Võistlejate rivi avab Saaremaa oma mees Timmu Kõrge, kes peale kahte vahele jäänud meistrivõistluste etappi on taas stardis koos kaardilugeja Erki Pintsiga. MM Motorsport Ford Fiesta R5 masinal startiva võistluspaari peamine eesmärk on kindlustada võistlusklassi EMV1 tänavune meistritiitel, kuid kindlasti on Timmu Kõrge kui saarlase veel suurem soov võita koduteedel sõidetav ralli ning kirjutada enda nimi teiste legendaarsete Saaremaa ralli võitjate kõrvale.

Kõrge järel stardivad rallile 2012. Saaremaa ralli üldvõitjad ja tänavu N4 klassi meistritiitli võitnud Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X). Kuigi venelased on enne Saaremaa rallit endale kindlustanud N4 klassi meistritiitli, siis absoluutarvestuses on nad küll esikohal, kuid nende edu Markus Abrami ja Rein Jõessare (Mitsubishi Lancer EVO X) ees on 26 punkti ja neist vaid punkti kaugusele jäävad Roland Murakas ning Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO X).

Kolmanda ja neljanda võistlusnumbri all stardivad rallile alati kiired N4 klassi võistlejad Siim Plangi – Marek Sarapuu (Mitsubishi Lancer EVO X) ja Rally Estonial väga head kiirust näidanud Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Võistlusnumbri 5 all stardib Silveston Saaremaa rallile Rally Estonia avariist taastunud ja comebacki tegev Raul Jeets, kellele kaarti lugemas Saaremaa ralli kaardilugejana kahel korral võitnud Kristo Kraag. Raul Jeetsi tavapärane kaardilugeja Andrus Toom pole veel Lõuna-Eesti teedel saadud vigastusest täielikult taastunud. Nende võistlusautoks on Ford Fiesta R5.

Numbri all 11 stardib Saaremaa rallile ralli kahekordne võitja Margus Murakas, kes koos Toomas Kitsinguga võitnud ralli aastatel 2001 ja 2002. Seekord on Margusele kaarti lugemas poeg Henri ning võistlusmasinaks Ford Fiesta R5.
Lisaks Jeetsile ja Murakale on Saaremaa rallil comebacki tegemas vennad Ago ja Kalle Ahu (BMW M3).

Enne Silveston Saaremaa rallit on meistritiitlid jagatud juba pea kõikides klassides välja arvatud kolmes klassis : EMV1 (neljaveolised autod, mille hulka ei kuulu WRC ega N4 klassi masinad ja rahvusliku rühma autod), E10 ja absoluutarvestus.
Meistrid on selgunud järgnevates klassides: N4 Aleksei Lukjanuk – Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer Evo X), 2WD 1600 Sander Pärn ja James Morgan (Ford Fiesta R2), kes tulid ka esimesteks Eesti Juunioride autoralli meistriteks. 2WD 2000 Kristo Subi ja Teele Sepp (Honda Civic Type-R), E9 Rainer Meus ja Kaupo Vana (Lada VFTS), E11 Toomas Vask ning Taaniel Tigas (BMW M3), E12 Hendrik Kers ja Viljo Vider (Mitsubishi Lancer Evo V) ning E13 (veoautod) Taavi Niinemets ja Marco Prems (Gaz 51A).

47. Silveston Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 10. oktoobril, kell 18.30 sõidab esimene auto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kruusal kolm esimest katset ja laupäeval, 11. oktoobril, sõidetakse Silveston Saaremaa rallil seitse kiiruskatse, teiste hulgas ka Saaremaa klassikud Kaugatoma ja Undva. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul 109,66 katsekilomeetrit. 47. Silveston Saaremaa ralli võitjat saab Kuressaare keskväljakul asuval poodiumil tervitada laupäeval kell 18.00.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Kahepäevane rallipass (käepael), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele maksab 13 eurot. Pilet konkreetsele kiiruskatsele maksab 5 eurot. Alla 14.a. lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Õpilastele vanuses 14-17.a. on õpilaspileti ettenäitamisel pilet 3 eurot. Rallipood asub alates kolmapäevast, 08. oktoobrist, Saare Selveris, kus on müügil lisaks rallipassidele ka rallimeened (mütsid, särgid, kruusid, pastakad, jne.). Ralli ajakiri on saadaval ka Virtsu- Kuivastu praamidel, Alexela Virtsu tanklas ja Saare Kütuse tanklates.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena