Force India tiimile on Silverstone aga sõna otseses mõttes kodu, asub ju nende tehas otse raja veeres. Aga seekord jääb tavaline sõidueelne melu kindlasti natuke tahaplaanile, sest neljapäeva hommikul andis Mark Webber teada oma tulevikuplaanidest.

Vaevalt kedagi üllatas, et need pole seotud Red Bulli F1-tiimiga. On ju energiajoogi promomiseks püstipandud võistkond Sebastian Vettelit küll avalikult, küll varjatult Webberile eelistanud ning selline jant ajab igaühel lõpuks harja punaseks. Isegi nii kindlameelsel tegelasel nagu Webber. Tiimipealik Christian Horner kurtis, et Webber jättis talle neljapäeva hommikul enne uudise avalikustamist vaid „mõne minuti“ reageerimisaega. Eks ta ole – kuidas küla koerale, nii koer külale.

Vaevalt Webber Horneri ja Red Bulli tiimi pärast eriti muretseb, sest tema uueks ametikohaks aastal 2014 saab Porsche kestussõidumeeskond ning järgmiseks „tööautoks“ LMP1-klassi sportprototüüp. Porschele tähendab see naasmist kestussõitude tippseltskonda. Eesmärgid? Porsche on Le Mans’i ööpäevasõidu seni võitnud 16 korda ja pole teinud mingit saladust, et uue programmi eesmärk on seda arvu kasvatada. Webber on praegu 36-aastane, F1 jaoks ehk veidi vanavõitu, ent Le Mans’is pole see mingi probleem. Alles eelmisel nädalavahetusel saavutas 45-aastane taanlane Tom Kristensen seal oma üheksanda üldvõidu. Webber kui üks hetke paremaid F1-piloote on praegu tippvormis ja kestussõitudes võiks oma kümme aastat veel tipus püsida. Pealegi on ta Le Mans’is kaks korda startinud, ehkki eriti ühes kolmeharulise tähega tiimis kiputakse seda „unustama“. On ju see seotud Mercedes moodsa võidusõiduajaloo ühe piinlikuma episoodiga. 1999. aastal oli Webber Mercedese kestussõidutiimi liige, kuid Le Mansis ta starti ei pääsenudki, sest Mercedese autod kippusid lendu tõusma. Webber maandus puulatvades koguni kaks korda – kvalifikatsioonis ja soojendussõidus –, enne kui sama saatus tabas võistluse käigus ka Peter Dumbrecki juhitud masinat ning tiim otsutas kolmanda järelejäänud auto maha võtta (Youtube, otsisõnad: Webber, Le Mans, Crash).

Aga jätame Le Mans’i. F1 tsirkus kihab hoopis spekulatsioonidest Webberi võimaliku mantlipärija teemal. On ju Red Bulli teine auto üks ihaldatumaid töökohti F1-s. Teisalt tuleb arvestada, et see võistkond on üles ehitatud Sebastian Vetteli ümber ning teise piloodi ülesandeks on ainult sõita ja mitte möliseda. Vettel on ikkagi kolmekordne maailmameister ja teel neljanda tiitli poole, nii et tal on kindlasti väga tugev sõnaõigus oma tulevase kolleegi valikul. Horner võib küll seletada, et Vetteli otustusõigus pole „lõplik“, aga kes teda ikka niiväga usub.

Seepärast ei näi ka Kimi Räikköneni šansid tuleval aastal punaste pullidega ehitud vormelautos ringi tiirutada eriti head. Vettel ei lasknud end küll Webberist kunagi õieti häirida, aga Räikkönen on hoopis teisest puust mees. Veelgi – khm, vabandage väljenduse pärast – pohhuistlikum, pealegi endine maailmameister ja statistiliste näitajate poolestki Webberist edukam. Muidugi, võib-olla on Vettelil huvi Räikköneniga duell maha pidada võrdeid relvi kasutades. Ka Ayrton Senna pääses McLareni toona ülivõimsasse tiimi tänu sellele, et tiimi esipiloot Alain Prost oli sellest huvitatud.
Millised võiksid Red Bulli alternatiivid olla? Loomulikult vaadata ringi oma „vasikalaudas“. Toro Rosso ongi ju Red Bulli farmmeeskond, ehkki peale Vetteli pole sealt ainsatki ühikut kvaliteetset toodangut tulnud. Ja ausalt öeldes pole ei Jean-Eric Vergne ega Daniel Ricciardo kumkbi näidanud püsivalt sellist vormi, mis lubaks neile peatset aukõrgendust. Mõlemad on väga head sõitjad ja suudaksid tippautoga näidata praegusest paremaid tulemusi, kuid kas nad Red Bulli tiimi taseme ikka välja kannavad? Kõik alla potentsiaalse maailmameistri on seal ju liiga vilets.