Võidab see, kel vähem probleeme

Viimasel kolmel aastal pole keegi suutnud Sardiinia MM-etapil tõrjuda poodiumi kõrgeimalt astmelt Volkswageni esisõitjat Sebastien Ogieri, aga fakt on see, et kõigil kolmel võidukal võistlusel on prantslasel olnud ka piisavalt õnne. Teisalt – õnn on tugevate poolel. Sardiinia kivised teed kukutasid viimastel aastatel konkurentsist nii mõnegi rivaali, kes kaotas aega purunenud rehvide, lagunenud amortide või enda vigade tõttu.

Möödunud aastal oli lähedal võidule Hyundai sõitja Hayden Paddon, aga Sardiinia kivid osutusid kõvemateks tema auto ülekandesüsteemist. Pjedestaalikohale oli lähedal ka Ott Tänak, kuid temagi Fordi tehnika jäi alla heitluses karmide teeoludega. 2014. aastal aga purunes liidrikohal sõitnud Jari-Matti Latvala autol rehv ja Volkswageni kolmandal sõitjal Andreas Mikkelsenil amort.

Kuumus kimbutab sõitjaid

Sardiinia ralli pole rängaks katsumuseks mitte ainult autode tehnikale, vaid ka sõitjate füüsilisele vormile, sest oodata on üle 30-kraadist kuumust, mis autosalongi tähendab enam kui kümne kraadi võrra kõrgemaid pügalaid. Lisage siia tolm, kitsad ja kivised teed ning mõned väga pikad, ligi 45 kilomeetrised kiiruskatsed, saamegi kokku katsumuse, millega toimetulekuks peab olema tippvormis sportlane.

Loomulikult peetakse Volkswageni esinumbrit Ogieri suurimaks soosikuks, mida näitab ka prantslase võidukoefitsient 1.75, aga tuleb silmas pidada ka tõsiasja, et konkurents on tänavu olnud suhteliselt tasavägine.

Ogier jäi kolmel viimati sõidetud etapil võiduta, esikohad noppisid Latvala, Paddon ja Kris Meeke. Tuleb aga kohe märkida, et Citroëni tiim valmistub tänavu järgmiseks aastaks ja igal etapil ei osale, mille tõttu jätab eelmise etapi Portugalis võitnud Meeke Sardiinia katsumuse vahele.

Kes suudab Ogierile vastu hakata?

Panustamine Ogieri võidule on muidugi kindla peale minek, aga samas tuleb meeles pidada, et kahele esimesele võistluspäevale stardib prantslane esimesena. Ja see tähendab Sardiinia teeoludes parajat väljakutset.

Kõva põhjaga teedel on pealiskihiks liiv ja lahtine kruus, mis muudab stardirivi esimeste sõitjate jaoks kihutamise rohkem iluuisutamise sarnaseks. Libeduse tõttu kaotab Ogier kahel esimesel päeval kindlasti aega, vähemalt esimesel läbimisel nendel katsetel, mis kavas kaks korda.

Ilmselt kerkivad prantslasest tiitlikaitsja suurimateks konkurentideks avapäevadel neljandana startiv Paddon, kelle võidule panustades võib raha tagasi teenida 5,5-kordselt ning Latvala, kelle võidukoefitsient on 3.00. Ogieri järel stardivad vastavalt seisule punktitabelis kaks norralast, Mikkelsen (koefitsient 20.00) ja Mads Østberg (26.00).

Ilmselt on Mikkelsenilgi teeolud veel suhteliselt libedad, aga kaasmaalasel Østbergil ehk juba veidi soodsamad. Samas pole Østberg suutnud eelmistel etappidel oma Fordiga midagi erilist näidata.

Tänak istub uude autosse

Tänavu on väga stabiilselt esinenud Hyundai sõitja Dani Sordo (võidukoefitsient 34.00), aga samas midagi säravat pole hispaanlane korda saatnud. Hyundai esinumbriks seni peetud Thierry Neuville (18.00) saab seekord veidi pingevabamalt kihutada, sest belglasel ei lasu Sardiinias kohustust teenida punkte tootjate arvestusse.

Ott Tänaku esimene katsetus paljukiidetud DMACK-i uute kruusarehvidega lõppes Portugalis katkestamisega ja eestlase auto sai teelt väljasõidu tõttu sedavõrd palju kahjustada, et Sardiinia ralliks seda Fordi korda ei jõutudki teha. Nii kihutab Tänak, kelle võidule panustades võib raha tagasi teenida 26-kordselt, Sardiinias uhiuue Ford Fiesta WRC auto roolis.

Kõik koefitsiendid kehtisid artikli kirjutamise hetkel.
 Värsked koefitsiendid leiad Pafi spordiennustuse lehelt.