Konkurents saab olema igas klassis väga tihe ja Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp, Saaremaa ralli on selline võidusõit, mis toob starti ka sõitjad, kes tänavu Eestis vähe startinud on.

Tänavust jackpot'i ehk kõikide Eesti meistrivõistluste raames sõidetud rallide võite püüavad Georg Gross ja Raigo Mõlder Ford Focus WRC'ga. Kindlasti on nad Saaremaal ühed suurimad soosikud ralli üldvõidu osas. Korra on Gross saanud Saaremaal võitu tähistada, see oli aastal 2009.

Neljaveoliste autode osas on tänavu Saaremaal stardis viimaste aegade tugevaim kodune koosseis. Tõsi, kõik meeskonnad ei sõida ühes klassis. Nii tulevad Ford Fiesta R5 masinatega starti värskelt Soome meistrivõistluste viimasel etapil teise koha saanud Karl Kruuda, kelle kaardilugejaks on Kuldar Sikk ja Martin Kangur, kes Poola EM-rallil kaks katsevõitu sai. Kanguri kaardilugejana on Saaremaal ametis Kristo Kraag.

N4 klassis tulevad kaks Saaremaa meest Saaremaale välja selgitama, kumb tuleb tänavuseks Eesti meistriks, kas sarja liider Timmu Kõrge koos Erki Pintsiga või Ott Tänak koos Martin Järveojaga. Esimese ja teise koha vahe on 9 punkti. Samas klassis on kindlasti selged võiduküsijad veel Egon Kaur ja Erik Lepikson, Rainer Aus ja Simo Koskinen, Siim Plangi ja Marek Sarapuu ja kindlasti Kaspar Koitla ja Andres Ots, kellele on see tänavune esimene meistrivõistluste ralli Eestis.

Kaheveoliste autode osas on samuti stardis esinduslik seltskond, tänavusele Eesti meistritiitlile võitlevad liidrikohal olevad Sander Pärn ja Ken Järveoja ja teisel kohal olevad Rainer Rohtmets ja Rauno Rohtmets, vahe on seitse punkti Pärna kasuks. Selles arvestuses maksab silm peal hoida kindlasti ka Sander Siniorul ja Annika Arnekil, Kristo Subil ja Teele Sepal ning loomulikult Saaremaa omadel meestel, Rasmus Uustulndil ja Imre Kuusel, Reiko Lempul ja Andre Rahumeelel ja Kenneth Sepal ja Raul Markusel. Viimased stardivad esimest korda Renault Clio R3 masinaga.

Rahvuslikus E-rühmas on küll Ago ja Kalle Ahu enda tiitli kindlustanud, kuid nende selja taga lahinguid jätkub. Selles arvestuses on kohal ka väga palju soomlasi, kes tulevad Saaremaale oma hooaega lõpetama ja head rallit nautima.

Veoautosid on Saaremaal stardis viimaste aastate rekord – 11. Nende masinate sõitu tasub oodata, sest nimekirjas on nii vanu tuttavaid nimesid kui päris uus nimesid.

46. Silveston Saaremaa ralli kavas on tänavu 11 kiiruskatset kogupikkusega 117,3 kilomeetrit, nende seas ka reede, 11. oktoobri õhtul Kuressaare linna tänavatel sõidetav publikukatse. Silveston Saaremaa ralli start ja finiš on traditsiooniliselt Kuressaare keskväljakul, kus pealtvaatajad saavad masinaid lähemalt uurida. Silveston Saaremaa ralli stardiks tasub ennast sättida reedel, 11. oktoobril Kuressaare kesklinna kell 17.00 ja 46. Silveston Saaremaa ralli võitja sõidab Kuressaare kesklinnas olevale poodiumile laupäeval, 12. oktoobril kell 17.30.

Silveston Saaremaa ralli kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised v.a. reedeõhtune publikukatse Kuressaare linnas. Kahepäevane rallipass (käepael), mis tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele maksab 13 eurot. Pilet konkreetsele kiiruskatsele maksab 5 eurot. Alla 14.a. lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta. Õpilastele vanuses 14-17.a. on õpilaspileti ettenäitamisel pilet 3 eurot. Rallipood asub alates kolmapäevast, 09. oktoobrist, Saare Selveris, kus on müügil lisaks rallipassidele ka rallimeened (mütsid, särgid, kruusid, pastakad, jne.). Ralli ajakiri on saadaval ka Virtsu- Kuivastu praamidel, Alexela Virtsu tanklas ja Saare Kütuse tanklates.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena