Alljärgnevalt anname nõu, mida Sa võiksid esimest korda rühmatreeningusse minnes teada. Loodetavasti avastad juba varsti, et spordiklubi külastamine on tegelikult lihtne ja regulaarne treenimine lisab argipäeva sära ning tugevdab Sinu tervist!

Esimene samm
Tee eeltööd, et valida välja klubi/klubid, mida külastada soovid. Valida võib näiteks asukoha (kodule/töökohale lähedal) või tuttavatelt saadud soovituste järgi. Lisainfot leiad spordiklubi koduleheküljelt internetist. Kui aga infos orienteerumine tundub alguses keeruline, siis võid oma küsimused saata klubi e-mailile või helistada klubi üldnumbrile. Spordiklubi töötajad on sõbralikud ning abivalmis. Klubisse helistades võtab telefoni vastu administraator, kes on kõikide pakutavate teenuste ja hindadega kursis. Iga päev puutub ta kokku inimestega, kes varem ei ole trennis käinud. Sina ei ole selles osas erand, ja seega karta ei ole vaja!

Kuidas spordiklubide süsteem toimib?
Tavaliselt on sul võimalik erinevatel tingimustel kasutada kas ühte kindlat teenust (nt rühamtreeninguid, jõusaali või ujulat) või mingit kombinatsiooni erinevatest teenustest. Vastavalt Sinu valikule kujuneb ka hind. Spordiklubi rühmatreeningutes ei ole kindlaid gruppe, kes mingitel kindlatel aegadel koos käivad. Sa saad ise jooksvalt valida, mis päeval, mis kell, kuhu treeningusse ja kui tihti sa lähed.

Proovitreeningud
Tavaliselt pakuvad spordiklubid võimalust tulla proovitreeningule. Näiteks TTÜ Spordihoones asuvas Fittest Klubis on esimene treening kõigile tasuta - on vaja vaid ca 15 min enne meelepärase treeningu algust klubisse kohale tulla. Mõnes spordiklubis tuleb end eelnevalt kodulehe kaudu või e-maili teel proovitreeningule ette registreerida.

Kuidas valida esimest treeningut?
Spordiklubid pakuvad erinevaid spetsiaalselt algajatele suunatud treeninguid, kuid see ei tähenda, et Sa teistesse treeningutesse minna ei tohiks. Spordiklubis ei ole kindlaks määratud treeninggruppe millega liituda tuleb. Valida saad erinevat tüüpi treeningute vahel. Algajate treeningutena märgitud tunnid on alustamiseks kindel valik - need on loodud selleks, et alustamist Sinu jaoks lihtsamaks teha. Samas viiakse läbi ka palju selliseid tunde, mis on alustamiseks väga sobilikud, kuid mida ei tooda eraldi välja algajate treeningutena. Kui sa oled aktiivne ja regulaarne treenija, kuid lihtsalt rühmatreeningutes ei ole veel käinud, siis ei pea Sa tingimata alustama algajate tundidest. Küsi julgelt klubist nõu, milliste nimetuste taga võiksid veel peituda sulle sobivad treeningud (loe ka artiklit ”Rühmatreeningute valikus orienteerumine”). Soovitusi on lihtsam anda, kui oled enda jaoks läbi mõelnud, mida Sa tahaksid, et treening annab (nt arendab vastupidavust või soovid midagi rahulikku või tahaksid, et oleks tantsulisem ja emotsionaalne). Infot treeningute kirjeldustega leida kindlasti ka spordiklubi koduleheküljelt.

Mida klubisse ja treeningsaali kaasa võtta?
Võta treenimiseks kaasa riided, mis ei takista liikumist ja kindlasti ka sportlikud vahetusjalanõud. Riietuse valikul arvesta, et treeningsaal on soe ja liigutades hakkab Sul veel soojem. Riietuse ja jalanõude valikul on peamine on, et Sul on nendega mugav liikuda. Enne ja peale trenni klubi ruumides liikudes on mõistlik kanda pikkade varukatega soojemat riietust. Kui higistad treeningus palju, siis võid peale treeningut vajada ka vahetuspesu. Treeningsaali võta kaasa vesi (soovitavalt ilma gaasita ja ca 0,5 l) ja väike rätik higi pühkimiseks. Ära unusta kaasa võtta ka pesemisvahendeid. Kui siiski mõni ülal nimetatud asjadest on koju jäänud, siis küsi administraatorilt, äkki saab seda klubist laenata või osta. Spordiklubides on enamsti olemas ka saun. Pärast esimesi väsitavaid treeninguid tasub kuuma saunaga olla ettevaatlik, et mitte oma organismi peale treeningut veel täiendavalt koormata. 

Esimene treening
Saabu klubisse 15-20min enne valitud treeningu algust. Vajalikud juhised klubi ruumides liikumiseks ning kodukorra osas annab administraator. Treeningu alguses küsib treener tavaliselt, kas keegi osaleb tunnis esimest korda. Anna endast julgelt märku, et treener teaks Sulle treeningu ajal rohkem tähelepanu pöörata. Kui treener eraldi ei küsi, siis leia võimalus, et sellest ise talle teada anda. Treener on saalis selleks, et sind aidata ja juhendada.

K
uidas edasi?
Uuri administraatorilt millistel tingumustel saad tulla järgmisesse treeningusse. Et su keha jõuaks treeningutega kohaneda ning liikumisind eii raugeks kohe esimese kuuga, on mõistlik alustada ühtlaselt jaotatud 2-3 treeningkorraga nädalas. Hiljem võib treeninkordade arvu tõsta, kuid harrastajana peaks Su nädalas olema alati 1-2 trennivaba päeva.

Hind
Hinnapoliitika on spordiklubides erinev, kuid see on viimastel aastatel muutunud tarbijasõbralikumaks. Paljudes klubides ei ole enam pikki siduvaid lepinguid. Fittestis on näiteks väga soodne ka ühe korra külastus. Uuri millised on tingimused sinu poolt valitud klubis ja jätka treeningutega kohe!

Regulaarse treeningharjumuse tekkimise võti peitub selles, et leiad treeningu, mis Sulle tõesti meeldib. Seepärast tasub olla kannatlik ja proovida erinevaid treeninguid. Spordiklubides pakutavaid treeninguid saab edukalt kombineerida ka õues liikumisega. Trenn ei peaks olema ”veri ninast välja” tüüpi raske töö, vaid andma hea enesetunde. Küsi julgelt nõu spordiklubist!

Regulaarne liikumine on tervislik! 

Vali endale sobivaim hetk või tule kohe! Spordiklubid ootavad pidevalt oma ridadesse uusi treenijaid, seega alustamiseks on iga hetk õige! 

Artikli autor Marit Riis

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid