Võistlusele Portugalis vajutas oma pitseri pidevalt muutuv ilm. Viimasel eelsõitude päeval vaheldus päikesepaiste vihmaga iga paarikümne minuti järel, samuti kimbutas võistlejaid tugev tuul. Kvalifikatsioonisõitude päeval oli tuul veel eriti tugev ja puhus pikal peasirgel otse vastu. See tähendas, et head ringiaega oli võimalik saavutada ainult mõne kaasvõistleja tuulevarjus. Kahjuks ei õnnestunud ei Aavol ega Andreil õigel ajal kellelegi tuulde pääseda ja nii jäid nende kvalifikatsioonitulemused treeningute põhjal oodatule alla. Aavo parim ringiaeg oli Rotax Senioris paremuselt 20., Andreil Rotax Junioris alles 26. See tegi eelsõidud keeruliseks, sest Aavo sinna pidi startima viiendast, Andrei lausa seitsmendast reast. Mõlemad said raske ülesandega edukalt hakkama: eelsõitude põhjal teenis Aavo õiguse alustada eelfinaali 10., Andrei 12. kohalt.

Ka edasine võistlus kulges neil üsna sarnaselt. Eelfinaalis läks mõlemal avaring viltu tänu üleliia agressivsete kaasvõitlejate „abile“ ning esimese ringiga vajusid nad kaugele võistlejaterivi teise poolde. Aavol õnnestus lõpuks oma stardipositsioon peaaegu tagasi võidelda ja eelfinaal 11. kohaga lõpetada. Andreil nii hästi ei läinud ning tema tulemuseks eelfinaalis jäi 17. koht. See tähendas, et mõlemad said finaalsõitu alustada teoreetiliselt soodsamast sisemisest stardirivist.

Paraku ei pidanud teooria seekord paika. Aavo kaotas avaringiga ainult kaks kohta, kuid halb uudis oli see, et kaheksa esimest said jälitajatega selge vahe sisse. 21-ringilise finaali esimesel kolmandikul polnud Aavo ringiajad eriti väljapaistvad, kuid seejärel tema tempo tõusis ja eesliikujad hakkasid selg ees vastu tulema. Kahe viimase ringi alates oli liider Charlie Eastwood end jälitajatest otsustavalt lahti rebinud, kuid talle järgnes pikk rivi sõitjaid, Aavo nende hulgas 11. kohal. Eelviimasel ringil „noppis“ Aavo ära kaks eessõitjat, viimasel veel kaks ja nii oligi Rotax Seniori MK-finaali seitsmes koht käes. Aavo tegi ka finaalsõidu ülekaalukalt kiireima ringi.

Andreil kulges Rotax Juniori finaal mõnevõrra seiklusterohkemalt. Avaringil trügiti ta lausa 22. kohale, edasi hakkas tänavune Venemaa Rotaxi-sarja võitja koht-koha haaval ettepoole trügima. Korra sai Andrei hakkama sellise vägitükiga, et möödus korraga koguni neljast omavahel kembelnud kaasvõistlejast. See manööver tõstis ta 12. kohale, paraku kasutasid kõik neli äsja häbistatud konkurenti sirgel ära tuulevarju eelise ja libisesid uuesti mööda. Ent Andrei ei jätnud jonni, võitles edasi ja sai tasuks MK-finaali 11. koha

Rotax Mastersi klassi sõitjale Priit Seile oli võistlus Portimãos debüüdiks rahvusvahelisel areenil. Priit verest välja ei löönud ja asjaolude paremal kokksattumisel olnuks finaalipääs täiesti reaalne. Eelsõitude kokkuvõttes sai Priit 45. koha ja finaalipiletit tuli üritada lohutussõidust. Paraku otsustas juba viimases eelsõidus jukerdanud mootor taas oma iseloomu näidata ja keeldus stardis lihtsalt tuure üles võtmast. Priit langes võistlejaterivi sappa ja kuidas ta ka pingutas, 19. kohast kõrgemale tõusta enam ei õnnestunud. Kokkuvõttes tähendas see MK-finaali 47. kohta.

Tiimijuht Aimar Talvar: „Kokkuvõttes võib rahul olla. Aavo oli viimased kolm aastat alati üheksandana lõpetanud, nüüd sai lõpuks ometi sellest needusest lahti. Väga hea meel on ka Andrei pärast, kes oli oma 11. kohaga parim Venemaa sõitja. Priidu lõppkoht pole võib-olla nii särav, samas jäid seljataha mõlemad lätlased, keda tal kodustel võistlustel harva õnnestus edestada. Kahjuks sattusid kõigile kolmele Talvar Racingu sõitjale loosiga üsna keskpärased mootorid, mis ülipikka peasirget ja sellel puhunud vastutuult arvestades oli selge miinus. Talvar Racingu kogenud mehaanikud aga näitasid, et suudavad ka keerulistes oludes tehnika korralikult tööle panna ja tagada sõitjaile eeldused hea tulemuse saavutamiseks. Loodetavasti suutsime Portugalis nii mõnegi skeptiku seisukohta muuta.“