Kui aga Jüril, Aavol ja Stenil oli kahe neljapäevase eelsõiduga juba finaalipilet sisuliselt taskus, siis Priidu seis ei paistnud sugugi nii roosiline.

Rotax Juniori viimases eelsõidus sai Jüri Vips taas hea stardi ja tuli avaringilt kuuendana. Vahepeal õnnestus tal mitut puhku kolmandakski kerkida, kuid kõva võitlus juhtgrupis kestis ruudulipu langemiseni ja sel hetkel oli Jüri viies. 23 kohapunkti andsid Jürile eelsõitude kokkuvõttes kaheksanda ja eelfinaali stardikoha neljandasse ritta.

Meie teisel Rotax Juniori sõitjal Kaspar Korjusel vedas taas, juba kolmandat korda viltu. Ta tegi viimases eelsõidus korraliku stardi, kuid avaringil sõideti talle tagant sisse ja Kaspar langes võistlejaterivi lõppu. Sealt asus ta uuesti ettepoole trügima, kuid kui kaks konkurenti tema ees kokku põrkasid, polnud Kasparil enam kuhugi minna. Viimasest eelsõidust 32. koht ning 88 kohapunkti jätsid Kaspari 66. kohale ehk lohutussõidu ukse taha.

Enam-vähem sarnaselt käis ka Kairo Kivi käsi klassi Rotax Senior viimases eelsõidus. Kairo hoidis kindlalt 15. kohta, kuid siis pidurdas eessõitja ootamatult vara, Kairo pidi pidurpedaali tavalisest kõvemini vajutama ja seepeale suri kardi mootor lihtsalt välja. Käivitamise peale kulus tubli viis sekundit ja selle ajaga oli rong püüdmatult läinud. Sõidust 30. koht, kokkuvõttes 97 kohapunkti ja 71. koht.

Meie teise Rotax Seniori sõitja Aavo Talvari elu tegi raskeks loosiga saadud erakordselt kehv mootor. Ent kaheksandat MK-finaali kaasa tegav Aavo näitas selles olukorras külma närvi ja lõi oma kogemused lauale. Hea stardiga tõusis ta neljandaks ja pidi esimesed paar ringi tõrjuma üht rünnakut teise järel. Ent siis jäid jälitajad maha, Aavo aga jõudis järgi kolmandal kohal liikunud portugallasele Bruno Borlidole. Kaht puhku läks Aavo isegi mööda, ent Borlido kart liikus sirgetel silmnähtavalt kiiremini ja lõpuks pidi meie mees ikkagi leppima neljanda kohaga. 29 kohapunkti andsid talle eelsõitude järel 11. koha ning eelfinaalis stardib ta kuuendast reast.

Sten Dorian Piirimägi (Rotax DD2) sõidust paistis välja, et kahe eelmise eelsõiduga on tema enesekindlus tublisti kasvanud. Sten võitles julgelt esikümne piirimail, kuid nii nagu eile teises sõidus, vajus lõpp jälle natuke ära. 13. koht viimasest eelsõidust oli siiski korralik tulemus. Eelsõitudest kogus Sten 32 kohapunkti: 16. koht ja eelsõiduks stardiplats kaheksandas reas.

Kõige rohkem pidi finaalikoha pärast vaeva nägema Rotax Seniori sõitja Priit Sei. Esimeste eelsõitude 14. ja 20. koht nõudsid finaalipääsme jaoks finišeerimist vähemalt esikahekümnes, või veel parem kui esiviieteistkümnes. Priit püsis pea kogu sõidu 21. kohal, kuid viimasel ringil lipsas üks konkurent mööda. Nagu selgus, oli see saatuslike tagajärgedega. Priit, jaapanlane Tomokazu Kawase ja prantslane Guillaume Berteaux kogusid kõik võrdselt 56 kohapunkti. Eelsõitude parimate tulemuste võrdlus andis eelise jaapanlasele, kes pääses viimasena otse finaali – ainsana sellest triost. Priit sai küll õiguse startida lohutussõitu esimesest reast, kuid vahepeal sadama hakanud vihm tõotas tõelist loteriid. Õnneks suutsid kõik esiviisiku mehed külma närvi hoida ning need kohad, mis stardiga sisse võeti, säilisid lõpuni. Priit finišeeris lohutussõidus kolmandana ja teenis seega õiguse finaalsõitudes osaleda. Ühtlasi tähendab see, et eestlased on esindatud kõigi nelja klassi finaalis, mis annab hea šansi ka meeskondlikult kõrge koht teenida.

Laupäevaks lubatakse Valencias aga lausvihma hommikust saati. See lööb kaardid põhjalikult segi. Kolmele meie sõitjale on märg rada pigem meeltmööda. Jüri Vips ja Aavo Talvar saavad oma vihmasõiduoskusega kompenseerida mootori vajakajäämisi ning Priit on Rotas Mastersi finaalis üks kuuest osalejast, kes täna vihmakogemuse kätte sai. Ent Sten Dorian Piirimägi vastas küsimusele vihmasõidukogemuse kohta Rotax DD2 roolis lühidalt ja selgelt: „Null!“

Finaalide päev Valencias algab kell 8.30 Kesk-Europa aja järgi soojendussõitudega. Eelfinaalidega alustatakse kell 9.45 ning finaalidega kell 13.40.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena