Kunagine ajakirjanik Norbert Haug juhtis Mercedese mootorispordi osakonda alates 1. oktoobrist 1990. Tema 22 valitsemisaasta jooksul võitsid stuttgartlased koos oma partneritega kokku kuus vormel 1 MM-tiitlit ja 87 vormel 1 etappi. Turismiklassi autode sarjas DTM õnnestus Mercedese tiimidel Haugi juhtimisel tuua švaabide pealinna kokku 32 tiitlit. Sakslase ametiajal sõitsid kõik Mercedese meeskonnad kokku 986 võidusõitu, millest suudeti võita 45,4 protsenti.

Dr Dieter Zetschke, Mercedes-Benz Cars juht ja Daimler AG juhatuse esimees tänas Norbert Haugi tehtud hea töö eest toonitades, et firma mootorispordi juhi suurimaks saavutuseks oli Mercedese naasmine võidusõidu kuningaklassi.

Kuid just selle saavutuse otsa komistaski Haug, sest vormel 1 tsirkusesse tagasitoodud seitsmekordne maailmameister Michael Schumacher ei täitnud temasse asetatud lootusi. Sama vähe kui tema vend Ralf Schumacher ja kunagine vormelistaar David Coulthard DTMis. Ainukene õnnemoment oli 60-aastase Haugi jaoks Nico Rosbergi võit Shanghais möödunud aasta aprillis.

Mitterahuldatavate tulemuste tõttu reageeris autotootja juhtkond juba eelmisel sügisel: võidusõidulegend Niki Lauda nimetati vormel 1 tiimi eestseisuse šeffiks. Kuid nüüd oli firmas äkki koguni neli erineva arvamusega juhtlooma: Zetsche, Haug, Lauda ja tiimijuht Ross Brawn. Nagu aeg näitas, oli üks nendest liiast. Kuluaarides räägitakse, et Haug polnud võimeline Brawniga kommunikeeruma, ta ei osanud ennast maksma panna.

Haugi pea kohale kogunenud mustadest pilvedest hoolimata tuli lahkumine temagi jaoks tõenäoliselt üllatusena. Veel möödunud aasta lõpus, pidades oma 60ndat sünnipäeva rääkis ta rõõmsameelselt, et on täiesti motiveeritud ja usub, et Mercedes saavutab tänavusel hooajal vormeliprojektile asetatud peaeesmärgid. Nüüd peab švaab aga jälgima külastajate tribüünilt, kas tema prognoosid osutusid õigeks.

Mercedes peab veel õppima fännisõbralikkust

Teatavasti peetakse Saksamaal švaabe sama kitsideks kui Eestis mulke. Seda märkab ka mootorispordis. Samal ajal kui konkurendid avavad oma uksed nii meediale kui fännidele, on Mercedes olnud avatud ainult neile, kellest arvatakse endale kasu saavat. On avalik saladus, et kuigi Stuttgarti hõbetäht "pumpab" vormel-angažeeringusse umbes 200 miljonit eurot aastas ja äsja leidus raha osta Lewis Hamilton, siis on Mercedese DTMi eelarve tunduvalt väiksem kui Audil ja BMW-l.

Siingi on kalkureeritud valesti, sest turismiklassi masinate võistlusi tuleb jälgima ennekõike tavaline autosõitja – Hockenheimi saabub nädalalõpu jooksul üle 100 000 huvilise. Tulevased autoostjad väärtustavad ringrajal tootjate fännisõbralikkust, mida Stuttgarti autovalmistaja pole siiani soovinud pakkuda. Norbert Haug seda reaalsust näha ei soovinud. Mercedese hoone ees on fännid olnud sunnitud ootama inimmassis mitu tundi selleks, et visata lühipilk armastatud pilootidele või saada nendelt autogramm. Nina püsti poliitikaga pole aga võimalik konkureerida, sest teistelgi autotootjatel on pakkuda välja suurepäraseid masinaid. Mercedese täht ei sära maailmas sugugi enam nii kirkalt kui aastaid tagasi, möödunud aastal eksportisid autosid kõige rohkem hoopis Volkswagen ja BMW.

Nüüd peab mees, kes töötas varem 24 tundi ööpäevas ainult Mercedese hüvanguks, leidma oma elule uue sisu. On teda, et Norbert Haug ei armasta tempot mitte ainult motodroomil, vaid ka laval. Tema sooviks on pühendada ennast tulevikus rock'n'rollile, mille juurde kuulub bändi asutamine.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena