Junior WRC sarjas hetkel kolmandat kohta hoidvad Sander Pärn – Ken Järveoja lähevad rallile vastu lootusega eelmise etapiga võrreldes kiirust tõsta ja kokkuvõttes välja võideldud positsiooni hoida.

„Meie jaoks oli viimane ralli augusti lõpus, kui võtsime osa Lätis toimunud Eesti meistrivõistluste etapist Kurzemes,“ räägib Pärn vahepeal toimunust.

Noormees lisab, et ettevalmistus ei ole olnud selline nagu sooviks. „Oleme kodustes tingimustes treeninud asfaldipöördeid, käsipiduri käsitlemist ja katsetanud Hankooki rehvide toimimist erineval kiirusel. Loomulikult oleks tahtnud Euroopas läbi viia mõne testi asfaldil või osaleda mõnel rallil,“ räägib Pärn.

Sander lisab, et autoralli ei ole odav spordiala ja rahaliste ressursside piiratus teeb omad korrektuurid. „Sponsorite otsimisel oleme kõvasti tööd teinud ja täna tuleb rahul olla sellega, mis meile hetkeseisuga on võimalik,“ märgib Pärn. Positiivse poole pealt märgib noormees ära, et ollakse Junior WRC sarjas peale esimest nelja etappi kolmandal positsioonil, järelikult on asjad liikunud õiges suunas.

Nagu Saksamaal, nii ka Prantsusmaal ei ole Sander varasemalt startinud. „See on meie mõlema jaoks esimene Prantsusmaa ralli. Seda võistlust iseloomustatakse kui kõige raskemat asfaldirallit autoralli MM sarjas. Vahelduvad olud, teelekistud mulla- ja kruusasegu ning rajal olevad puulehed võivad teha selle võidusõidu eriti keeruliseks. Lisaks on veel oht vihmale, mis kaarte omakorda segada võib,“ iseloomustab Pärn veidi Prantsusmaa rallit.

Õnneks on tänasel päeval Eestis kompetentsi, kelle käest professionaalset nõu küsida. Väga suureks abiks on Sander Pärnale olnud Markko Märtin ja MM-Motorspordi meeskond. Oma kogemusi ja teadmisi on olnud Sandrile alati valmis edasi andmas ka Urmo Aava ja Kuldar Sikk. Samuti juhtis Ott Tänak tähelepanu kahele väga olulisele asjaolule, mida ei tohi Prantsusmaa MM rallil unustada.

„Selle võistluse esimeseks eesmärgiks on taas võistluse lõpetamine. Teise eesmärgina tahaksime parandada eelmisel Saksamaa MM etapil Junior WRC arvestuses saavutatud kuuendat kohta. Teame, et konkurendid on vahepeal usinalt asfaldirallidel osalenud ja seega võib see keeruliseks osutuda, kuid ennustamine on üks tänamatu töö ja asjad pannakse ikka paika rajal,“ ütleb Pärn. Sander lisab, et ennekõike püütakse vältida rumalaid vigu ja proovitakse samm-sammult kiirust kasvatada ja kui see kõik peaks hästi välja tulema, siis võib ka eesmärkide täitumine õnnestuda.

Sander Pärn ja Ken Järveoja startisid möödunud laupäeva hommikul oma rajatutvumisauto Ford Fiestaga Strasbourgi, selleks et tänaseks raja kirjutamiseks õigel ajal kohal olla. Esmaspäeval kohtusid Junior WRC sarja osalejad Poola kuulsa rallisõitja ja endise F1 piloodi Robert Kubicaga, kes samuti jagas noortele võidusõitjatele oma kogemusi. 2013.a Prantsusmaa MM ralli saab alguse neljapäeva hommikul sõidetava testikatsega. Sama päeva pärastlõunal toimub Strasbourgis ralli ametlik avatseremoonia. Junior WRC sõitjate jaoks lõpeb ralli laupäeva õhtul.

Tänavune Prantsusmaa ralli on tähendusrikas ka sellepoolest, et oma viimase MM ralli stardi teevad 9-kordsed autoralli maailmameistrid S. Loeb – D. Elena, kes lähevad kõva lahingut andma S.Ogier – J. Ingrassiale, kellel on head võimalused edu korral saada kroonitud 2013.a maailmameistriteks juba Prantsusmaa rallil.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena