Eelmisel etapil Kiviõlis kolmanda koha saanud ja ka Euroopa meistrivõistlustel samale kohale tõusnud Priit Järvloo (Kawasaki) sai kvalifikatsioonis kirja 8. aja. Esikolmiku ajad sõitsid välja Kiviõlis EM-tiitli kindlustanud lätlane Edgars Mengelis (Yamaha), eelmise aasta Euroopa meister hollandlane Mike Van Grinsven (WSP) ja Järvloo peamine konkurent tänavusele pronksmedalile soomlane Jani Tanhuanpää (Yamaha). Teistest eestlastest olid Kaspar Haiba (Yamaha) 9., Sander Parts (KTM) 18. ja Mauri Kirsip (Yamaha) 20. Eelmise aasta Euroopa neljas mees Henri Mündi (KTM) tulemust kirja ei saanud.

Esimeses sõidus võidutses ülivõimsalt Mengelis, kes edestas Tanhuanpääd 58 sekundiga, kolmandana ületas lõpujoone Van Grinsven, kes jäi soomlasest omakorda 6 sekundit. Tagasihoidliku stardi teinud Järvloo võitles end sõidu lõpuks seitsmendaks, Haiba oli selles sõidus 10. ning Mündi 16., Parts ja Kirsip katkestasid sõidu esimeses pooles.

Mengelisele ei leidunud vastast ka teises sõidus, kui ta alistas Van Grinsveni 28 sekundiga, Tanhuanpää oli seekord kolmas, kuid tema jäi hollandlasest juba minuti ja kaks sekundit. Eestlastest oli parim viienda koha saanud Haiba, Järvloo läbis korraliku sekeldustejada ja oli lõpuks 15. Ülejäänud eestlased selles sõidus ei startinud, Mündi ja Parts tehnilistel põhjustel, Kirsip aga hilines stardi ootetsooni ja teda ei lastud tänu sellele starti.

Etapi võitis seega 50 maksimumpunktiga Mengelis, kellele järgnesid võrdselt 42 punktiga Van Grinsven ja Tanhuanpää. Haiba sai 27 punktiga 5. koha, Järvloo (20 p) oli 12. ja Mündi (5 p) 18.

Hooaja kokkuvõites oli parim, nagu ennist mainitud, Mengelis, kes kogus 267 punkti, hõbeda sai Van Grinsven (192 p) ja pronksi Tanhuanpää (174 p). Järvloole kuulus 161 punktiga neljas koht, ainult kahel etapil osalenud Martin Filatov (71 p) oli 11. ja kolmel võistlusel sõitnud Haiba (65 p) 12.

"Läksin Kegumsisse hea tundega ja teadsin, et võin paar kohta Janist tagapool olla ja ka seda, et talle sobib Kegumsi tüüpi rada väga hästi. Laupäevases teises vabatrennis läksin ühte libedasse kurvi liiga julgelt sisse ja libisesin suurel hool vastu valli ja kukkusin korralikult. See lõi natuke enesekindluse kõikuma ja õhtul kvalifikatsioonis olin veidike krampis. Eile hommikul hakkas korralikult sadama ja esimeseks sõiduks oli rada väga hull. Panine veel viimane hetk teised rehvid quadile alla ja läksin sõitu. Stardist ei saanud hästi minema ja sellega oligi asi selles sõidus Jani kasuks pööratud. Tegin, mis suutsin, aga hoogu üles ei saanud ja lõpetasin seitsmendana, mis tähendas, et jäin enne viimast sõitu Jani ette ainult ühe punktiga. Teadsin, et temast kiirem olla, pean stardist hästi minema saama, mis ka õnnestus, aga esimesse kurvi minnes läks ühe mehe quad liivas risti ja otse minu kõrval olnud Polacieki quadi pihta nii, et pidin pidurdama ja seisma jääma. Sain enne neid küll uuesti minema, aga olin viimaste seas. Sõitsin siis pool ringi, kui nägin, et üks kümmekond quadi on puntras üksteise otsas koos. Vaatasin, et see on hea võimalus nii paljudest korraga ette saada ja lasin hooga neist vasakult mööda, aga kahjuks üks võistleja ei vaadanud, et tulen ja sõitis mulle otse risti ette. Pidurdasin, aga oli juba hilja ja lõhkusin esimese rehvi, mis küll lasi kaks ringi sõita ja siis tuli lõplikult velje pealt maha. Võimalused kolmandale kohale olid muidugi juba selleks ajaks ammu kadunud. Üldjoontes tulemuse üle kurta ei saa, sest tegelikult tulin niigi surnud seisust valja, kuna Prantsusmaal oli juba esimesel etapil ebaõnne ja Taanis sain mootoririkke tõttu nulli kirja ja langesin kuuendaks. Suutsin madalseisust Kiviõlis välja tulla, aga kahjuks õnne Kegumsis ei olnud ja üks meist pidi kolmanda koha saama. Jani on tubli mees ja vääris seda kohta!" võttis oma raske hooaja kokku Järvloo.

Külgvankritel oli parim Eesti meeskond Raido Riim – Arno Peever (WSP/Zabel, 9 p), kes olid kahe sõidu kokkuvõttes 17., Argo Põldsaar – Ruslan Talf (AYR/KTM , 6 p) said 21. ja Markus Normak – Karl-Albert Kasesalu (WSP/Zabel, 2 p) 23. koha. Terve hooaja kaasa teinud ja enne Kegumsi etappi 14. kohal olnud Kert Varik ja lätlane Haralds Kurpnieks (WSP/Zabel) kukkusid ühel hüppel nii õnnetult, et korvimees viidi Riiga haiglasse õblemisele, kuna kiivri rihm vigastas tema kõri. Dramaatiliselt läks ka Gert Gordejev – Maarek Miil (WSP/Zabel) meeskonnal, kes samuti pidid avarii tulemusena katkestama juba kvalifikatsioonis ning esialgse info kohaselt on korvimehel ees pikem võistluspaus.

Etapi võitsid MM-liidrid hollandlane Etienne Bax ja lätlane Kaspars Stupelis (WSP Zabel), kes võitsid mõlemad sõidud belglase Jan Hendrickx ja hollandlase Ben Van Den Bogaart’i (WSP Husqvarna) ees. Kahe sõidu tulemusena said kolmanda koha britid Stuart Brown – Josh Chamberlain (WSP/Zabel), nemad olid avasõidus neljandad ja teises kolmandad.

Bax ja Stupelis suurendasid oma edumaad ning meestel on koos 531 punkti, teisena jätkavad Kegumsis neljanda koha saanud prantslased Valentin Giraud – Nicolas Musset (WHT/KTM, 470 p), kellest Hendrickx – Van Den Bogaart jäävad nüüd maha ainult 3 punktiga. Varik – Kurpnieks (111 p) säilitasid oma koha ja jätkavad 14. kohal, ainult mõnedel etappidel osalenud Riim – Peever (22 p) on 31.

Kegumsis võistlesid ka veteranid, seeniorid ja "air" klassid ning seda mitteametlike maailmameistrivõistluste raames. Seeniorite parim oli Urmas Sugasep koos lätlase Arturs Lintersiga, kellele järgnesid Renee Reinu ja Juhan Paabstel. Madis Lina – Maurice Lina olid 4., Andres Piirsalu – Tom Kuusmaa 5., Ants Lihtsa – Erki Rüütli 7., Märt Arula – Timo Tammeoks 9., Erik Vahter – Aaro Ludvi 11. ja Andres Angerjas – Teet Eier 13. Veteranides said Tõnu Suurkuusk ja Diana Pruks 4. ning Uno Päll – Riin Päll 6. koha. "Air" klassis olid Sergei Ivanov – Ahto Jalas neljandad, Kuldar Jaosaar – Joel Soomer said kahe sõidu tulemusena 8., Priit Põhjakas – Taimo Tiik 9., Madis Maastik – Johannes Johannson 16., Martin Kalmu – Enn Lähker 17. ja Hurmo Oll – Silvar Pärn 18. koha.

Külgvankrite järgmine MM-etapp sõidetakse augusti lõpus Šveitsis Roggenburgi krossirajal.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena