Tuhandete pealtvaatajate kaasaelamise najal võitis superfinaali ja oma vanaisa Väino rändkarika teist aastat järjest Tanel Leok (Kawasaki, Sõmerpalu MK), kes asus võistlust juhtima juba stardist. Peale ebaõnnestunud starti kiirelt teiseks tõusnud ja Leokile vahepeal isegi sekundi kaugusele jõudnud lätlane Matiss Karro (Honda) tempo rauges paar ringi enne lõppu ja ta kaotas Leokile 5,2 sekundiga. Kolmandaks sõitis end Gert Krestinov (Honda, Motoextreme), kes pidas maha korraliku duelli TM tehasesõitja itaallase Samuele Bernardiniga, Krestinov jäi Leokile alla juba 17,4 sekundiga.

Klass MX2 pakkus kõige rohkem põnevust ja seal käis pingeline heitlus mitme mehe vahel mõlemas võidukihutamises. Esimest sõitu juhtis alguses lätlane Davis Livs (KTM), kuid siis haaras esikoha Bernardini, kellest siiski mõni ringi hiljem möödus Kutsar, kes ka sõidu võitis. Tagasihoidliku stardi teinud Priit Rätsep (Honda, HRC Honda Racing) kerkis sõidu edenedes koht koha haaval ettepoole ja suutis ka itaallase alistada ja lõpetas ise teisena. Teist sõitu juhatas pikalt Rätsep, kuid siis pääses Bernardini temast mööda ja eestlane ei suutnud enam vastu rünnata ning külalisvõistleja sai napi võidu Rätsepa ees. Ebaõnnestunud stardi teinud Kutsar võitles terve sõidu ja suutis end siiski kolmandaks sõita. Kahe sõidu kokkuvõttes oli esikolmik Bernardini, Kutsar ja Rätsep.

Open klassis naases võistluse organisaatori Aivar Leoki kutsel korraks rajale aktiivsest spordist loobunud Juss Laansoo (Honda), kes juhib tänasel päeval HRC Honda Racing meeskonda. Üks Eesti läbi aegade parimaid krossisõitjaid näitas eile, et ta on ka tänasel päeval kiire mees ning võitis mõlemad sõidud kindlalt lätlase Edgars Ruditise (Yamaha) ja Sõmerpalu motoklubi sõitja Timmo Mõts’i (Kawasaki) ees.

Juuniorite 125cc klassis sõideti üks sõit ja seal võttis võidu lätlane Ingars Asma (KTM), kellele järgnesid Sõmerpalu MK sõitja Reio Timmi (KTM) ja võitja kaasmaalane Dmitrijs Gorsanovs (KTM). Samas sõidus osalenud Veteran 40+ kolm kiireimat olid lätlased Leons Kozlovskis (Suzuki) ja Raivo Freibergs (Yamaha) ning Urmas Heliste (Kawasaki, Kagu MK). Kusjuures ühise sõidu kaks kiiremat olid Kozlovskis ja Freibergs Asma ees.

Open Hobby klassis eestlastel seekord kahjuks poodiumile asja ei olnud, kui sõidu võitis kindlalt Freibergs, kellele järgnesid Kalvis Skrastinš (Kawasaki) ja Reinis Čudarans (Suzuki). Parima eestlasena oli Koit Sööt (Kawasaki, MK Sinilind) 5. Tänavu mootorkelgu Euroopa meistrivõistlustelt medali ära toonud Kaur Tiisler (Yamaha, Freetime Racing) lõpetas sõidu 19 osaleja hulgas 9-ndana. Sõidus osales ka tuntud suusahüppaja Kaarel Nurmsalu (Honda, HRC Honda Racing), kes sai oma Sõmerpalu debüüdil 11. koha.

Sõmerpalus sõideti kolmandat aastat ka enduurokrossi ning kivistel ja teistel rasketel takistustel kulgenud raja suutis kaks korda kõige kiiremini läbida eelmisel aastal kolmanda koha saanud Martin Leok (KTM, Sõmerpalu MK). Avasõidus järgnesid talle soomlane Kosti Kirjavainen (KTM) ja võitja klubikaaslane Riho Kollist (Husqvarna) ning teises sõidus esimese sõidu viies Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK) ja Kollist. Pro klassi esikolmiku moodustasid Leok, Kollist ja Talu. Samades sõitudes osalenud Hobby klassis võtsid kaksikvõidu Tartu Enduro Klubi sõitjad Sander Luiga (KTM) ja Tajo Anderssoo (Husqvarna), kelle järel sai kolmanda koha Marek Uustalu (Gas Gas, MK GasGas).

Enne superfinaali toimunud Säärude sõidus osales ühtekokku üle 100 osaleja, seda siis soolosõitjate kui ka külgkorvidel või spetsiaalmonstrumitel startinud sõitjate näol. Sportlikus võiduajamises võtsid kolmikvõidu Karro motodünastia liikmed ja oma päeva teise võidu sai Matiss, kes edestas onupoeg Renarsit ja oma isa Ainarsit.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena