Mercedese võimetusest kuuma, või mis kuuma – isegi sooja ilmaga rehve hävitamata kiiresti sõita on kirjutatud terved paksud köited artikleid, arvamusi ja kolumne. Alles eelmisel, „hõbenoolte“ kodumaisel Grand Prix’l olid nood püstihädas, ehkki Nürburgringil oli tingimused märksa vähemekstreemsemad – õhk 25, asfalt 44 kraadi. Lisaks ei lubatud Mercedest vahepeal Silverstone’is peetud rehvitestile, kus muuhulgas prooviti ka Pirelli uusi (täpsemalt küll uuendatud – 2012. aasta põhimik, 2013 . aasta kummisegud) rehve. Kõik see ennustas Mercedesele halba.

Ent võta näpust! Hungaroringil oli Lewis Hamilton olukorra täielik peremees. Kvalifikatsioonivõit polnud eriline üllatus, seda oleks pigem olnud Mercedese puudumine parimalt stardikohalt. Seejärel õnnestus Hamiltonil ka perfektne start, Sebastian Vettel seevastu pidi tõrjuma Romain Grosjeani rünnakuid. Ent Hamiltoni-Vetteli vahe ei suurenenud üle pooleteise sekundi ja kui liider tegi juba 9. ringil, ühena esimestest, oma korralise boksipeatuse, ohkaside ilmselt paljud: „Sooh, Mercedesel ongi lips läbi!“

Aga kaugel sellest. Vettel tuli rehve vahetama kaks ringi hiljem, kuid ilmselt oleks pidanud tulema varem. Igatahes ei võimaldanud „vabas vees“ läbitud ringid tal Hamiltonile lähemale jõuda ega ammugi mööduda. Vettel jäi hoopis Jenson Buttoni selja taha, kes liikus finiši poole kahe boksipeatuse taktikaga (Hamilton ja Vettel tegid kolm peatust) ning seetõttu ka aeglasemalt. Erinevalt Hamiltonist ei suutnud Vettel aga McLarenist mööduda ja nii loksuski MM-i liider Buttoni sabas 13 igavikupikkust ringi. Hamilton edenes aga vahepeal jõudsalt ning kui Button 24. ringil lõpuks ometi boksiteele pööras, oli Hamiltoni-Vetteli vahe kärisenud 13,4 sekundile. Järgmise kaheksa ringiga suutis Vettel tagasi võita alla kahe sekundi ja kui ka teine boksipeatuste ring tehtud sai, oli praktiliselt selge – seekord Mercedese rehvid kestavad ning Vettelil sisulist võidulootust pole.

Ka Lotused, mis pidanuks kuumaga olema põhilised esikohanõudlejad, olid juba mängust väljas. Romain Grosjean oli startinud kolmandalt kohalt ja ehkki jäi algul kahest liidrist maha, püsis tänu kahe boksipeatuse võimalikkusele siiski löögiläheduses. Grosjean oli ka möödasõitudel väga terav, pressides end jõuliselt mööda nii Massast kui ka Buttonist. Kohtunikud pidasid neid manöövreid aga liiga teravaks ja liiga jõuliseks ning Grosjean sai kaks korda karistada. Ent kui kokkupõrget Buttoniga võib tõesti tõesti prantslasele süüks panna, siis Massast möödumine oli ere näide otsustavusest ja meelekindlusest. Formaalselt sai Grosjean karistada selle eest, et auto kõik neli ratast oli üle rajaserva tähistava valge joone. Ilmselt olidki, kuid sel juhul pidanuks asjapulgad nuhtlema vähemalt pooli startijaid. Isegi Saksa RTL-i telekommentaatorid, kes muidu omadele (antud juhul Vettelile) kõvasti pöialt hoiavad, ei varjanud oma irooniat selle kummalise otsuse üle.
Nii kerkiski lõpuks parimaks Lotuse piloodiks Kimi Räikkönen. Aga temagi ei suutnud Hamiltoni reaalselt ohustada, ehkki edestas finišis kõiki ülejäänuid. Soomlase sõidu rikkus, nagu juba tavaks, kvalifikatsioon. Kuues stardikoht ja keskpärane start tähendasid, et ta pidi pikalt istuma Felipe Massa tuules, nii enne kui ka pärast esimest boksipeatust. Mis tähendas, et 20. ringiks oli vahe Hamiltoniga 24 sekundit ja rong sisuliselt läinud. Räikköneni tavapärane lõpuspurt tõi liidri küll 10 sekundi kaugusele, aga see oli ka kõik.

Tippude kemplemise varjus leidis Ungari GP-l aset veel üks märkimisväärne sündmus. Kui Nico Rosbergi Mercedes kuus ringi enne finišit mootoririkke järel põlema süttis, tõusis kümnendale kohale Pastor Malonado. Sel kohal ta ka lõpetas ning tõi Williamsi tiimile esimese tänavuse punkti.

Nüüd algab F1-s neljanädalane suvevaheaeg, mille kõik asjaosalised on kahtlemata ära teeninud. Aga kuklakratsimist jagub kõikjal. Mercedese ootamatu tugevus ähvardab hooaja teise poole väga põnevaks teha. Kas Red Bull leiab vastumürki? Või suudab Lotus oma autod kvalifikatsioonis kiireks muuta? Ning millega vastab Ferrari, keda ei tohi kunagi alahinnata?

Seda saame teada augusti viimasel nädalavahetusel, kui Spas sõidetakse Belgia GP.