Ringrajasari DTM on lasknud ennast F1-l inspireerida
Saksa turismiklassi autode sari DTM alustab tänavu 5. mail Hockenheimis. Mõned nädalad enne starti korraldas DTMi katuseorganisatsioon ja turustaja ITR Badeni ringrajal testipäeva, millest võtsid osa kolm saksa autotootjat Audi, BMW ja Mercedes-Benz. Pressikonverentsil tutvustati uusi piloote, reeglite muudatusi ja tehnilisi uuendusi.
DTM on tänavuseks hooajaks kogunud inspiratsiooni Vormel-1 sarjast. Samuti on püütud vähendada kulusid, kuid samas lisada põnevust. Sellest tulenevalt said Hockenheimis suure tähelepanu osaliseks sarja partneri Hankooki uued opteerimis-rehvid ja Drag Reduction System (DRS). Mõlemad uuendused pakuvad paremaid võimalusi möödasõitudeks ja toovad võidusõidustrateegiasse suurema varieeruvuse.
Nüüd tohivad piloodid neljandal ehk viimasel kvalifikatsioonisessil kasutada uusi rehve. Informatsiooni selle kohta, milliseid rehve kasutatakse võidusõidu ajal, peavad meeskonnad teatama peale kvalifikatsioonivõistluste lõppemist. Sellest hooajast alates kehtib reegel, et esimese ja kolme viimase ringi ajal ei tohi ükski masin rehvide vahetamiseks sõita boksi.
Tänavusel hooajal debüteerivad DTMis neli pilooti: endine Vormel-1 võidusõitja Timo Glock, Marco Wittmann BMWs ning Daniel Juncadella ja Pascal Wehrlein Mercedes-Benzis. Ainult Audi panustab selgi aastal oma vana, kogenud kaadri peale. Nende ainukene uustulnuk on Rachel Frey asemele Stuttgarti autotootjalt ülevõetud ja DTMis seni edukalt startinud Jamie Green. Möödunud hooajal jäi britt sarjas kolmandaks. Tõenäoliselt oleks ta võinud tulla tiimikaaslase Gary Paffetti ees teiseks, kui teda poleks sunnitud järgima meeskonna aukoodeksit. Ehk nagu F1-s otsustavad ka DTM-is meeskonnad, kes tohib võita. Kui Sebastian Vettel eiras Malaisias seda reeglit ja võttis korraldusest hoolimata tiimikaaslaselt Mark Webberilt võimaluse võita, tekitas see suurt pahameelt. Sest töövõtja (siinkohal piloot) peab tegema just seda, mida tööandja talle käsib. Vastupidiselt Vettelile, järgis Green DTMi möödunud hooajal HWA-tiimi aukoodeksit ja lasi Paffetti endast mööda. Nii väidetakse kuluaarides. See väide leiab kinnitust äsjasest teatest, et inglase rahastaja, saksa juveliir Thomas Sabo laiendas tänavu oma sponsoreeringut ja toetab peale Gary Paffetti nüüd veel noort hispaanlast Roberto Merhit.
Timo Glock (BMW) rääkis, et Vormel-1 masina vahetamine DTM auto vastu tõi tema jaoks kaasa muudatusi. Alguses ei teadnud ta isegi seda, kuidas masinasse sisse istuda või sealt välja tulla: “Ma pean veel palju uusi asju juurde õppima. Sellest hoolimata ootan põnevusega starti,” ütles Glock enesekriitiliselt.
DTMi hooajal 2013 sõidetakse kokku 10 etappi. Esimest korda on 4. augustil kavas Moskva Raceway.
Võistluskalender:
05.05. Hockenheim
19.05. Brands Hatch
02.06. Red Bull Ring
16.06. Lausitzring
14.07. Norisring
04.08. Moscow Raceway
18.08. Nürburgring
15.09. Motorsport Arena
29.09. Zandvoort
20.10. Hockenheim