Tänaku jaoks üliedukalt alanud ralli sai kurva lõpu 10. kiiruskatsel, mille eel oli ta üldarvestuses kolmas. "See oli sama koht, kus 2009. aastal Jari-Matti Latvala suure avarii tegi. Meil oli suht sama stsenaarium, kõigepealt seina ja siis mõned korrad üle katuse," sõnas Tänak oma pressiteenistuse vahendusel. "Portugali MM-rallil on maailma ühed keerulisemad teed ja Raigo, kes teeb küll väga kõvasti tööd, kogemuse juures on see talle lihtsalt väga raske. Täna oli meil seetõttu palju momente, aga ühte ei suutnud lihtsalt päästa. Meil oleks vaja aega harjuda ja sõita, aga seda aega meile kahjuks antud pole."

Aava möönis, et Tänakut ootab ees tõsine analüüs. "Hoidsin ralli algusest saati hinge kinni. Sõideti ülimalt kiire hooga, seal ei olegi midagi öelda. Sõideti absoluutses maailma tipus. Fakt on see, et mingeid avariisid polnud plaanitud, aga see juhtus. Siin ei ole mõtet nutta, miks nii või naa läks. See, miks asjad nii läksid, nõuavad tiimi poolt pikemat analüüsimist: täielikku legendi analüüsi, videote analüüsi, ka seda analüüsi, kui palju oli sel hetkel väsimust," arutles Aava.

Tänak andis nii Rootsis kui ka sel nädalavahetusel Portugalis korduvalt mõista, et koostöö kaardilugeja Raigo Mõlderiga vajab veel kõvasti parandamist. Kas võis üheks vea põhjustajaks olla legendi hiljaks jäämine?

"Ma ei ole seda küll kuulnud. Sellised õnnetused on kinni väga väikestes detailides. Kui seal keegi teeb väga suure vea või jääb hiljaks, siis juhtuvad palju tõsisemad asjad. Siis ei saagi sellise hooga sõita nagu nemad seal poolteist päeva tegid. Nii palju olen ma Otiga rääkida saanud, et autol olid väikesed tehnilised probleemid: tagumine stabilisaator oli katki ja auto oli siuke vedel. Kindlasti oli see segav faktor, aga täna on ülimalt keeruline öelda, millest see õnnetus juhtus," sõnas Aava, kes nentis siiski, et Mõlderil, kes sisuliselt Eesti meistrivõistlustelt kohe tippsarja sukeldus, on veel palju õppida.

"On ilmselge, et see kooslus seal autos vajab veel kokku töötamist. Mehed sõidavad MM-il alles kolmandat rallit koos. Raigo poolt vaadates on see kindlasti väga raske. Raigo on küll väga töökas ja andekas vend, aga lihtsalt pidi kohe maailma tipus hakkama saama. See ei ole kummalegi lihtne."

Rolli võisid mängida ka keerulised rajaolud. Aava teab hästi, kui vahelduvad need Portugalis võivad olla. "Ega need olud lihtsad ei olnud. Enne rallit sadas väga suurtes kogustes vihma taevast alla. Portugalis on see rütm ka kohati suht aeglane ja siis on jälle mingid lõigud, mis on sõidetavad väga kiire hooga ja võrreldavad Soome ja Eestiga. Nii palju kui ma Portugalis olen sõitnud, siis vihmaga muutub ka pidamine väga palju," lausus Aava.

"Kui võtta Tänaku sõit kiirelt kokku teadmata mingeid tagapõhjasid, siis võib öelda, et kiirus on üle mõistuse hea. Aga eesmärgiks ei olnud kiirus. Kiiruslik pool ongi täna liiga kiiresti sõidetud, stabiilsuse pool on kõva analüüsi koht - siin ei tahaks mingeid hinnanguid anda."