Viimasel etapil kiirenduses püstitati hulgaliselt rekordeid
Võistluspäeva parima stardireaktsiooni tegi Martin Veedler, kel kulus stardiks vaid 0,001 sekundit. See on isegi kiirem, kui üheks silmapilgutuseks aega kulub. Päeva kiireima aja veerandmiilisel distantsil sõitis Riivo Sinijärv oma Dodge Viperiga outlaw-klassis. Tal kulus selleks vaid 7,778 sekundit, mille jooksul küündis kiirus 281 kilomeetrini tunnis. Selline kiirus vaid 402 meetrisel rajal on tähelepanuväärne, sest just see 281,36 kilomeetrit tunnis sõidetud kiirus sai päeva parimaks. Õige pisut, vaid 0,11 kilomeetrit tunnis, jäi maha Kristjan Käbi. Olgugi, et selliste kiiruste saavutamine on vinge, ei ole see eesmärk, mida mõõdetakse. Kõige olulisem on olla finišis enne vastast.
Uue Eesti rekordi võimsate mootorrataste klassis pro-bike tegi ka Nils Laur, kes seadis uue tippmargi 8,742 sekundit. Senine rekord oli 8,747. Lauri uueks isiklikuks parimaks sai 8,63 sekundit, mida aga ei saanud registreerida uue Eesti rekordina, sest kordussõitu sellele ajale ei sõidetud. Riiklik rekord nõuab kahe samaväärset sõitu.
Kõige võimsama klassi võistlejate seas on konkurents väga tihe, sest autod on hooaja lõpuks saanud hea seadistuse, võimsust jagub neil kõigil ning sõitjail motivatsioon on laekõrgune. Kristjan Käbi on tänavusel hooajal olnud väga kannatlik, sest autot on vaevanud erinevad tehnilised mured. Sel korral läks teisiti. Tihedas võitluses õnnestus tal end finaali välja võidelda, kus tema vastaseks sai päeva kiireima sõidu teinud Riivo Sinijärv. Võit oli napp ning eriti magus – võidu sai Kristjan Käbi, kes on seda oodanud terve hooaja.
Juhtus ka midagi ootamatult, kui Veljo Einbergi Buick Grant Nationali nina võttis stardis suuna mitme meetri kõrgusele taeva poole. Einbergi päev oli olnud üsna kaootiline, sest juba esimeses sõidus selgus, et üks silinder ei töötanud ning seetõttu sõiduaeg kannatas väga suurelt. 9 sekundit ei ole see, mida üks korralik outlaw-klassi auto sõitma peaks. Meeskond hakkas juba asju kokku pakkima, kui sõbralik konkurendi meeskond Outlaw leidis talle vajaliku varuosa. Nõrgim jupp sai vahetatud, ent selleks ajaks oli aeg niivõrd palju edasi läinud, et kohe pidi minema eliminaatorsõitu vastase vastu. Einberg soovis autole võimsust juurde keerata ning nii ka tehti. Võistluse korraldajad olid rajaga väga head tööd teinud, liiminud seda nii, et pidamine oli sellises oludes väga hea.
"Tahtsin kangesti võita seda sõitu ja ei raatsinud gaasi maha lasta, aga kuna auto nina aina kerkis ja kerkis, siis üks hetk pea alaspidi olles otsustasin ikka veidi järele anda. Selle peale kukkus auto nina hirmsa pauguga mitme meetri kõrguselt alla ja põrutas massilüliti sisse, mille peale kogu autost kadus vool," rääkis Einberg, kelle auto tegi stardi, mida Eesti kiirendusvõistluste tingimustes just tihti ei näe. Kui auto nina oli taas maas, tallas ta raevukalt gaasipedaali, et kohe edasi kihutada, aga kuna autos voolu polnud, jäi sõit katki. Auto sai sellest kukkumisest ka kannatada, aga vähe. Samasuguse stardi on Einberg paar aastat tagasi teinud ka Soomes ning kinnitab, et selles pole midagi hirmsat. Lihtsalt roolis olles avaneb aknast vaade ainult taevasse ja ei saa olla kindel kas auto suund on ikka õige.
Glassdrive Finals’i tulemused:
Junior Bracket
1. Dan Siimson
2. Marcel David Tõeleid
Street A
1. Indro Päll
2. Martin Veedler
Street B
1. Andres Arnover
2. Kaur Vähi
Sportsman ET /PET
1. Kristo Tihvan
2. Ago Kravets
Street Modified
1. Kristo Luhaäär
2. Lauri Soots
Outlaw
1. Kristjan Käbi
2. Riivo Sinijärv
Street Bike
1. Erko Poska
2. Kaisa Tõniste
Pro Bike
1. Erki Anto
2. Nils Laur