Ka võistluseelne hädakisa, et pehmed rehvid peavad vastu vaid mõne ringi ja muudavad võidusõidu farsiks, osutus alusetuks. Kuigi Sebastian Vetteli julge üritus startida kõvadel rehvidel ja jätta pehmed lõppu (enamik tippsõitjaid talitas täpselt vastupidi) päädis kõigest neljanda kohaga ja seega justkui ebaõnnestus, on see pettekujutelm. Kolmas ja isegi teine koht olid tal ju tegelikult käeulatuses.

Vettel ise rõhutas samuti, et tegelikult töötas alternatiivne rehvitaktika küll. Koht jäi nigelaks põhiliselt seetõttu, et Vettel ei pääsenud kohe "vabasse vette" ja pidi sõidu algul tükk aega istuma kaasmaalase Nico Hülkenbergi tuules. Vähe õnnelikuma asjaolude kokkusattumise korral võinuks Vettel vabalt teine olla, aga Fernando Alonsot poleks ta seekord ilmselt miski väega püüdnud.

Alonso ülekaal oli tegelikult palju suurem kui lõpuprotokolli kantud 10,1-sekundiline edu Kimi Räikköneni ees. Juba 47. ringil ehk kümme ringi enne lõppu teatas tiim liider Alonsole, et kangutada pole tarvis. Alonso oli just teinud võistluse kiireima ringi ja kasvatanud edu Vetteli ees 5,4 sekundini. Vettel aga polnud seks hetkeks veel pehmeid rehve kasutanud ja pidi seega korra boksi külastama. Alonsoga sarnast boksitaktikat järginud Räikkönen ja Hamilton olid juba üle kümne sekundi maas. Ent 10 sekundit 10 ringi kohta pole sugugi surmkindel edu. Alonso põhiline eelis seisnes hoopis rehvides: need olid seks hetkeks vaid 5 ringi vanad, Räikkönenil seevastu 12 ja Hamiltonil 9. Ent kust see eelis, eriti just Räikköneni ees, järsku tekkis?

Pehmetel rehvidel läbisid nii Alonso kui ka Räikkönen esimesed seitse stardijärgset ringi. Kõvadel rehvidel aga tegi Alonso 18 ja 18 ringi, Räikkönen ainult 15 ja 14. Miks nii? Põhiliselt seetõttu, et Alonso sai üsna palju sõita omaette omas tempos ja "puhtas" õhus, kuna Räikkönen oli sunnitud teiste tuules rabelema. Räikköneni sõitu mõjutasid kindlasti ka kehv start ja kokkupõrge Sergio Péreziga, mille järel tema Lotuse ninaosa lausa lipendama hakkas ja esitiib mitme tüki võrra vaesemaks jäi. Soomlane oli küll isegi üllatunud, et poolpidune masin nii hästi liikus, aga mingi kaotus – mitte niivõrd aja, kuivõrd rehvide kulumise kujul – sealt kahtlemata kogunes.

Eks ütles ju Alonsogi, et õnn näis seekord tema poolel olevat. Aga õnn pidada ikka soosima tugevaid.

Parasjagu segadust tekitas sõidu ajal ajavõtumonitorile ilmunud teade, et terve trobikond autosid on uurimise all DRS-i "illegaalse" kasutamise tõttu. See ähvardas lõpptulemused põhjalikult segi lüüa. Õnneks seekord paberil võidusõitu ei järgnenud – žürii otsustas, et kuigi rikkumised leidsid aset, oli põhjuseks FIA tõrkuv telemeetriaüsteem ja seega pole karistamine õige.

Saame siis näha, mis Bahreinis sünnib. Selget ülekaalu pole kellelgi ja raske on ette näha, kes antud ajahetkel ja antud oludes parasjagu eelise saab. Oodata pole palju, kõigest nädal.

Top Gear Eesti peatoimetaja Toomas Vabamäe kommnenteerib Delfis vormel 1 tänavuse hooaja sõite enne ja pärast iga võistlust.