Kas teadsid, et...?

1. Dakari ralli on peaaegu sama pikk kui kogu WRC sarja hooaeg

Dakarit nimetatakse kõikide maailma rallide isaks - 13 etapist koosneval rallil sõidetakse kokku 9300 km, pikimad katsed on pea 800 km pikkused.

2. Masinate mootor kaotab õhutiheduse tõttu oma võimsusest ligi 20 protsenti

Autod läbivad tänavu Argentinat ja Boliiviat ning kulgevad üle Andide. Raja kõrgeim osa ei jää palju maha ühest tüüpilisest Everesti baaslaagrist (ligi 4900 m). See tähendab vähem õhutihedust ja vähem hapnikku. Vähem hapnikku mõjub laastavalt sisepõlemismootori võimsusele, mis võib langeda üle 20 protsnedi. Sõitjatel on ka endal lisahapnik kaasas, nagu näitab allolev pilt.

3. Saatemasinad on rajal nii võistlejate toetuseks kui ka võistlevad omavahel

Tipptiimid hoiavad varuosi ja muud vajalikku veoautodes, mis läbivad sama raja mis võistlejadki ning on vajadusel käepärast, kui peaks juhtuma õnnetus või esinema mõni mehaaniline probleem. Kuid samal ajal võistlevad nad ka üksteise vastu oma veoautode klassis.

4. Ralli sai alguse sellest, et üks mees eksis teelt

Prantsuse mootorratur Thierry Sabine eksis 1977. aasta Abidjan-Nizza rallil teelt ning avastas end ühtäkki keset liivadüüne ekslemas. Selle asemel, et pea kaotada, avastas ta, et niiviisi raskel maastikul navigeerida on isegi põnev ning asutas hoopis uue ralli, mis saigi nimeks Dakar ning startis 1978. aastal Pariisist. Dakar on Senegali pealinn, kus ralli algselt lõppes.

5. Sõitjatel pole aega peatuda, et...

Sõitjad peavad praktiliselt kogu päeva autos veetma ning vabatahtlikult minuteid ära ei anna. Etapid kestavad vahel 12 tundi ning loodus koputab paratamatult uksele. Osadel sõitjatel on nende võistluskombinesooni sisse ehitatud kotike, mille nad jõgedele lähenedes hoo pealt autost välja viskavad.