Velt näitas kvalifikatsioonis Superbike'idel parimat ringiaega 1.39,6, jättes lähima konkurendi, lätlasee Andrejs Grinbergsi 0,6 sekundi kaugusele. "Sõiduplaan oli lihtne: saada kohe kiiresti eest," kommenteeris Velt.

Seda ta ka tegi, kuid tema selja taga kukkus viiendalt kohalt startinud Toomas Tomson, kes jäi ilmselt stardisirge järgses kurvis pidurdamisega hiljaks ja sõitis Grinbergsi tagarattasse. Õnnetust pealt näinud Martin Pärtelpoega pani silme ees avanenud vaatepilt kahe käega peast kinni haarama, kuna kaitsevall lähenes tema sõnul Tomsonile kohutava kiirusega.

"Kõigepealt tabas valli Tomsoni tsikkel, siis maandus Tomson sinna kõrvale ja lebas seal hetke pilditult," ütles Pärtelpoeg. Kiirabi turgutas sõitja siiski ärkvele, käed-jalad liikusid ja mees viidi haiglasse. Tänahommikused teated Riiast on, et Tomsonil sai kannatada parem ranne, midagi abaluu kandist, kõik suured luud-kondid on aga terved ning varsti saab ta koju.

Superbike'ide sõit sai uue stardi ning seegi kord sai Velt kõige parema lähte. Tema edu konkurentide ees oli sõidus kohati 4 sekundit. Finišisse jõudis 0,2-sekundilise edumaaga esimesena siiski Grinbergs, teine oli Velt ja kolmas Garix Rozkalns, kes kaotas juba enam kui 10 sekundiga. Eesti meistrivõistluste arvestuses oli Velt esimene ja Kalev Teesalu teine (sõidus 6. koht).

Saksa Auto AMK Superstock 600 klassis läks Pärtelpoeg püüdma rajarekordit, kuna kvalifikatsioonis sõitis ta välja suurepärase aja 1.39,618, mis selle klassi rajarekordile jäi alla vaid 0,1 sekundit. "Mulle soovitati ühte Dunlopi tagarehvi ja selle ma ka alla panin, kuid lubatud pidamisest oli asi kaugel," rääkis Pärtelpoeg. Superstock ja Rookie 600 ühissõit ka katkestati pärast teist ringi, kuna toimus kokkupõrge ühe lätlase ja Eesti Rookie 600 sõitja Anastassia Kovalenko vahel.

Sõiduga ei jäänud Pärtelpoeg üldse rahule – nagu selgus, oli valitud rehvi puhul tegu hoopis kõva seguga kestussõiduks mõeldud rehviga, mis lühikese võistlusega ei saanudki "tööle" hakata; lisaks läks enne finišit armatuuril põlema mootorituli, ilmselt kadus laadimine. Nii tuli Pärtelpojal võistlussõidus leppida leedulase Šarunas Pladase järel teise kohaga. Eesti meistrivõistluste arvestuses oli Pärtelpoeg oma klassis ainus sõitja ja esimene, Rookie 600 klassis sai ainsa sõitjana esikohapunktid Kovalenko.

Klassis Rookie 1000 kogusid Eesti meistrivõistluste arvestuses punkte Hardi Väljamäe (sõidus 6. koht), Arti Prees (10.) ja Priit Mets (11.). Klassis Biker24 C olid eestlastest parimad Aivo Avik (sõidus 4. koht), Madis Vestel (6.) ja Ermo Maanlaht (8.). Samuti harrastajatele ja noortele mõeldud Honda CBR 500 klassis oli sel korral 8 sõitjat, kellest kiireim oli Mihkel Osula Enn Lähkeri ja Allar Jõulu ees. Külgvankrite klass oli puhtalt eestlaste päralt, kiireimad olid Eero Pärm / Mairon Meius, edestades Alvar Lepson / Silver Kuuske poole minuti ning Tarmo Tempel / Priit Kassi ühe ringiga.

Tänavustele motoringraja Eesti meistrivõistlustele pannakse suurejooneline punkt 6.-7.. septembril AUTO24ringil Audrus. Lisaks meistrite väljaselgitamisele olukorras, kus punktiseis on äärmiselt pingeline, õhus on uued rajarekordid ning samaaegselt toimuva Soome meistrivõistluste etapi tõttu on rajal kümneid välissõitjaid, tähistatakse ühtlasi ka Eesti motoringraja 80. juubelit. Aastapäevaga seoses saab Pärnus taas võistlustules näha mitmeid motoringraja legende nagu Lembit Teesalu, Mati Reinup ja Peeter Koval.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena