päev viis sõitjad 3500-4000 meetri kõrgusele ja sellisele kõrgusele jäädakse järgnevaks kuueks päevaks, kui sõidetakse Boliivia Andides, mis maailma kõrguselt teine platoo Tiibeti järel.

Neljanda päeva laager on 3000 meetri kõrgusel Boliivia linnas Tupizas. Päev oli taas raske ja keeruline, seda nii hõreda õhu kui merepinnast 3000 meetri kõrguste düünide tõttu ja navigeerimine oli taas päeva üks märksõna.

Tänase katse esimene osa oli sarnaselt kolmanda päevaga navigeerimise osas keeruline, lisaks sõideti seda pehmetes düünides ja endas mitte väga kindlaid sõitjaid oli palju. Korraldajad on sellel aastal teinud roadbooki selliseks, kus on infot vähem, eesmärgiga teha sõit keerulisemaks ja et see meenutaks rohkem algusaegade Dakari.

Toomas Triisa (Husqvarna) alustas päeva esimeses kontrollpunktis Malle-Moto klassi kolmanda vaheajaga, järgmises kontrollpunktis oli ta kaotanud aega ja oli kuues. Sealt edasi liikus ta kergelt tõusvas tempos ja lõpetas päeva oma klassi neljanda tulemusega, kaotades Malle-Moto klassi tänasele kiireimale sõitjale, Lyndon Poskittile (KTM) 9.25. Mart Meeru (Husqvarna) sõitis läbi katse viiendal-kuuendal kohal ja katse finišis oli ta viies, kaotades Poskittile 12.41. Tsiklite üldarvestuse võitja oli Matthias Walkner (KTM), Triisa oli katsel kokkuvõttes 49. (+1:16.38) ja Meeru 53. (+1:19.54). Kukkumise ja jalaluumurruga lõppes tänavune Dakar eelmise aasta võitjale, Toby Price'ile (KTM). Tsiklite üldliider on Joan Barreda Bort (Honda), kes oli täna teine. Malle-Moto klassis on Toomas Triisa peale neljandat päeva teine, taas liidriks tõusnud Jose Julian Kozac'ile kaotab ta 5.06, Mart Meeru on selle klassi viies. Üldarvestuses on Triisa 39. (+2:20.29) ja Meeru 55. (+3:30.58).

"See oli hull päev, ilm oli ülikülm ja pikk katse," rääkis Triisa. "Korra eksisin ka ära, kuid leidsin taas õige tee üles. Kõrguse ja hõreda õhuga olen hetkel küllaltki hästi ära harjunud. Tsikliga on ka hetkel kõik korras."

Dakari viies päev jätkub merepinnast 3000-4000 meetri kõrgusel. Päeva pikkus on kokku 692 kilomeetrit, millest katse moodustab 447 kilomeetrit. Päeva lõpuks jõutakse Oruro linna, kus on viienda päeva laager. Katset iseloomustab vahelduv maastik ja pinnas, taas on sees neutralisatsiooni lõik, seda juba varasematest Dakari maratonrallidest tuttava Uyuni ümbruses. Väike osa sõidetakse ka maailma suurimal soolaväljal Uyunis, mis võib olla ka vihmasadude tõttu vesine, soolavesi on olnud varasematel aastatel tehnikale probleemiks. Kuiva ilma korral on see lõik väga kiire, kus tullakse läbi gaas põhjas. Katse lõpuosas on ootamas sõitjaid taas liivadüünid.

Toomas Triisa stardib tänasele päevale Eesti aja järgi kell 12.07, Mart Meeru kell 12.09. Katse stardiajad on vastavalt 13.47 ja 13.49.

Alternatiivne live feed, kus saab ka Malle-Moto klassi eraldi näha: http://www.trackingdakar.nl/

Red Bull TV teeb igal päeval päeva kokkuvõtte ja seda saab vaadata siit: redbull.tv

2017. aastal stardivad Toomas Triisa ja Mart Meeru Dakaril Malle-Moto klassis, kus tuleb kõik ise teha. 2014. aastal startisid Mart Meeru ja Toomas Triisa esmakordselt Dakari maratonrallil ja nende kohad üldarvestuses olid vastavalt 40 ja 52. 2015. aastal startis Mart eestlastest ainsana Dakaril ja tema lõppkohaks jäi 38. 2017. aasta Dakari maratonralli stardib esmakordselt 2. jaanuaril Paraguaist ja liigub edasi Boliiviasse ning finiš on 14. jaanuaril Buenos Aireses.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena