Eelregistreerimise lõpuni on veel aega üle nädala, kuid juba praegu on kirjas üle saja meeskonna, kes soovivad startida Eesti pikima ajalooga rallil. Osad tänavused meistritiitlid on juba selgunud, osad aga selguvad Silveston Saaremaa rallil ja üheks klassiks on ka EMV 1 ehk neljaveolised autod, mille hulka ei kuulu WRC ega N4 klassi masinad ja rahvusliku rühma autod. Tabeliliidriteks on seal Timmu Kõrge ja Erki Pints, kes peale kahte vahele jäetud rallit on kodusel Saaremaa rallil stardis MM-Motorsport meeskonna Ford Fiesta R5 autoga.

Nende edu teisel kohal olevate Radik Shaymievi ja Maxim Tsvetkovi ees on 12 puntki. Shaymiev oli lähedal headele punktidele Tartu Rally'l, kuid väljasõidu tõttu katkestamine jättis meeskonna hooaja eelviimasel rallil punktideta. Kõrge, kellel on selle aasta eesmärgiks Eesti meistritiitel, läheb kodusaarel starti loomulikult võidumõtetega.

„Saaremaal on alati hea sõita, meil on võimalus saada oma klassi meistritiitel, mille seadsime ka hooaja üheks eesmärgiks. Ja ka Saaremaa ralli võit on meile selgeks eesmärgiks. Saaremaa ralli võidupärjad on kadakast tehtud ja kadakas peab jääma ikka Saaremaale. Suured tänud kõigile meie toetajatele, kes sellele kõigele õla on alla pannud, eriline tänud kuulub Silvestonile,“ rääkis Timmu Kõrge.

Teine põnev klass, kus tiitel veel lahtine, on Eesti autoralli meistrivõistluste absoluutarvestus. Kõik tänavused etapid võitnud Aleksei Lukjanuk ning Aleksei Arnautov (Mitsubishi Lancer EVO X) kindlustasid küll Tartus endale N4 klassi tiitli, kuid absoluutarvestuses on asjad veel lahtised. Nende edu selles arvestuses teiseks tõusnud Markus Abrami ja Rein Jõessare (Mitsubishi Lancer EVO X) ees on 26 punkti ja kolmandal kohal olevad Roland Murakas ning Kalle Adler (Mitsubishi Lancer EVO X) on 27 punkti kaugusel.

Lahtine on veel ka E10 ehk kaheveoliste, kuni kaheliitrise mootoriga autode rahvusliku klassi tiitel. Kristjan Sinik ja Martti Meetua (Nissan Sunny) on klassi liidrid, Martin Saar ja Allar Heina (VW Golf 2) on neist 14 punkti kaugusel. Matemaatiliselt on võimalus veel tiitli osas kaasa rääkida ka Alvar Kuusikul ja Riho Kensil, kes jäävad enne Saaremaa rallit klassiliidritest 22 punkti kaugusele.

Meistritiitlid on selgunud järgmistes klassides: 2WD 1600 Sander Pärn ja James Morgan, kes tulid ka esimesteks Eesti Juunioride autoralli meistriteks. 2WD 2000 klassis Kristo Subi ja Teele Sepp, E9 klassis Rainer Meus ja Kaupo Vana, E11 klassis Toomas Vask ning Taaniel Tigas, E12 klassis Hendrik Kers ja Viljo Vider ning E13 ehk veoautode klassis Taavi Niinemets ja Marco Prems.

Silveston Saaremaa ralli on ka Michelin karikavõistluste viimaseks etapiks. Tegu on neljaveoliste autode sarjaga, kus sõidetakse Michelini rehvidega. Lisaks etapi selle arvestuse kiireimale, kes saab neli Michelini kruusarehvi, selgub Saaremaal ka sarja üldvõitja, kellele on auhinnaks 12 kruusarehvi. Hetkel on sarja liidrid Timmu Kõrge ja Erki Pints.

47. Silveston Saaremaa ralli start antakse traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kui reedel, 10. oktoobril kell 18.30 sõidab esimene auto stardipoodiumile. Reedel sõidetakse kruusal kolm esimest katset ja laupäeval, 11. oktoobril sõidetakse Silveston Saaremaa rallil seitse kiiruskatset. 47. Silveston Saaremaa ralli võitjat saab Kuressaare keskväljakul asuval poodiumil tervitada laupäeval kell 18.00.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised. Kahepäevane rallipass (käepael), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele maksab 13 eurot. Pilet konkreetsele kiiruskatsele maksab 5 eurot. Alla 14.a. lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Õpilastele vanuses 14-17.a. on õpilaspileti ettenäitamisel pilet 3 eurot. Rallipood asub alates kolmapäevast, 08. oktoobrist, Saare Selveris, kus on müügil lisaks rallipassidele ka rallimeened (mütsid, särgid, kruusid, pastakad, jne.). Ralli ajakiri on saadaval ka Virtsu- Kuivastu praamidel, Alexela Virtsu tanklas ja Saare Kütuse tanklates.

Silveston Saaremaa ralli raadio on Raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedusel 90.5 Mhz ja internetis www.kadi.ee.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena