Pühapäeval jäi vihm sadamata, sõitjad käitusid enam-vähem korralikult, rehvide kulumine püsis mõistlikes piires ja autod suurt ei lagunenud. Isegi turvaauto väljasaatmiseks ei tekkinud kordagi põhjust.

Kõige rohkem on igavuses süüdi muidugi Sebastian Vettel, kes teistel lihtsalt eest ära sõitis. Sellist ülekaalu, et juba kuues mees saab võitjalt ringi sisse, nähti viimati tunamullusel Hispaania GP-l.

Või noh, mis nüüd Vettel üksi. Mercedes polnud nii hea kui oodatud ja Red Bull oli parem kui oodatud.

Viimane väide on sulatõsi, sest kõigi oma maailmavallutushooaegade jooksul polnud Red Bull veel ainsatki korda Kanadas võita suutnud.

Seekord oli isegi kaksikvõit õhus, aga vähemalt on tiimil (ja Mark Webberil) hea ettekääne, et Caterhami roolis istunud pimekana Giedo van der Garde võttis neilt selle võimaluse, kui ringiga mööduvale Webberile otsa keeras.

Samas, ehkki Webberi autol sai esitiib kannatada, ei halvenenud ringiajad (vähemalt esialgu) sellest sugugi ja lõpuks oli just tema see, kelle nimele jäi ka kiireim ring.

Vetteli sooloesinemist kõrvale jättes oli võitlus järgmistele kohtadele päris huvitav ning lõplikud positsioonid jagati vahetus mees-mehe võitluses möödasõitude teel, mitte boksitaktikaga trikitades.

Fernando Alonso oli siin klass omaette, kuna tegi koguni neli kohta parandavat möödasõitu. Hüva, kõigil tema "ohvritel" oli objektiivne vabandus varnast võtta: Valtteri Bottase auto oli lihtsalt aeglane (pealegi toimus see möödumine stardisaginas), Nico Rosbergi oma kulutas liialt rehve, Mark Webberi masinal oli kahe esitiiva asemel ainult poolteist ja Lewis Hamilton oli pahuksis piduritega.

Ka teine Ferrari Felipe Massaga roolis näitas samasugust edenemist, lihtsalt Massa kvalifikatsiooniavarii ja nadi 16. stardiruut ei võimaldanud enamat kaheksandast kohast. Igatahes pole kolm järjestikust avariid meest tujust välja viinud.

Täiesti liimist lahti oli seekord aga Lotus. Kimi Räikköneni tabasid kõikvõimalikud hädad (pidurite ülekuumenemine, liigne kütusekulu, äpardunud boksipeatus), aga põhimõtteliselt oli tema saatus määratud juba viletsa stardikohaga.

Valtteri Bottase seljataha moodustunud "rongis" oli Räikkönen sunnitud liikuma nii aeglaselt, et kui too 13. ringil boksi keeras, kihutas liider Vettel 40 sekundit ehk pool ringi eespool. Mis veelgi piinlikum, juba enne poole distantsi läbimist oli Räikkönen Vettelit ringi sisse saanud.

Teine Lotus Romain Grosjeaniga roolis startis viimaselt kohalt ja kõvematel rehvidel, aga säästlik sõidumaneer lubas tal nendega tervelt 42 ringi läbida. Seejärel kruviti boksis alla pehmemad rehvid, ent need kestsid vajalikust 28 ringist kõigest 11.

Raske uskuda, et Lotus ühtäkki nii viletsaks on jäänud ja teised nii palju arenenud, ju oli asi Kanada väga spetsiifilises rajas või pandi ilmaennustusega põhjalikult mööda.

Igatahes läks Mercedes nüüd tiimide arvestuses Lotusest mööda ning tõusis Red Bulli ja Ferrari järele kolmandaks. Ning Vetteli lähim jälitaja pole enam Räikkönen, vaid Alonso.

Lotuse hädade taustal võinuks Force India autode headus eriti eredalt silma paista, kui need masinad vaid kõrgematel kohtadel oleksid lõpetanud.

Adrian Sutil teenis kümnenda koha vaatamata piruetile (puhtalt oma süü), vigastatud tagatiivale (Pastor Maldonado süü) ja kiiremate kaasvõistlejate takistamise eest trahvina saadud lisa-boksivisiidile (jälle oma süü).

Ilmselt poleks Sutil isegi ilma nende vahejuhtumiteta suutnud ohustada Nico Rosbergi, aga üsna kindlasti oleks ta jätnud selja taha samuti väga hea sõiduga hiilanud Jean-Eric Vergne'i ja saanud kuuenda koha.

Sutili tiimikaaslane Paul di Resta startis alles 17. kohalt, läbis ühe rehvijooksuga 56 ringi 70st (ehk üle kolmveerandi distantsist) ja saabus finišisse seitsmendana.

Pole siis ime, et Force India on tiimide arvestuses McLarenist eespool, rääkimata juba kõigist teistest keskmikest.

Aga mis toimub McLarenis? Hõbe-puna-mustade autodega tiim oli enne Kanadat 64 etapilt järjest punkte teeninud, nüüd jäädi kuivale. Isegi erinevad rehvitaktikad ei aidanud, finišisse saabuti teineteise sabas, Pérez ees, Button järel, aga alles kohtadel 11.-12.

Poleks üldse ime, kui McLaren olekski võtnud juba tõsisemalt käsile tuleva ja miks isegi mitte ületuleva aasta auto ning piirdub sel hooajal vaid hädapärase vigade parandusega.

Rong on ju lootusetult läinud, pealegi tasub tulevikku investeerida: aastal 2014. peaksid hakkama kehtima põhjalikult uuendatud tehnilised tingimused ning aastal 2015 vahetab McLaren oma senised Mercedese jõallikad Hondade vastu.