Eesti meistrivõistluste finaaletapil võidutsesid Leok ja Kullas
MX1 klassis juhtis enne viimast etappi Lauri Lehtla (Honda, Tikkri Motosport) 5 punktilise eduga Harri Kullase (KTM, Tartu MKK) ees, kellest omakorda 5 punkti kaugusel oli Tanel Leok (TM, Sõmerpalu MK). Tihemetsa kvalifikatsioonis näitas konkurentidest vähemalt sekundi jagu kiiremat ringiaega Leok, teise aja sõitnud Priit Rätsep (Kawasaki, Motodepoo Team Green), Lehtla ja Kullase aeg mahtus aga ainult poole sekundi sisse, mis eeldas väga tasavägiseid finaalsõite. Avasõidu, kus anti kordusstart, esimeses kurvis sõitsid kokku Rätsep, Kullas, Heido Havam (KTM, KTM Racing Team), mille tulemusena Rätsep ja Havam pidid sõidu katkestama. Kullas, kes langes viimaseks ja tuli veel järgmisel ringil boksi tsiklit kohendama, suutis marulist tempot tehes end lõpuks viiendaks sõita. Sõidu võitis kindlalt Leok Lehtla ja lätlase Augusts Justsi (KTM) ees, kelle järel lõpetas kohe meie enduro MM-il võistlev Aigar Leok (TM, Sõmerpalu MK). Viimases sõidus pidi Lehtla Leoki võidu korral kindlasti kolmandana lõpetama. Sõitu asusid juhtima Leok ja Kullas, kes konkurentidelt peagi eest kadusid ja selles järjestuses ka sõidu lõpetasid. Lehtla start seevastu ebaõnnestus ja ta oli avaringil kuuendal kohal, noormees suutis aga end järgneva nelja ringi jooksul kolmandaks sõita ja hoidis oma kohta kindlalt ruudulise lipu langemiseni ning kindlustas sellega endale 2014 aasta Eesti meistritiitli. Hooaja lõpuks kogus ta 135 punkti, Leok kaotas talle 2 ja Kullas 9 punktiga. Tihemetsa esikolmiku moodustasid aga Leok (50 p), Lehtla (42 p) ja Kullas (38 p), kellel oli mängus ka MX2 klassi esikoht. Aigar Leok (34 p) oli teises sõidus ja kokkuvõttes viies.
MX2 klassis oli seis esikolmikus samuti väga põnev, kui Erki Kahro (Husqvarna, Kahro Racing) juhtis Kullase ees 5 ja Andre Park'i (Yamaha, Yamamoto RC) ees 7 punktiga. Avasõidu võitis ülivõimsalt kvalifikatsioonis konkurente vähemalt 4 sekundiga edestanud Kullas, kellele järgnesid Kahro ja meeskonnakaaslane Karel Kutsar. Park ületas lõpujoone kindlal neljandal kohal. Viimases sõidus pidi Kahro Kullase võidu korral lõpetama kindlasti teisena, kuid sõitu dikteeris kuni viimase ringini Kutsar, kelle selja taga kihutasid kohe Kullas ja Kahro. Paar kurvi enne lõppu tegi liider aga sõiduvea ja jälitajad pääsesid mööda ning tänu sellele saavutas ka Kahro Eesti meistritiitli. Tema saldoks jäi hooajalt 151 punkti, kellest Kullas jäi ainult 1 punkti kaugusele. Park, kes katkestas teise sõidu purunenud summuti tõttu, sai 126 punktiga kolmanda koha. Tihemetsa etapivõidu sai aga Kullas (50 p), teine oli Kahro (44 p) ja kolmas Kutsar (40 p).
Samas sõidus osalesid ka MX2 juunior klassi sõitjad, kellest oli selgelt kiireim Hardi Roosiorg (KTM, Tartu MKK), kes heitles mõlemas sõidus vapralt vanemate konkurentidega. Noormees kogus hooaja jooksul 114 punkti ja tuli ka Eesti meistriks. Talle järgnesid nii Tihemetsas kui ka meistrivõistluste arvestuses teiseks ja kolmandaks tulnud Karl-Robert Reinike (KTM, 95 p) ja Aron Lenzius (KTM, Tartu Enduro Klubi, 94 p).
85cc klassis võitis nii Tihemetsas, kui meistrivõistlused kindlalt Tamur Talviku (KTM, Paikuse MK,164 p). Noormees kindlustas tiitli endale juba esimeses sõidus, mille ta kindlalt võitis. Teises sõidus juhtis ta sõitu pikka aega, kuid siis jäid ringiga mahajääjad talle ette ja venelane Daniil Balandin (KTM) pääses mööda. Talviku lõpetas sõidu venelase järel ja avasõidus paar sõiduviga teinud ning alles kümnenda koha saanud Andreas Hiiemäe (Husqvarna, Kose AMK) ees teisena. Meistrivõistlustel järgnesid Talvikule Hiiemägi (127 p) ja Tihemetsas seitsmenda koha saanud Henry Vesilind (KTM, AYR Racing Team, 110 p).
65cc klassis vajas mõlema sõidu võitu Jörgen-Matthias Talviku (KTM, Pärnu MC) ning veidi õnne, sest kui meistrivõistluste senine liider lätlane Kristians Freimanis (KTM) lõpetanuks mõlemad teisena, kuuluks ka tiitel meie lõunanaabrile. Tihemetsas asus kohe liidriks Talviku, keda seiras kindla peale sõitnud Freimanis, kuid mõned ringid enne lõppu lätlane kukkus ja ei saanud tükkaega tsiklit käima. Temast möödusid nii kaasmaalane Patriks Uzuls (KTM) ja Romeo Karu (KTM, Tihemetsa MK) ja meistrivõistluste liider lõpetas neljandana. Viimases sõidus kihutasid Talviku ja Freimanis terve sõidu koos, kuid pärnakas suutis külma närvi hoida ja lõpetas napi vahega oma pearivaali ees. Meistrivõistlustel kogusid poisid mõlemad võrdselt 184 punkti ja siis mängis otsustavat rolli viimase etapi tulemus, mis andis esikoha eestlasele. Tihemetsas sai kahe sõidu kokkuvõttes Talviku järel teise koha viimase sõidu kolmandana lõpetanud Uzuls ja kolmanda Freimanis, Eesti meistrivõistlustel sai aga kolmanda koha Karu (125 p), kes lõpetas teise sõidu viiendana ja kokku neljandana.
50cc klassi meistrivõistlustel juhtisid enne viimast etappi Läti poisid Karlis Alberts Reišulis, Roberts Lusis ja Janis Kubulins (kõik KTM). Tihemetsas võttis esimesest sõidust võidu Lusis, kellele järgnesid meistrivõistluste neljas poiss Mikk Martin Lõhmus (KTM, KTM Racing Team) ja Reišulis. Teises sõidus pusisid jälle võidule vanad rivaalid Lusis ja Reišulis ning ka seekord oli Lusis parem. Lõhmus näitas ka selles sõidus head minekut ja ületas lõpujoone kolmandana ning sai kokkuvõttes Lusise ja Reišulise järel kolmanda koha. Eesti meistriks tuli aga Reišulis (184 p) Lusise (173 p) ja Tihemetsas viienda koha saanud Kubulinsi (156 p) ees, kellele omakorda Lõhmus kaotas ainult 3 punktiga.
Mini MX etapp oli täis traagikat ja seda Lepikute peres. Kui avasõidus vedas tehnika alt meistrivõistluste liidrit Marthi Lepikut (Bucci Moto, MRC MK), siis teises tema isa Markot (Rotek, MRC MK), kes oli sarjas teisel kohal. Avasõidu võitis kindlalt Karl Saat (Bucci Moto, RedMoto Honda Racing), kellele järgnesid Günther Sein (Bucci Moto, Bucci Moto Estonia) ja Juss Maidla (Bucci Moto, Kagu MK). Teises sõidus võttis aga võidu Kevin Kaurson (Bucci Moto, Bucci Moto Estonia), kes katkestas avasõidus, kuid sai omas klassis ikka seitsmenda koha kirja. Talle järgnesid Sein ja laenatud tsiklil võistelnud Marthi Lepik. Etapi esikolmiku moodustasid Sein, Kaurson ja teises sõidus tehniliste probleemidega maadelnud ja seitsmenda koha saanud Saat. Eesti meistriks krooniti tänavu Sein (116 p), Marthi Lepik langes hõbedale (111 p) ja Kaurson möödus 13 punktiga Marko Lepikust (94 p). Samas sõidus osalenud Mini MX Hobby esikolmikusse sõitsid end seekord Kagu motoklubi sõitjad Targo Tintso ja Mikk Erm (mõlemad Pitpro) ning Oliver Vippul (Pitpro, Mini RC). Eesti karikavõitjaks tuli aga tänavu Erm (322 p), Vippuli (283 p) ja Tintso (274 p) ees.
Veteranidest võidutses nii Tihemetsas kui ka meistritiitli sel hooajal kõik sõidud võitnud Heigo Lauren (Yamaha, Yamamoto RC). Kahe sõidu kokkuvõttes järgnesid talle Reio Engman (Yamaha, Lääne MK) ja Erki Privoi (Kawasaki, Kunda Motoklubi), kes olid sõitudes vastavalt teine ja kolmas ning neljas ja teine. Eesti meistriks tuli seega 175 maksimumpunktiga Lauren, teise koha sai Engman (148 p) ja kolmanda Allan Vierland (Yamaha, Yamamoto RC, 126 p), kes oli Tihemetsas neljas.
MX Hobby klass võistles Tihemetsas korraldaja karikatele ning kahe sõidu kokkuvõttes oli parim Kevin Didvig (Honda, RedMoto Honda Racing), kes oli avasõidus teine ja viimases kiireim. Teise koha sai esimese sõidu võitnud, kuid teises neljanda koha saanud Aaron Nau (Kawasaki, Saku MK) ja kolmanda sõidud neljanda ja teisena lõpetanud Jens Udras (KTM, Pärnu MC).
Eesti meistrivõistlustel on tänavuseks rasvane joon alla tõmmatud, nüüd on jäänud veel üks võistlus, kui 13. septembril toimub Aravete krossirajal TOP200 karikasarja viimane ja Honda Racing motokrossi karikasarja eelviimane etapp.
Eesti rahvuskoondis, kuhu kuuluvad Tanel Leok, Harri Kullas ja täna Inglismaal võistlev Gert Krestinov, asuvad võistlustulle selle aasta Rahvuste krossil, mis toimub 27.-28. septembril Lätis Kegumsis.