Juuni alguses Haapsalus Kiltsi lennuväljal toimus käesoleva kiirendushooaja avavõistlus. Selle aasta suurimaks uuenduseks oli noorteklassi avamine – 12-17-aastased noored said osaleda junior bracket võistlusklassis.

Esimese noorkiirendajana asus rajale 15-aastane Marcel David Tõeleid, kes üllatas kõiki, ka iseennast stardi reaktsioonikiiruse poolest. Eelmisel võistlusel registreeriti kokku ligi 400 starti. Tõeleidi stardikiirus oli 0,03 sekundit, mis oli kõikide startide paremuselt kuues. See on väga muljetavaldav reaktsioonikiirus. Eriti, kui see juhtub juba esimesel võistlusel. „Kindlasti ootan noorteklassi ka teisi võistlejaid. Kuigi üksi sõites saab küll end rahulikult tunda ja alasse sisse elada, aga üksi sõites ei teki võistlusmomenti teistega,“ ütles Eesti esimene ja seni ainus noorkiirendaja. Noored sõidavad tavalisest kiirendusdistantsist pool ehk 1/8 miili, mis on ligikaudu 200 meetrit.

Hoolimata oma noorest east ei ole autosport Tõeleidile võõras. Viimased 2,5 aastat on noormees võistelnud rahvasprintidel ja -rallidel. Kiirendusvõistlustel kasutaski ta oma olemasolevat võistlusautot, milleks on 110-hobujõuline Honda Civic. Oma autopisiku sai ta isalt, kes on teda juba väiksest peale õpetanud autodega tegelema.

Enne starti asumist viis Tõeleid end kõige vajalikuga kurssi – luges hoolikalt võistlusreegleid, juhendeid, võistluse kodukorda ja meelespead. Noormeest hämmastas kiirendusvõistlustel see, et teda ümbritsesid väga abivalmid inimesed – ta sai lisaks juhiseid ja õpetussõnu nii korraldajailt kui võistlejatelt. Ta on tänulik Kristjan Veedlerile korraldusmeeskonnast, et teda osalema kutsuti. Erilised tänud ütleb Tõeleid Eesti kiirendusmaastiku legendile Lauri Kuriksile, kes samuti aitas, õpetas ja tutvustus ka oma autot – näitas milline näeb välja üks õige kiirendusauto.
Tõeleid asub järgmisel nädalavahetusel Haapsalus toimuval kiirendusvõistlusel taas starti. Tema eesmärk on oma reaktsiooniaega veelgi parandada.

„Kui mina olin 15-aastane, siis ma ei teadnud kiirendusest veel midagi. Aga kui mul oleks olnud võimalus juba siis end sel alal proovile panna, oleks ma kindlasti seda teinud. Arvan, et mida varem alustada, seda paremad tulemused saavad olema,“ kommenteeris Eesti kiirenduslegend Lauri Kuriks, kes oli juba Eesti kiirendusvõistluste sünni juures ning sellest aastast taas rajal oma uue autoga. „See on puhas rõõm, et uus kiirendajate põlvkond peale kasvab. Kohtusin Tõeleidiga võistlustel ning loodan, et ta jätkab samas vaimus ning mine tea – äkki kunagi tulevikus oleme masinatega kõrvuti võistlusrajal,“ lisas Kuriks.

Järgmisel nädalavahetusel asuvad Haapsalus Kiltsi vanal lennuväljal starti autod ja mootorrattad, et selgitada välja Eesti meistrivõistluste teise etapi parimad. Lisaks Eesti meistrivõisluste arvestuses olevatele võistlusklassidele toimub ka noorteklassi paremuse selgitamine ning Eesti kiirenduse karikasarja arvestus, kus on vaid kaks võistlusklassi. Võistlusklasside kohta saab täpsemalt lugeda EDRA kodulehelt: http://www.edra.ee/edra-drag-2014/.

Ajakava
Laupäev, 21. juuni
10.30 väravad avatud pealtvaatajaile
11.00-15.00 ajasõidud
16.00-19.00 eliminaatorsõidud
19.30 autasustamine

Kuidas see lugu Sind tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena