Tänavu Cremonasse sõitvasse Eesti koondisse nimetati neljandat aastat järjest Prants Pals, kolmandat korda järjest tema vanem vend Patrick ja uue tulijana, tänavune Soome Open klassi karikavõitja Eero Madisson.

Eesti rahvuskoondise juhi Margus Ostniku sõnul jätkati koondise liikmete valimist samadel printsiipidel, nagu on seda tehtud viimastel aastatel, kus koondise moodustamisel said eelise maailma- ja Euroopa meistrivõistlustel osalevad sõitjad: "Vennad Prants ja Patrick Pals võistlesid tänavu kolmel MM-etapil ning saavutasid kokkuvõttes väga tublid 11-nda ja 12-nda koha, Eero Madisson osales ainult kodusel, Tabasalu Euroopa meistrivõistluste etapil ja saavutas seal 14-nda koha."

"Kui Prants ja Patrick osalevad juba aastaid Eesti meistrivõistlustel supermotos, siis Eero naases rajale peale pikka vigastusterohket pausi. Ta osales viimati Eestis toimunud supermoto võistlustel aastal 2007 ja seda noorte 85 cc klassis, saavutades toona teise koha. Kusjuures täiskasvanute arvestuses alustas ta võistlemist alles tänavu ja näitas kohe Soome meistrivõistluste etappidel head minekut. Kohtusin Eeroga üle pika aja kevadel Soomes Hyvinkääl toimunud Eesti meistrivõistluste etapil. Kuna ta ei olnud kaua supermotot sõitnud, siis olid nad koos treenerist isa Taivoga otsustanud osaleda Open klassis. Jälgisin tema kiirust ja võitlusvaimu kogu päeva ning õhtul pakkusin neile välja, et järgmistel Eesti ja Balti meistrivõistluste etappidel võiks ta võistelda kiiremas S1 klassis, sest Openis ei olnud tal vastast. Hooaja lõpuks saavutas ta juba S1 klassis Eesti meistrivõistlustel Eesti võistlejatest kolmanda koha, mis on väga tubli areng!" tutvustas koondise kolmandat liiget Ostnik.

"Cremonas peavad poisid esmalt kõik oma kvalifikatsioonisõidud kindla peale ja kiirelt ära sõitma, et 15 parema riigi hulgas A-finaali pääseda, sest kohal on ikkagi 22 meeskonda. Lisaks Euroopa parimatele riikidele on Itaalias uue tulijana rajal väga tugev USA koondis ja paljude riikide noortekoondisi, kes on samuti väga kiired. Seega kerge ei saa seal kindlasti olema, aga kui meie noored mehed suudavad vigu vältida ja pea külmana hoida, siis koht A-finaalis on täiesti reaalne," pani koondise eesmärgi maha Ostnik.

Patrick Palsi sõnul käib aasta tähtsaimaks võistluseks treenimine iga päev: "Ettevalmistus Cremona võistlusele on olnud hea. Alles hiljuti sai käidud viimasel MM-etapil, kus omandasime vennaga kahe päevaga kindlasti sama palju uusi kogemusi, kui siin poole hooajaga treenides ja võisteldes. Kuna ilmad on viimasel kahel nädalal üldiselt väga kehvad olnud, siis sõidutrenni pole peaaegu üldse teinud ja lisaks on ilmad juba nii jahedad ka, et asfaldil sõitmine muutub ohtlikuks, kuna maapind pole enam piisavalt soe, et rehvid oma töötemperatuuri saavutaksid. Füüsiline treening käib aga meil peaaegu iga päev ja üritame vennaga veel krossi sõitmas käia, et ikka sõidusoe sees hoida. Asfalditunnetus tuleb esimese vabatrenniga kätte tagasi ja selle pärast eriti muretsema ei pea. Minul isiklikult õnnestus käia ka eelmisel nädalavahetusel trennimõttes MMM'il krossi sõitmas, mis on supermotosõitjatele kindlasti väga hea, kuna sellist kätekoormust asfaldilt ei saa. Cremona rada on väga lai ja ülimalt kiire, Eestis on sealsele rajale kõige sarnasem auto24ring, aga me pole veel seal harjutamas käinud ja treenime peamiselt Tabasalus, kuna see on kodule väga lähedal ja sisaldab ka krossiosa."

"Peale viimast Soome meistrivõistluste etappi, kus saavutasin omas klassis karikavõidu, olen aktiivselt trenni teinud ja tsiklit seadistanud, et Rahvuste supermotol heas vormis olla," rääkis hooaja lõpus Husqvarna TM-i vastu vahetanud Soomes resideeruv ja õppiv Eero Madisson. "Seadistamisega tegeleb peamiselt isa, mina teen paar ringi ning annan talle tagasisidet, peale mida isa siis muudab seadistusi. Lähen jälle rajale ja vaatan, kas muutused on õnnestunud või tuleb veel midagi timmida. Olen nõu küsinud ka eelmise aasta maailmameistrilt Mauno Hermunenilt ja selle aasta Eesti meistrilt Sami Salstolalt, kuna nemad kasutavad ka TM-i toodangut ja omavad sellest tsiklist pikaajalist kogemust. Trenni teen nii asfaldil kui ka kruusal ja hiljuti võistlesin ühel kohalikul motokrossil, et lahtise pinnase tunnetust paremaks saada. Kuna Soomes on palju kiireid sõitjaid, siis häid treeningkaaslaseid seal jagub. Viimasel ajal olen trenni teinud Sami Uutelaga ja Patrik Ala-Heikkilaga, kes võistlesid kiiremas S1 klassis ning sõidan nendega juba võrdselt ja kiirus aina kasvab. Loodan, et Itaalias sõit sujub hästi ja toon Eestile omas klassis head punktid."

11. oktoobril sõidetakse Cremonas kvalifikatsioonid, kust pääseb pühapäevasesse finaali otse 15 paremat riiki. Iga klass sõidab eraldi võistlussõidu ja arvestusse läheb iga riigi kaks paremat tulemust. Pühapäeva hommikul toimub ülejäänud riikidele B-finaal, mille võitja saab ka finaali ehk siis põhisõitudes osalevad 16 meeskonda.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena